{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Tinker Tosset Tror jeg... Fiona looove {{forumTopicSubject}}

Så skete det... Lille Fiona kom hjem i dag. Hun er bare skøn og fantastisk. Hun gik lige op i traileren, 2 gange endda fordi traileren var så lille, at Martin ikke kunne komme ud... Men Fiona tog det i stiv hov og stod stille helle turen hjem. 1 1/2 time tog det. I starten troede vi, at hun havde et meget timet vrinsk hver gang vi holdt stille, men vi fandt til sidst ud af, at det var bremserne der vrinskede.
Da vi kom hjem, stod min søster heldigvis klar. Jeg har aldrig prøvet at læsse eller læsse af før, så det var rart at have top-ekspertisen klar ved fronten. Fiona bakkede lige så fint - lidt usikkert men fint - ud og så var hun ellers bare klar til at møde hendes nye venner.
Vi lukkede de andre heste ind, og trak Fiona på en æres-runde i folden, inden Kalle blev lukket ud som den første. Kalle var in loooooove fra første øjeblik, og Fiona underkastede sig som et skole-eksempel på virkelig god føl-opførsel. Hun smaskede og gnaskede - og så løb hun og Kalle ud over markerne. Så lukkede vi Napoleon ud mens Fiona og Kalle var i den anden ende af marken. Og i skulle se den lille mand løbe. Aldrig har jeg da set så små ben rende så hurtigt (i kan se billederne på min hjemmeside - link senere). Han lignede en pels-kugle der fløj afsted. Lille manden var lidt mere 'chef-agtig' og selvom det der med dominans ikke lige er ham, så lavede han i hvert fald et meget komisk optrin, hvor han opførte sig som en brus-hane med lidt for meget selvtillid. Han rodede og reagerede rundt som om han var kongen over alle. Galop galop.
Så kom den lille sure madamme... og STAKKELS FIONA! Hun blev jagtet rundt af den lille sure dame. Det var så hårdt at se på, for Fiona var allerede meget træt efter turen og Victoria gav hende bare ingen ro. På billederne kan i se, hvordan de tæver rundt på folden. Kalle var bare glad. 'Ehhhhh en sjov leg'. Min eneste trøst var dog, at Victoria ikke kan løbe halvt så stærkt som Fiona, så Fiona havde hele tiden et vist overskud til at hygge sig en lille smule. Victoria der i mod, hun brugte alt hvad hun havde for at løbe rundt og jagte den lille stakkel. Det fremgår tydeligt af billederne.
Nå, jeg måtte jo bare lade dem finde ud af det selv. Jeg ville ønske, at jeg kunne blande mig, men det ville jo ikke gavne nogen som helst. Jeg gik i stalden og gik og ryddede lidt op der inde med stald-døren åben, så jeg kunne holde øje. Pludselig hørte jeg hovslag på gangen. Jeg råbte til Napoleon at han skulle 'GÅ UD!' men det var Fiona. Hun var gået ind i stalden til mig! Smelte smelte smelte...
Ude på folden igen... Fiona er vildt nusse-prinsesse... og pludselig lagde hun sig for at rulle. Jeg bakkede væk, men så ville hun ikke rulle alligevel. Jeg skulle stå ved siden af. Så det gjorde jeg. Hele 3 gange rullede hun sig på 3 forskellige steder. Det var bare namme nam... Men jeg skulle altså lige være ved siden af.
Til aften tog jeg hende ind i stalden igen og gav hende en lille børste-tur. Jeg ville ikke gøre for meget, så vi nulrede bare lidt. Men Claus var der, og nu er jeg virkelig i problemer, for Claus er godt nok forelsket I MIN PIGE! Hun smeltede hans store håndværkerhjerte fuldstændigt. De er bare pot og pande de to, hvilket bekymrer mig -æ og ærligt talt, så er jeg bare skide jaloux! Men på min lille piges vejne, er jeg bare glad. Ehh hvor er jeg bare 'en masse ukvemsord' glad for hende! Hun er bare skøn og med et fantastisk temperament.
I kan se billederne fra i dag på min hjemmeside. Desværre tillader HG ikke, at MAC-brugere opretter foto-albims - vi kan kun oprette hest - og det er jeg for træt til lige nu. Hun bliver oprettet tirsdag - og så håber jeg i byder min lille pige velkommen.
Endnu engang tak til Jeanette og Martin fordi jeg måtte købe den skønne lille pige! Hun er bare super dejlig og jeg er så utroligt glad for hende. Tak tak tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tinker Tosset Tror jeg... Fiona looove
  • #1   15. mar 2009 hov... www.stalddeluxe.dk kig under galleri og find Fiona

  • #2   15. mar 2009 Hvor er hun fin! Stort tillykke med hende smiley + Elsker dine små grise (;

  • #3   15. mar 2009 Hvor er hun bare smuk !!
    Og hvor er det dejligt, at du planlægger hun skal være bidløs! Det vil hun elske dig for smiley

    Bliver spændende hvordan hun kommer til at se ud, som stor smiley


  • #4   15. mar 2009 Tillykke med lillepigen;-)

  • #5   16. mar 2009 Tillykke med hende smiley

  • #6   16. mar 2009 Fantastiske billeder og STORT tillykke hér fra Sjælland!! Fik du overhovedet sovet natten til søndag?

    Dejligt også at få sat ansigt på dig....smiler! Du ser ud lige som jeg forestillede mig...varm, lattermild og charmerende.

    Vh.
    Betina


  • #7   16. mar 2009 Hvor er hun fin, super tillykke.

  • #8   16. mar 2009 Tillykke med den smukke pige, må I få mange sjove timer sammen:-)

  • #9   16. mar 2009 Stort Tillykke med smukke Fiona, uhhh hvor jeg bare er vild med de blå øjne. Dejlige billeder, hun skal nok hurtigt falde godt til hos jer.. Jeg er jo 'lidt' misundlig.. Hi hi

  • #10   16. mar 2009 Tillykke med den smukke pige ;-D

  • #11   16. mar 2009 IIHHH ÅÅHHH UUHHH AAHH!!!!
    Hvor var det da bare en sørgelig dag igår, men samtidig er det længe siden jeg har været SÅ glad for at sælge en hest. -Hvis du forstår! smiley Der var ingen tvivl fra hverken din eller Fiona's side om, at det skulle bare være Jer! I klikkede med det samme. Meeeen jeg fornemmede nu også at din kære husbond ikke kunne slippe hende med øjnene! smiley

    Og hvor er det da bare perfekt at både trailer-læsning, køreturen og indslusning i flokken bare gik så let og smertefrit! Tror aldrig jeg har haft et føl der var så let at læsse, tiltrods for kaldende venner alle steder fra, irriterende varmblodsheste som bukkede rundt bagved hende og os som liiiiiige måtte lave en lille om'er da der ikke var plads til Martin lige pludselig. Og hun kunne da ikke være mere ligeglad. LÆKKERT!!! Sådan en god oplevelse er bare alfa-omega!

    Var lige inde at se billederne. Hvor er det da et kært billede hvor hende og Kalle traver og den lille Napoleon kommer jordende op til dem! De to ser faktisk ganske lækre ud! smiley
    Og ja, Fiona kan bedst lidt at have sine folk LIGE omkring sig. Det er bare SÅ hyggeligt, synes hun. Så hvis du vil lave et fælles-rul med hende en dag, vil hun sikkert sætte pris på det. smiley

    Jeg glæder mig helt vildt til at komme ned og besøge Jer!!! smiley

    Knus fra mig


  • #12   16. mar 2009 Hej.
    Hvor er det bare godt, at se vores lille baby igen. Hvor er hun bare blevet stor. Jeg kan dog se, at nogle af de gamle vaner holder ved bl.a. at rulle i mudder, det er nemlig bare det fedeste når man er en lille Fiona basse.
    Jeg hørte fra Jeanette, at du også var til kåringen i Lørdags, ville gerne have hilst, men der var lidt stress med de mange gøremål.
    Mvh. Mia


  • #13   16. mar 2009 KIJO: Ha ha... for at starte bagfra, så er den lille tot hø en tot, der er fløjet væk fra det andet. Bare rolig, hun har (hvis Victoria tillader det) adgang til rigtig meget wrap - men vi bliver nok nød til at sætte en hø-hæk mere op, for Victoria vil ikke lade hende komme til wrap eller vand (heldigvis er Fiona klog nok til at gå hen til wrap og vand når de andre kigger væk).

    MIA K: Ahhh... ja, jeg var til kåringen i lørdags - og tillykke med Rowan! Jeg syns han er for lækker! Ja, det kunne ha' været hyggeligt at hilse på, men jeg er stadig ved at finde ud af hvem der er hvem herinde, så måske var det meget godt... Så har jeg det til gode til når jeg kan finde hoved og hale i det hele. Jeg havde selv travlt med at forstå det hele. Det var min første kåring ever - eller dvs jeg ahr været i Herning for mange r siden, men jeg var vist kun 11 og forstod ikke meget andet end at 'den brune med blissen var såååååå fin'. Men du er altid velkommen til at besøge mig og Fiona. Hun er sikkert klar på en tur i mudderet.

    JEANETTE P: Jamen, du kommer bare forbi når du vil. Du er altid velkommen - det er i for øvrigt alle - specielt hvis I drikker Kaffe... Og jeg var godt nok også glad for at købe hest af jer - det var så nemt og du har været så hjælpsom. Bare det, at du tilbød at køre med rundt og kigge på andre heste selvom at du selv gerne ville sælge mig en - det er simpelthen bare ærlighed som jeg sjældent har set. Jeg ahr bare været så tryg ved at købe af dig, og ved bare, at du står klar, lige meget hvad jeg har af dumme spørgsmål. Det gør i jo for øvrigt alle, men Jeanette fortjener lige i dagens anledning en ekstra stjerne af de lyseblå...

    TINKERGAARDEN, METTE K, MATHILDE & CHARLOTTE, STALD B, RIKKE og LINE: Takker mange gange smiley

    BETINA: Ja, jeg sov som en sten natten før, men om morgenen... ADHD boing boing boing... hvad er klokken? Er vi der ikke snart???
    Og sikke en pæn måde at skrive 'tyk trunte med en fjæs der er flækket af et lykkeligt smil' på smiley Den selvbeskrivelse må jeg lige huske fremover til mit visitkort smiley Men ja... Jeg tror jeg ahr en tendens til at grine lidt meget - bare spørg mine sidemænd til kåringen. Jeg tror jeg kom til at forage en anelse med kommentarer om speed-kåring og kåring på tid fordi jeg blev liiiidt utålmodig smiley

    MERETE M: - ja, foto albims... det er sådan nogen man opretter når man kun har et tastityr og mos at gøre godt med.... Og takker for din søde hilsen for øvrigt smiley Foto albims er dog en af de bedre jeg har lavet. Minder mig for øvrigt om, at telefon-ordbogen i en nokia er dybt ulogisk... Prøv at skriv SKOLETASKE... den foreslår noget så logisk som en SKOLEVARLE. Ja, for en VARLE er jo et gængs brugt ord, og sansynligheden for, at VARLE er det ord man gerne vil sætte ind efter SKOLE er jo absolut det mest logiske forslag.

    BEER, STALD ESMANN, VEO: Også tak til jer for jeres hilsen, det varmer mit hjerte!

    MOLLY: Ja, det var synd Stig ikke ville danse for dig! Det må blive næste gang, for han gør det ellers gerne - specielt, hvis man har snacks med til ham... Og tak for sidst. Håber ikke du har overvejet en karriere som GPS


  • #14   16. mar 2009 Beregner ny rute, beregner ny rute. Til venstre ned af cykelstien? :)Drej om 40m, nej ikke der. Pis, drej om 750m istedet xD Hmmm.... Det går vist ikke? :o)
    Vil glæde mig til at se ham danse (;


  • #15   16. mar 2009 Tillykke med den lille smukke prinsesse, med de skønneste blå øjne
    Mvh. Karina


  • #16   16. mar 2009 MOLLY: Jeg syns nu, at den bedste var, da du selv sikkert proklamerede, at den bro der løb over motovejen bestemt var en mulighed for højresving...

    KARINA: Takker - ja, er de der safir-øjne ikke bare dejlige. HUN ER BARE SÅ GO'! Jeg er så forelsket at jeg kunne tude!


  • #17   16. mar 2009 Vejene krydsede på GPS'en, og den skal man stole blindt på!!! :o) Ikke alt det pjat med jer, der var 2 lilla veje der dannede et kryds, ja det var på motorvejen, men pyt'pyt smiley

  • #18   16. mar 2009 jo jo, og en rigtig offroad-rytter tager sig vel ikke af lidt love og regler - de er alligevel kun til for at omgåes...

  • #19   16. mar 2009 Nemlig smiley Ville nu være fedt at hoppe op på broen smiley

Kommentér på:
Tinker Tosset Tror jeg... Fiona looove

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce