{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
501 visninger | Oprettet:

urolig under benvask og tørring {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Jeg leder med lys og lygte efter nogle gode råd til hvordan jeg kan få min plag til at stå stille under benvask og tørring.
Han er blevet bedre når jeg vasker hans ben, men i og med der intet spiltov er, er det meget besværligt at stå med vandslange og en hest der cirkler omkring en.
Når jeg skal tørre hans ben med et håndklæde, bliver han ved med at løfte benene, så snart jeg nærmer mig en millimeter med håndklædet. Jeg når ikke engang ned til benene før han kegler ud.

Han tager jo selvfølgelig rigtig meget pis på mig, men selvom jeg bliver sur, men stadig roser ham, hvis han står nogenlunde stille, så funker det bare ikke

Jeg står lidt i et dilemma, da foldene er mudret og gerne vil have hans ben tørre, men når jeg vasker benene, bliver de alligevel ikke tørre, fordi jeg ikke kan komme i nærheden af benene.
Jeg er næsten begyndt at lade være nu, da jeg ikke vil risikere han får muk pga. fugten...

Jeg håber inderligt i kan hjælpe,

Hilsen en frustreret "plag-ejer"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  urolig under benvask og tørring
  • #1   5. mar 2009 Jeg plejer at give dem mad mens jeg vasker ben.. Så når de står stille og bliver spulet får de maden, men hvis de vil stå uroligt er de nødt til at flytte sig fra deres mad..

  • #2   5. mar 2009 Jeg vil bare lige sige at det er bedre at skylde han ben, selvom du ikke kan komme til at tørre dem, da de tørre hurtigere når det kun er vand og ikke en masse mudder, som holder på fugten. havde selv det samme problem med min da hun stod ude på en rideklub, hvor folden var et stort muderhul og skyllede bare hendes ben, for er trosalt bedre end de er smurt ind i mudder. Bare et godt råd.:o) Og hun vil desværre heller ikke stå stille når hun skal have skyllet ben

  • #3   6. mar 2009 anneken - det har jeg gjort og det har tværtimod den modsatte effekt - så hidser han sig helt op, men prøver med foderet - det virker som en god ide. tak for hjælpen

  • #4   7. mar 2009 Min er helt rolig ved selve håndklædet, men hun bryder sig bare ikke om at man rør ved hendes ben, hun er meget ømfindig over hendes ben.

Kommentér på:
urolig under benvask og tørring

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce