{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
343 visninger | Oprettet:

Balance??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa



Jeg har lige et problem jeg godt kunne bruge lidt hjælp til / godt råd



Min traver vallak på 7 år har nogle balance problemer på den højre volte (jeg tænker det er pga. han har gået travløb og kun er vant til at gå på en bestemt volte altid , så blir den anden jo ikk trænet) -Det kan tydelig mærkes under ridning , da han er meget usikker på benene på højre volte og ikk rigtig vil gå ordenlig frem



Nu vil jeg så hører jer HG'er - Om i evt. har nogle gode råd / ideer til hvordan jeg bedst for trænet hans balance op ??



-Balancen på venstre volte fejler ikke noget , der går han fint på sine ben og går fint frem



Håber der er nogen der kan hjælpe



Venligst Tina.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Balance???
  • #1   18. apr 2009 Og er der evt. nogle af jer andre der har oplevet noget lignede med jeres traver???

  • #2   18. apr 2009 Tak for svar smiley

    Nu er jeg ikk super rutineret dressur rytter eller noget - Så det kan meget vel være dette er et dumt spørgsmål , men hvad er versader/travversader??? smiley

    Vi træner en del i longe allerede , men han er super svær at få fremad på den "dårlige" volte ..


  • #3   18. apr 2009 Hvad med at lave gulerods øvelser hvor man får hesten til at bøje og strække sig efter guleroden? Min traver får i hvert fald ikke igtig noget ud af det med longeringen, da hun bare vælter rundt uden balance...

  • #4   18. apr 2009 øve volter når du rider det gør jeg med Gigi vi får undervisning 1 - 3 gange om ugen, og kan mærke der bliver bedre og bedre.

  • #5   19. apr 2009 Tak for svar alle sammen smiley

    Marie A - Min han er heller ikk særlig god til det med longering , tror aldrig rigtig han har prøvet det før.. smiley God ide med gulerods øvelser , tak for tippet.

    Raimon og Galaxen - Aha , Så ved jeg hva du mener , tak smiley -Jerg kan få undervisning der hvor han står og det havde jeg også tænkt mig at begynde at få smiley Og jep , bruger longepisk , men den er han nu egentlig ret ligeglad med , hehe.

    Tanja M - Når jeg rider så øver jeg også rigtig meget på den "dårlige" volte , så håber på det blir bedre. smiley

    Gitte J - Okay , tak for svar - Det tror jeg at jeg vil prøve smiley


  • #6   19. apr 2009 Gitte J - Min han styrter ikk afsted for at holde balancen (heldigvis) han går bare i stå , men det er jo nok fordi han syns det er ubehagelig ...

  • #7   19. apr 2009 det er svært !!! men øve øve og øve... Gigi kan ikke gallopere på den ene volte men går ned med hovdet i kort galop på den andden, traver fint på begge... men det har taget tid.
    Gigis uge ser sådan ud.
    * stranden ride i vandet 1 gang om ugen
    * skovtur ride på bakker 2 - 3 gange om ugen
    * dressur 2 - 3 gange om ugen
    * 1 Fridag


  • #8   19. apr 2009 adden mener anden ups tastefejl


  • #9   19. apr 2009 jeg bruger gullerodsskiver og strækker Gigi ud, inden jeg rider....
    Jeg står på venstre side og trykker let så hun drejer hovdet den vej jeg trykker enten til bagparten, eller forparten kan også strække hovdet mellem forbenene så hun nejer... det var øvelser kiopraktoren anbefalede...

    Held & Lykke


  • #10   19. apr 2009 Gitte J - Jaa , self. reagere de forskelligt , det gør vi mennesker jo også , som du selv skriver. Men jaa , må bare træne , træne , træne... Men for min hest vedkommende virker det vist bedre når jeg sidder på ham , end hvis han er i longen.... smiley

    Tanja M - Muddie kan slet ikk galopere endnu .. Eller jo han kan godt på folden sammen med de andre , men ikk under rytter.
    Lyder som en hyggelig uge med strandtur osv , bare det var mig der havde stranden tæt på smiley

    Jeg tænker lidt at købe en kapsun og longere ham med , det kan være det kunne hjælpe ?? Har i erfaring med det?? Altså hvis nu jeg skal longere.

    Måske er det også fordi han jo bare ikk er redet særlig meget endnu , han har kun været ridehest i ca. 3 - 4 mdr. smiley


  • #11   19. apr 2009 stranden og vandet er sundt og godt for hesten og det tager 20 min at skridte derned på stierne...
    Min veninde købte en kabsun som hun longerede sin travhyp med og det virkede fint han blev bedre til at gå ned med hovdet bruge ryggen men der er lang vej hun har haft ham et år nu. han er stadig ikke god i galoppen kan kun på stranden i det tunge sand og det går stærkt


  • #12   20. apr 2009 Start med højre volter som fylder hele ridebanen, når du syntes at han er ok til dette, så laver du højre volte på en halv ridebane, for til sidst at lave små 20-10 meter volte og slange gang, han er sikkert temmelig stiv, højre om, og dette vil gøre ham mere smidig.
    Det gælder om at have tålmodighed, tålmodighed, tålmodighed.
    Han kan jo ikke gå ordentligt frem på højre volte fordi hans balance er dårlig.
    Det er min underviser der har givet mig disse råd og så snak til din hest, en traver er vant til meget snak fra mennesker, så ros, ros, ros.
    Det virker, men det tager ca. 4-6 måneder.


  • #13   20. apr 2009 har du overvejet hesten måske kan have ondt????
    min dressur hest blev mærkelig på min højre tøjle og det kunne ikke rides bedre, så jeg kontaktet hestekeoprakter michael lundsted han sendte mig videre til dyrlægen der så kunne konstatere at den havde en rønget fejl i venstre bagkode, og den blev sprøjtet og nu er der ingenting.
    sys du skal få den tjekket igennem;)


  • #14   21. apr 2009 glem ikke at øve begge volter, ikke kun den dårlige....

Kommentér på:
Balance???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce