{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

Fiona Fase 2 - ...en update :) {{forumTopicSubject}}

Fiona Fiona Fiona... Ja, jeg forstår jo godt dem, der der er lige lovligt træt af alle mine skriverier om min smukke Fiddibus... Men jeg kan betrygge jer med, at jo! verden drejer rundt om hendes navle, så det er ikke mig der er galt på den med de mange mange beretninger jeg kommer med om hendes gøren og færden - det er fuldt berettiget...
Aaaanyways, det er ved at være noget tid siden at jeg skrev om hvordan det går her ude. Jeg har haft så mega travlt og har fået trænere på banen igen, så spørgsmålene bliver stillet andet steds for nu. Men fortælle, det kan jeg skisme, for verdens centrum gør store fremskridt og udvikler sig helt sindssygt. Jeg skal gøre hvad jeg kan, for at denne rapport fra verdens navle bliver fattet i korthed - men damn, der er sket meget - både småt og stort...

BRYDER IGENNEM HEGNET
...ja, som den gudinde man er, kan man jo ikke tage sig af almindelige fysiske bakkateller så som et hegn. Når der nu er meget bedre græs på den anden side?? Helt ærligt??? Hvad fanden er meningen? Ja, Fiddibussen har den sidste uge dagligt levet op til hendes 3.+4. stavelse i kælenavnet... Hun går mere og mere over til bare at blive kaldt for BUS! og BUSSEN! med rette, må jeg tilføje... for 1 uge siden, fandt hun ud af, at der var en del af hegnet uden stød... så hun begyndte at strække hendes velansatte hals ind over for at få fat på lækkerierne på den anden side... Med det resultat at hun i sin iver pløjede hegnet ned. Det var også et lorte-hegn med kun små jern-pinde til at adskille de 2 marker... Så et eller andet sted, kunn evi jo godt forstå at hun var kommet til at pløje igennem - og vi undskyldte hende med, at det kunne ske for enhver... Claus forstærkede hegnet sammen med Kamille og jeg... Næste dag stod hun på den anden mark igen med det der "...hov, det var sku en fejl" udtryk... Hun havde så taget hendes venner med på 'ups-tur'... Nå, hegnet blev lavet og forstærket med nogle tykke stolper... 2 dage senere... GODMORRRRGEN FAAAAAR... jeg er her indeeeeeee... Jo, nu kunne det sku ikke være en fejl mere... hegnet var slået til pindebrænde og Fiona og hendes udspekulerede følge stod igen på den anden mark og guffede i sig. Selvstændig indgræsning må man sige! Nu er der kommet rigtige stolper på, 3 rækker tyk tyk hegns-fiber-tråd (eller hvad det nu hedder det der brede hvide noget) og ikke mindst, stød, som kan sende et næsehorn til Timbiktu... Det ser sku ud til at holde...

GÅ TURE
Som nogen af jer ved, har jeg haft problemer med at gå tur med Fiddibussen. Ikke så meget det 'at gå turen', men med, at hun stejler og går i panik når hun kommer langt væk fra de andre. Hun havde en slem slem tromle-adfærd og har et par gange rendt mig over ende... I sidste uge havde jeg så min træner (Siri) på besøg for at se på problemet... Hun syns ikke, at Fiona var specielt vild på tur, men tromleadfæren var uacceptabel... Hun viste mig, hvordan jeg skulle time min egen kontra adfærd og hun tog en gevaldig kamp med hende som jeg lærte utroligt meget af. Et af mine store problemer har været, at jeg havde svært ved at finde ud af, hvor strærke signaler jeg skulle bruge - også når hun skulle sættes på plads. Napoleon er så fin-tunet, at jeg bare skal vrikke med tæerne, så lystrer han, så der er en KÆMPE kontrast op til min kære TinkerBus på 340 kg, som mildest talt tror, at en høflig henstilling som går på om hvorvidt damen kunne tænke sig at flytte sig, i virkeligheden er en forespørgsel på om hvorvidt man kunne tænke sig at fungere som klø-pind... Anyways, vi kan gå ture nu... STadig noget livligt, men der er ikke de store problemer med tromleadfærd.. i hvert fald, er der ikke problemer med at melde 'loud & clear', at det er utållererbar opførsel når hun tromler.

STEJLER
Ja, man har jo lige berettet om, hvordan det går med gå-turene... men der var lige en enkelt undtagelse, som var tæt på at gå fatalt galt... Min mand var, en af de dage hvor de var brudt igennem hegnet, godt sur i skralden... Han gik ind og tog Fiona... Men i stedet for bare at lukke hende ind på den gamle fold, begyndte han at tage en kamp med hende... Det var slet ikke tiden og stedet til det, og han gav ikke Fiona mulighed for at opføre sig på den ene eller anden måde... Fiona havde faktisk kun en mulighed, og det var, at prøve at slippe af med Claus. Jeg var PISSE HAMRENDE gal på ham, for jeg havde lige brugt tid og kræfter på at træne hende væk fra lige netop den adfærd, og han frem-provokerede den desværre igen. Fiona stejlede så højt, at Claus blev rykket med op, hængende i grimen og derefter, blev han slynget ind under hende, mens hun stadig var i luften. Mirakuløst var det, at ingen ting skete... Ja, altså, ikke før bagefter, hvor han blev verbalt lynchet af mig altså. Nøj hvor var jeg gal i skralden! Men Claus lærte, at man ikke skal håndtere heste, når man er sur på dem, og Fiona lærte, at man slipper for at blive trukket rundt, når man stejler... Gæt hvad jeg så har måtte træne igen...

NY TRÆNER
Ja, min træner Malene, har jo desværre været i et seriøst heste-uheld. Det vides ikke, om hun kommer til at træne igen, og hvis hun gør, kan det være alt lige fra om 3 måneder til om 3 år. Så jeg måtte ha' fat i en ny træner... Og HVILKEN TRÆNER!! Jeg har fundet den mest fantastiske træner. Hun minder mig lidt om mig selv på mange måder - bare noget mindre om røven! Og damn hun har chek på tingene. Det fede ved hende er, at hun altid viser flere forskellige måder at klare samme ting på. Det er skønt at have andre metoder og alternativer - og man lærer sådan ca 40 gange så meget. Samtidig, er Kamille også begyndt at få undervisning nu, hvor Pjuske er flyttet ud til os, så vi tager en dobbelt-lektion om onsdagen. 2 timers intensiv horsemanshipning... Vi var begge helt høje efter sidste træning og jeg tror sjældent jeg har været så træt, for vi lærte SÅ MEGET! Jeg kan slet ikke beskrive hvor fantastisk jeg syns hun er....... ah men for fanden - hvor heldig kan man være!

BESKYTTER VICTORIA
Fiona har igen vist sig at være en dame af stort format. I en alder af 1 år, er hun uhyggeligt bevidst om hvem hun er og hvad hun vil. Det giver selvfølgelig noget bøvl at have en dame der i den grad mener at vide, hvor hesteskabet skal stå, men også fordele. Hun har den seneste uge vist en helt ny side af sig selv, som jeg er meget overrasket over... Pjuske flyttede jo ind her i søndags, og hun er meget Hoppe med stort H. Pjuske havde allerede på 2. dagen taget magten fra min stakkels lille Victoria, som jo ellers havde været matronen i flokken... Men hvad sker der så lige der??? For FIONA har ikke en skid respekt for Pjuske og jagter hende helt vildt - også når Victoria ikke er i nærheden... så hvad pokker er det nu for en uorden... Pjuske er over Victoria, som er over Fiona som er over Pjuske............

BEN
Ja, så kommer vi til problemet med benene... for de kære ben kunne i lang tid ike løftes uden at det var efterfulgt af en ret hård hov lige i synet.. men nu løfter hun alle 4 hove pænt for Claus, og forben kan jeg løfte uden problemer... altså, når hun ikke lige prøver at smide sig ned over en fordi hun tror at man klør hende på knæet, som er et af ynglings-stederne... Nå, smeden kommer om 2 uger - så må det briste eller bære...

BLIVER SORT IGEN
Fiddibussen er en forvandlingshest.. som nogen af jer ved, blev Fiona for 1 månedstid siden stikkel-håret - til min store skræk... Jeg vænnede mig da til tanken, men var da lidt træt af at alle stiklerne var krølle-stikler... Nu viser damen sig igen fra en forunderlig vinkel... for nu smider hun krølle-stiklerne og er KUL SORT igen inden under... Hun ligner sig selv i farverne fra de billeder Mia har taget i sin tid... på www.stalddeluxe.dk under Fiona's billeder kan i se stikkel-hårene, og i Fionas profil her inde, kan I se hende som hun så ud før - og nu igen ser ud... Er det normalt???

OK... det var en emeget meget lang update som tog en lille time at skrive... HOLD DA OP!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiona Fase 2 - ...en update :)
Kommentér på:
Fiona Fase 2 - ...en update :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce