{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

Træningsplan til ung hingst {{forumTopicSubject}}

Jeg vil lige starte med at gøre opmærksom på at ponyen er 2,5 år og derfor er træningen kun fra jorden..

Nå, men jeg skal have lavet en nogenlunde træningsplan til min unge dreng, men er blevet i tvivl om hvor meget han kan holde til.. Han skal vises på det fynske dyrskue til sommer samt til avlsgodkendelse, så det er jo temmelig vigtigt at han får bare et minimum af muskler.

Men vil det være helt fjollet at løsspringe ham 2-3 gange om ugen á 20-30 min. (selvfølgelig ikke intensiv træning i en halv time) 2 spring på ca. 15-30cm hævet over jorden er alt hvad jeg kan klare lige pt.
Også 2-3 gange om ugen i longen á 20-30 min. uden nogen former for "tvangsmidler" kun trense med bid og ponypude så han kan vænne sig til det.
De øvrige dage havde jeg tænkt at træne mønstring og gå en god lang tur med ham så han oså kommer ud og ser andet end vores lille gård og møder andre heste mv..
Som opvarmning plejer vi at gå på små skrænter (ca. 10-12 m høje) i ca. 10 min. eller lege lidt på agillitybanen og i stedet for "bare" at skridte af plejer jeg at gå ned og soppe/bade i vores sø med ham, så længe han og jeg gider..
Evt. har jeg tænkt på at dele trænings lektionerne op så han fx. en dag bliver longeret 10 min. løsspringer 10 min. og så 10min. med trick eller agility..

MEN men.. Vil det være for hårdt for ham? hvad kan jeg ellers gøre? De fleste foreslår at gå på skrænter eller bakker men når vi har vadet op og ned af den samme skrænt 10 gange i træk gider ingen af os mere..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træningsplan til ung hingst
Kommentér på:
Træningsplan til ung hingst

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce