{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

De første blå, og træning m Fiona {{forumTopicSubject}}

ØJ HVOR HAR JEG MEGET AT LÆRE!!!!
Ja, jeg troede jo, at jeg var ved at være godt rustet til min første store hest. Men *suk* træning lærer mig kun, hvor lidt jeg ved... Nå, for de interesserede så vil jeg lige berette om mine første blå mærker, ømme knæ og knækkede stolthed, og ikke mindst, om mit smeltede hjerte og et par is-blå øjne, som ligner en hel galaxe når man kigger dybt i dem.
Fiona er ved at være faldet til. Hun er stadig lidt usikker på det hele, og træt af Victoria Ballarina (den gamle harpe) som hersker over ressourcerne som ene-hersker i shetter-riget. Fiona kommer dog tættere og tættere på dag for dag.
Jeg har brugt de første dage på at strigle og snakke med hende og klø hende alle de steder hun kan li. Jeg har trukket lidt rundt med hende på folden og nusset noget mere.
Mit første blå mærker (af mistænkelig form som et tandsæt) kom allerede mandag. Vi stod og nuldrede og ehhhhh det var dejligt. Småkage sagde det, så sad den sortbrogedes gebis i min overarm. Jeg var i chok, den lille prinsesse har jo nøkker! Nå, der var jo ikke noget at gøre ved det - hun er jo ved at finde ud af hvor grensen går, og jeg nåede ikke at fortælle hende, at grænsen altså går inden vampyr-tendenserne. Efter min mening, er der jo så ikke noget at gøre før næste gang - desværre. Nå, men mærket sidder der da endnu - som en nydelig påmindelse om, at det altså er en baby med baby-tendenser jeg har fået mig - og jeg er jo altså noget heldig med min prinsesse.
Nå, så kommer vi til den blå tå. Jeg er jo ikke van til at holde øje med hvor mine hypper står og går. Napoleon må hjertens gerne tage en lystig vals på mine tæer, han vejer jo kun lige 140 kg.. Nå, det kan jeg så hilse jer at sige, at det gør Fiona ikke! AV MIN TÅ! Nu har jeg så også lært, at man skal huske at holde øje med hvor hyp sætter fødder! (eller hvor jeg sætter mine måske mere).
Nå... Så skulle vi ud og studere terrænet. (vi er nu nået til Onsdag). Karina og jeg blev enige om, at Fiona skulle ud på en spadser-tur med Kalle som støttepædagog. Og afsted i march det går. Victoria, som ellers har været noget strid ved min sort-brogede skønhed, var alligevel noget utilfreds med, at hun og Napoleon blev efterladt. Nå, vi gik ud af gårdspladsen og op ad grusvejen mod nabo Viggo's gård. Pludselig hørte vi lystig trav bag fra. Victoria Ballarina var brudt ud! Der stod jeg så, men en følle-bølle, som er meget stærk og ved, at Victoria vil jagte med hende, og ikke mindst, ude på første tur i totalt fremmed terræn... Min eneste tanke var at holde Victoria væk, så hun ikke jagtede Fiona væk. For jeg ville ikke kunne holde hende, hvis hun først besluttede sig for at løbe væk.. Nå, Karina hoppede af Kalle i en fart, og fik fanget det brune spektakel. Ind i folden igen. Vi gik igen op mod Viggo igen. Fiona var lidt en trommel, men egentlig rigtig sød - man er vel baby! Vi øvede lidt bak og afstand, men ikke for meget. Hun får nok ikke lige 12 i det, men det gik OK, og jeg tillægger min egen situationsfornemmelse en del af skylden. Vi gik op og hilste på Viggo (som syns hun var fin) og blev så enige om, at der havde været nok action for den dag - ya right! Vi havde knap gået ti meter (der er 400 m hjem)... Ude i det fjerne ser vi noget der ligner en pels-lavine komme op af grusvejen... Ja.... 2 stk møj-ponyer, væbnet med et gevaldigt tempo og fuldt arsenal af opmærksomhedskrævning og sabotage-lyst... Åh gud... nu går det galt, tænkte jeg. Karina fløj af Kalle igen. Hun fik grebet napoleon i en eller anden form for stunt-movement, men Victoria syns bare, at det var SKIDE SKÆGT at rende rundt og ikke blive fanget. Nå, men vi havde da 3 heste i snor, så vi begyndte at gå tilbage. Karina med 2 heste og jeg, med Fiona, som altså var lidt nervøs, for Victoria var over det hele, og Fiona vidste bare aldrig, hvornår den lille brune djævel satte angreb ind. Nå, vel tilbage. Karina kom først med Kalle og Napoleon og jeg godt 20 meter efter, med lille paranoide Fiona i snor. Nå, Karina vender slipper Napoleon og vender sig, for at sætte leddet på, ind til jeg er tilbage. Hurtig som en Ninja er Napoleon ude igen, han stryger forbi Karina og leddet i fuld tonser galop... OOOOOOOOG væk er de. Fiona opførte sig så pænt, og gik nysseligt ind på folden og stod og kaldte på hendes plageånder - møg-ponyerne fra irriteristan! Men næh nej... de skulle da ikke fanges. Men, det er en anden historie, som ikke har noget med Tinkere at gøre.
Nå, alle dyr vel inde. Nu skulle der fodres. Jeg har fået for vane, at strigle Fiona mens hun spiser. Så det gjorde jeg også nu. Nusse nusse nusse.. og så... Åbenbart vil damen ikke røres på bagbenene... Ja, jeg ved ikke hvilken karate-skole Fiona har gået på, men hun behøver ikke træne mere i cirkel-spark - dem kan hun til UG! For satan der er nap i de bagben. Egentlig meget komisk. Hele hesten var fuldstændig statisk tyggende, og så kom det der cirkelspark bare ud, mens resten af den sort-brogede fortsatte, som om ikke så meget som en loppe var hoppet! OK... jeg skulle ikke nyde mere af det der karate-fis, så ind til videre, får hun lov til at falde til, og så må vi i gang med anti-cirkelsparks træning og de-karatning.
Nå, så er vi fremme ved i dag... Og det er egentlig bare en beretning om, hvor meget jeg endnu har at lære sammen med Fiona. Min dejlige træner Malene kom i dag. Jeg trænede en halv time med Napoleon, og så var det Fionas tur. Ja, træning og træning... Vi er blevet enige om, at starte helt fra scratch med pigen når nu vi har et helt råt materiale. Så, vi har lavet flytte-leg! Jeg syns jo egentlig, at jeg på mange måder, er ved at være ret heste-sprogs-talene... men nej. Tænk sig, at det kan være så kompliceret at lave en helt grundlæggende 'jeg vil have dit hjørne' leg. Rent faktisk, skal der ligges så meget i denne del af arbejdet, at jeg - for første gang - måtte sige til Malene, at jeg simpelthen ikke var klar. Malene demonstrerede hvad hun kunne opnå, med den øvelse hun ville i gang med at lære mig - og jeg må sige, at jeg var målløs. Fiona gad ikke rigtig heste-damen og hun var jo også alene på trænings-banen og det gad hun egentlig ikke. Så hun lagde flot ud med at pløje lige igennem indhegningen og de 2 meter ud til de andre (som jo for øvrigt behandler hende rigtig dårligt, så hvad pokker ville hun der?!). Nå, vi lappede hurtigt sammen og så pløjede hun igennem igen.
Lappe lappe lappe, og så blev Claus og jeg ellers sat til at agere levende tråd-rystere når damen kom for tæt på. I begyndelsen, var Fiona fløjtende lige glad. Men Malene blev ved i små 5 minutter, med at flytte via kropssprog, invitere ind og eftergive på de rigtige tidspunkter. Og bim bam busse - Fiona blev en tam tudse. Fiona er jo af natur et utroligt dejligt føl. Men det her var helt vildt. Hun tussede rundt efter Malene som om hun ikke var sat i verden for andet. Altså... jeg ahr da før været jaloux, men nu! Fy faen da! Jeg var brændende misundelig på Malene. Da leddet blev taget fra, veg Fiona ikke fra Malenes side - og det var det led, hun lige var pløjet igennem 2 gange!
På onsdag, skal jeg ha' undervisning igen og så bliver det mig der skal 'i ringen'. Det bliver godt nok spændende. En af de vigtigste ting i mit forhold til iona skal lægges. Jeg har jo et helt smadret ben, som jeg aldrig kommer til at bruge til andet end at støtte på. Jeg kan ikke rigtig bøje det/sætte mig på hug og jeg er virkelig ikke særlig hurtig på benet, så går det af led - og det gør mega nas og betyder 6 uger på krykker. Så det vigtigste for mig overhovedet, er, at min hest lærer at vige for tryk og lærer at respektere mit rum - ellers går det galt. Og denne respekt, skulle gerne komme helt af sig selv ved denne øvelse. Men det kræver godt nok opmærksomhed og forståelse.
Ja, det var lige rapporten fra de første par dage. Sikke meget læsning hva? Jeg giver en flaske whiskey til den der har læst det hele.
Nu med blå mærker og respekt for cirkel-spark, vil jeg takke af for denne gang, med en bemærkning om, at jo mere jeg lærer, jo mindre ved jeg smiley
Knus til jer alle!
Pauline og pelsdyrene

Jeg er


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De første blå, og træning m Fiona
  • #1   19. mar 2009 Ha ha ha....jeg elsker simpelthen din måde at skrive på - man kan da slet ikke lade være med at læse det hele.
    cirkelsparkene skal du nok blive kvit......med masser af godbider og et par irettesættelser (min gjorde det samme), men det der med at hun træder dig over tæerne......ja sorry men det er altså i tinkernes gener. jeg er sikker på at de nøje udser sig det helt præcise tidpunkt hvor vi er uopmærksomme og så træder de let og elegant ud til siden og placerer deres størrelse meget tung lige oven på vores mest ømme sted på foden. Herefter står de ganske uforstående og kigger på en mens man hopper rundt og hyler som en stukket gris.
    Så pøj pøj med indsamlingen af de blå mærker.


  • #2   19. mar 2009 ...hmmm... om ikke andet, så er det i hvert fald en udfordring for mig, at fatte mig i korthed!... Det er godt nok mit længste indlæg til dags dato! Og hvor pokker komemr det der 'jeg er' til sidst fra?!?!
    Men jo, jeg skulle måske lave et galleri med tinker-blå-mærker sammen med mit tinker-skæg galleri...


  • #3   20. mar 2009 Jeg nyder nu også dine lange indlæg og din måde at skrive dem på, det framkalder altid et smil på læberne så håber da der vil komme mange flere af dem smiley

    Kan varmt anbefale at du køber dig en stald støvle med jern i snuden hehe mindes min egen oplevelser med Aidan da jeg fik ham som 1 års og jeg/han overhovedet ikke havde styr på hvor han satte sine ben av av ;-D


  • #4   20. mar 2009 Vil gerne have sendt den flaske whisky hjem til mig selv smiley

  • #5   20. mar 2009 Hejsa!
    Sikke da nogle dage, hva? smiley
    Jeg vil starte med at sige, at JA Fiona er brølstærk!! Da vi fik hende hjem som lille bitte baby 6mdr gammel, kunne hun uden problemer trække afsted med Martin, selvom det foregik i skridt. Hvis hun ville dén vej, så var det dén vej vi gik! -Meeeeen det fik vi nu hurtigt vænnet hende af med, med at sætte trækketovet i siden og så have en longe påsat samme sted tilbage til mig. smiley Men hun er brølstræk lille madamme, ingen tvivl om det. smiley
    Men at hun sparker.... -Det er mig uforståeligt! Men jeg vil så også sige, at vi selvfølgelig aldrig har været i boksen hos hende når hun fik foder. -Det fik hun altid alene, uden selskab. Men alligevel, gav det mig da en hel klump i halsen af at læse det. Jeg vil næsten tro at hun prøver dig af, det lille pjok!
    Hende Malene lyder til at ha' fanget Fiona's opmærksomhed til UG til den træning. Det er bare helt super, og den bette vil jo så gerne lære.

    Jeg er glad for at høre at det, lige pånær de blåmærker, går rigtig godt. Jeg er sikker på at Fiona og dig inden længe bliver uadskillelige. Og jeg glæder mig til at komme ned og se Jer sammen. smiley

    Jeanette


  • #6   20. mar 2009 Hej.
    Tak for morsom/dramatisk læsning. :O)
    Ser frem til en god flaske whiskey. He he ;O)
    God weekend..


  • #7   20. mar 2009 Hejsa.

    Det der med sprutten. Den lyder det som du trænger mere til end os andre. He He
    Ang. den lille frække dame, så har hun alle dage været meget selvstændig og viljefast. Det vigtigste er, at du endelig ikke giver op, men fortsætter med den rigtige træning. Det lyder allerede somom du er godt på vej. Hende der Malene pigen lyder som et sikkert hit for jer begge.
    Bølle- stregerne hun har lavet er jeg sikker på er hendes måde lige at teste dig på. Bare meget ærgeligt med de blåmærker.
    Keep up the good work.
    Mia


  • #8   20. mar 2009 Tak for endnu en skøn historie med den smukke prinsesse med de skønneste blå øjne.
    Du er på rette vej ingen tvivl om det.
    Da jeg købte Kenya i juli sidste år, var hun HELT rå og næsten 2,5 år, og hun lavede samme ninja sparke ting :o), i vores tilfælde var det lige som Jeanette siger, hendes måde at prøve mig af, når det ikke lige passede damen, men efter kort tid fandt vi ud af hinandens grænser, og så gik det super, og der er intet i dag (andet end lidt forårs teenage spas) :o)

    Bliv endelig ved med at skrive indlæg, vi elsker det.

    Drikker ikke overhovedet, men lur mig om ikke vi kan drikke en kop the sammen en dag :o)

    Mvh. Karina


  • #9   20. mar 2009 Jamen, jeg ELSKER mine blå mærker! Og ja, jeg tror, hun tester mig af. Desuden, tror jeg også, at jeg er ALT for ivrig og gerne vil det hele på en gang. Jeg tror ikke, at hun var/er klar til, at jeg begynder at løfte ben på hende endnu. Og, så har jeg observeret noget andet også... Hun står med ryggen til de andre og det tror jeg ikke hun kan li'! Så fra i morgen, kommer hun til at stå med hovedet mod de andre i stedet. Det tror jeg faktisk hjælper.
    Hun er, det har jeg vist sagt, og nu siger jeg det igen ABSOLUT ved at teste mig af - og CLAUS! NØØØJ hun satte os på en prøve i dag. Vi er ved at lave sommerfolden klar og Fiona fandt ud af, at hun er FULDSTÆNDIGT ligeglad med stødhegnet. Hun hang i hegnet, som var det en side-hængekøje. Claus var så arrig til sidst, men Karina og jeg kunne simpelthen ikke lade være med at grine, når Claus galopperede gennem hele folden for at jagte hende væk fra hegnet. Jeg siger jer, at det så så utroligt sjovt ud. Fiona var da fuldstændigt ligeglad. Hun gik bare til den anden side, og hang sig der. Hun satte prikken over I'et da hun tog Claus's spand med skruer og dimser til indhegningen og slyngede den op i luften. Igen... jeg er glad for, at jeg ikke skulle tisse, for så havde jeg gjort det der!

    KÆRE JEANETTE, du skal altså ikke få en klump nogen steder. Jo, hun cirkel-sparkede og jeg blev da absolut forskrækket, men ikke afskrækket. Fiona ville ikke have, at jeg pillede ved hendes bagben, og jeg kan forestille mig, at jeg ved hvorfor. Fiona desuden stadig lidt usikker på hendes plads i forhold til mig, de andre og hendes nye sted., så der er ikke noget at sige til, at hun måtte sætte en grænse. Jeg tror, at det kommer til at gå helt af sig selv, når hun har tillid til mig. Allerede i dag, er der sket kæmpe ting mellem os. Vi har nusset i flere timer, og jeg er opmærksom på, at hun ikke må flytte på mig, og det har gjort underværker allerede. Så lidt gør så meget. Du må virkelig ikke være 'klumpet' nogen steder. Om hun så havde tromlet mig ned og smadret samtlige ribben i min krop, havde jeg stadig elsket hende og samtlige ribben for at være blevet smadret af hende. Fiona er SKØN og kærlig og vil bare gerne nusses og pusses om. Hun har desuden også en fetich med at blive kløet på røven - men det er en anden snak.


  • #10   20. mar 2009 P.S. tak for alle de søde ord - desuden var jeres whiskey-kommentarer en overraskelse, jeg havde ikke regnet med, at der var nogen som helst, der nåede så langt... Det ser ud til, at jeg skylder en hel lille fest smiley

  • #11   20. mar 2009 HAHAHAHA!!!
    Det er liiiiiiige Fiona det dér!!! Så snart hun kan tage noget og lege med, så gør hun det!! Hun elsker spande og er utrolig god til at kaste med dem! smiley Hmm... Måske jeg skulle have advaret Claus! smiley
    Men sjovt du nævner det med hegnet. Som du ved, så var det jo de to tinkere der var engle herhjemme når det kom til hegn og at blive inde. De havde stor respekt for stød, hvor imod isbukkene både tygger i hegnet og gerne træder ind igennem det, så hegnet er under maven på dem og giver dem regelmæssige stød på maven...! Ååhhh, hvor er de belastende nogle gange. smiley Så måske Fiona har smug-kigget. smiley

    Ja, det må da blive en helt lille fest du skal holde. Det bliver da vist for dyrt i porto med alle de flasker. Så er det lettere at holde festen derhjemme. smiley


  • #12   20. mar 2009 Tsk tsk tsk.. jeg giver også dine isbukke skylden 100%... smiley
    Men jeg kan hilse og sige, at hun ikke kan li hendes foderspand. Ved ikke, om det er fordi hun ikke kan li farvekombinationen rød/pink.. men bettepigen blev meget forskrækket over et eller andet ved hendes spand og nægtede at spise i nærheden af den - så mor her, måtte håndfodre smiley Men det gør jeg gerne. Og så skulle hun jo også lige kløes på nummeren - så var det OK igen. Men spanden, den må jeg sku fjerne. Den er mega farlig!
    Jeg glæder mig til i morgen - der kommer de ud på deres nye fold.
    Hun er også blevet næsten accepteret af den brune hun-djævel. Det er skønt at se. Hun er også ved at kæmpe sig op over Kalle - det er han ikke glad for. Han var lige kommet et skridt op ad rangstigen, og nu bliver han dumpet igen smiley


  • #13   20. mar 2009 Ej, dumper hun Kalle? -Det må jeg nok sige! Hun blev trumlet fuldstændig af de 3 drenge herhjemme. smiley Men han må jo ha' et hjerte af guld, den dejlige Kalle. smiley Lur mig om Fiona og den lille hun-djævle ikke ender ud med at blive bedste venner. Fiona æææææælsker vores lille Shetlænder dame, som BESTEMT også har både horn i panden, tve-tunge og pil på halen, og de var stort set uadskillelige. smiley


  • #14   20. mar 2009 Hmmm... bare det ikke smitter af! I min verden, har Fiona-pigen jo vinger, glorie og pudder-sukker i blodet. Men ja, Kalle er vist på vej ned. Han er simpelthen en god god dreng. Han var også den første der tog i mod pigen - tja... hvad er takken? DAMER siger jeg bare!

  • #15   20. mar 2009 Sider her og griner over jeres svar om den lille engle basse :o)

  • #16   20. mar 2009 Er overbevist om det ikke smitter! smiley Fiona ér en ufattelig dejlig pige, og det vil hun altid være. Så snart hun og dig finder hinanden, bliver I ikke til at skyde igennem. smiley



  • #17   20. mar 2009 Tsk tsk tsk.. har lige været ude og sige godnat til Fiona... hun siger altså, at alle hendes dårlige vaner er nogen hun har fået fra dine is-bukke... Hun siger, at hun kom på intensiv boot-camp fra det sekund, jeg havde sagt, at hun skulle ned til mig og bo... De har også lært hende at gå på bar før hun bliver 18 år (jeg er egentlig heller ikke helt sikker på, om jeg ikke så et falsk heste-id-pas i hendes papirer, hvor i der stod, at hun var gammel nok til selv at gå på 'foderstoffen')

  • #18   20. mar 2009 SHHIIIIIIITT!!! Har hun sladret?! -Jeg skal da vist ha' fast i ørerne på den lille tøs! Vi havde en klar aftale om, at hun ikke skulle afsløre det! Men til mit og hendes forsvar skal jeg sige at jeg hentede hende hver gang fra byen, og at hun aldrig har døjet med hverken tømmermænd eller overnattende vallakker/ældre hingste. Hendes 3 'brødre' har passet hende godt, efter deres egen mening. Jeg satte dog en stopper da jeg opdagede at de eksperimenterede med at ryge deres hø og sniffe deres vitaminer! -Det fandt jeg mig ikke i! smiley

    Nej, for nu ikke at gøre hende værre end hun er, så var de vist lidt hårde ved hende, de to isbukke. Specielt den lille mørke, når vi snakker om djævle!!! Der er en grund til han er født d.11. juni! smiley


  • #19   20. mar 2009 for pokker da også ;o)
    hvor får i det fra ;o)


  • #20   20. mar 2009 Ahh ha ha... touché Jeanette! Temmelig tinkerlicious! Jeg er slået på min egen fold-gade!

Kommentér på:
De første blå, og træning m Fiona

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce