{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Ej, min stakkels pige har dybt sår :'( {{forumTopicSubject}}

Puha, er lige kommet hjem fra hestene, min dejlige lille Jackie har haft dyrlæge i dag :'/

Jeg kom der ud lidt sent og ville trække Jackie og Bella op i hallen så de kunne få lidt motion.
Jeg trækker så Jackie, imens min mor trækker Bella.
Da vi var på vej ud af døren, skal jeg lige åbne et led for at vi kan komme videre, så Jackie står lige stille i døren et øjeblik. Da jeg så skal til at gå sidder Jackies hale fast i dør håndtaget, så Jackie bliver forskrækket da døren rammer hende let. Så hun flyver frem med det samme, så en strop fra dækkenet nu hænger fast i dørhåndtaget, hun bliver bange, og støder nu ind i dørkarmen(Her går det galt), og hopper med det samme tilbage ingen. Jeg får hende hurtigt væk der fra og fik hende til at falde til ro, da jeg pludselig ser et frygteligt syn.
Hun havde et kæmpe sår på bringen smiley Det var MEGET dybt og går ca. 6 cm ind. Jeg skyndte med at vise det til min mor som smider Bella ind i boksen, imens jeg hurtigt får dækkenet af Jackie og sætter hende på staldgangen. Vi ringede med det samme til dyrlægen som ville komme med det samme. Her var klokken ca. halv 10.
Han sagde at vi i mellem tiden kunne finde noget varmt sæbevand og nogle håndklæder frem.
Vi går så ind til Tommy og Dorthe(Dem der ejer stedet) og spørge om vi må låne lidt af dem. De gik derefter med ud i stalden.
Jackie stod fuldstændig stille på staldgangen og lignede næsten en der sov. Da dyrlæge kom fortalte han at hun nærmest var i en "choktilstand" altså det var derfor hun ikke reagerede voldsommere på det. Han tjekkede så såret og fortalte at det var meget dybt og næsten kunne sammenlignes med en fingers længde. Han var dog ikke glad for at skulle sy det da det jo er blevet "trykt" ind nærmest, og at han derfor er bange for at spærre noget skidt inde så der kunne opstå en slem betændelse.
Han giver hende i stedet en stor sprøjte med pencilin og noget smertestillende, for at holde betændelse væk. Derefter får hun så en sprøjte mod stiv krampe.
Han vasker såret en smule, og giver os noget pencilin som vi skal give Jackie de næste stykke tid.
Han forklare lidt om det og køre derefter igen.
Puha jeg havde det dårligt der :S

Hun skal nu stå inde indtil det er helet, og må ikke komme ud på fold. Vi skal gi hende pencilin dagligt, og så skal vi trække tur med hende hver dag, så såret heler ordentligt.
Føj, hvor havde jeg det godt nok dårligt :’/ Jeg begyndte at ryste hélt på hænderne og havde bare lyst til at tude :S
Det eneste gode ved det var at dyrelæge kiggede hurtig langs maven, og han mente nu nok at han kunne se en smule følmave smiley Så håber der kommer føl til sommer!

Skulle bare lige ud med det smiley


Billeder af såret .. Det skal lige siges at de kan være støddene for sarte!
http://www.hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=140711


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ej, min stakkels pige har dybt sår :'(
Kommentér på:
Ej, min stakkels pige har dybt sår :'(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce