{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

Politi = katastrofe! {{forumTopicSubject}}

Jeg havde en chokerende oplevelse igår...
Kører til arbejde og da jeg næsten er fremme løber der pludselig en megaflok heste og ponyer midt på vejen (jeg talte de første 10....). Der var masser af trafik. Mange motorcykler, autocampere og campingvogne, altså rigtig turisttrafik,- dagen hvor alle tyskere osv skal hjem efter weekenden.
Jeg vidste ikke hvem der ejede hestene, så hvad gør man? Tjo tænker jeg, jeg ringer til politiet, så de ihvertfald kan komme og guide trafikken hvis ikke andet...

Hmm... NOT. Svaret hos politiet var: "Vi har ikke en patrulje i nærheden, så hvis vi ikke får flere opkald end dit, så må de jo løbe".
HVAD FANDEN SKER DER??? (Ja undskyld mit franske....)
Jeg er simpelthen chokeret... Hvad hvis ejerne var på arbejde? Sådan en flok kan sgu nå langt....

Jeg er nødt til at køre på arbejde og forhører mig lidt om der er nogen der ved hvis heste det evt ku være. Ingen aner noget... Ringer rundt til et par steder i området, men ingen der ved noget. Ringer så til politiet igen for at høre om de har hørt noget. Det har de ikke, kun mit opkald, så det vil de ikke gøre noget ved....

Da jeg har alene vagt på arbejde kan jeg intet stille op. Ved hvilken fold hestene plejer at gå på og til fyraften er der ingen heste på denne mark, så jeg aner ikke om de er indfangede eller løbet af h... til.
Det er da den største hesteejers skræk med en flok løse heste og INGEN vil hjælpe....
Suk, hvor jeg håber jeg ser hestene på folden idag når jeg skal på arbejde....
Jeg er dybt chokeret.....
Hvad pokker gør man så??? Man kan jo ikke ene mand indfange så mange heste hvoraf kun halvdelen havde grimer på....
Har det totalt dårligt med dette....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politi = katastrofe!
  • #1   9. jun 2009 Ja det kan godt være man skal prøve Falck næste gang. Jeg var vildt frustreret over at jeg var nødt til at køre på arbejde.... Ellers havde jeg sgu forsøgt selv.

  • #2   9. jun 2009 Kan sagtens forstå din reaktion
    Ville også sidde med en åben mund og for en stund v ære mundlam.

    Hvis jeg vender sagen på hovedet kan jeg også godt forstå ham.
    Politiet er virkelig underbemandet og vi skal være glade for de vil komme over hovedet.
    Tror nu mere at der skal klages til politikerne om manglende antal politifolk.
    De har ikke en jordisk chance for at dække alle ting.

    Eller aviserne, de er også et godt remedie at få gang i en debat på.


  • #3   9. jun 2009 Helt ærligt - det er bare for dårligt.

    Håber snart vi får noget dyrepoliti i stedet - det kunne virkelig gavne


  • #4   9. jun 2009 Hmm - har du overvejet at politiet er totalt underbemandet? At de drukner i administrative opgaver? At ressorcerne er skåret ned til absolut minimum??
    Du burde nok rette din klage og vrede til at højere sted, og så måske tænke at politiet har vigtigere opgaver for end rende rundt og fange heste! - Du burde måske rette din vrede mod ejeren af indhegningen, som ikke kan finde ud af at lave en ansvarlig indhegning...

    Synes det er noget fis at give politiet skylden for alting......


  • #5   9. jun 2009 Stadigvæk er det sku for dårligt selvom de er underbemandet!!!!Jeg ved godt vi er bekymret for hestene, men hvad kan der ikke ske ved en kolition (staves) der kunne jo ske menneskeskader......... Så de burde være taget ud. Eller i det mindste sende en meddelses i over den lokale radiostation, eller et eller andet for at oplyse om løse dyr på vejen!

  • #6   9. jun 2009 helt ærligt politiet gider ikke lette deres røv fra stolen jo hvis det gælder vanrøgt af dyr hvor der ikke er noget at komme efter aligevel
    jeg ville anmelde nogen engang jeg kører ned til politiet om snakker med dem jeg får bare denne besked hvad vil du ha jeg skal skrive i repporten
    så er man sku da dummere end politiet tillader
    og de skal tage affære når de får en anmeldelse og løse heste


  • #7   9. jun 2009 den historie en nævner længere oppe med hesten i grøften det var et veninde par der var ude og ride ved holstebro hvor den ene heste glider og ryger i grøften med rytter der ligger de så fast klemt, hvor den anden rytter først ringer til politi får der i vide at hun skal ringe til falck hos falck får hun i vide at de ikke køre ud med mindre plitiet har sendt dem og at hun skal ringe til politiet først da hun pointere alvoren i at ryttere ligger fast klemt kommer de imellem tiden er det lykkes rytteren at komme fri og hun kæmper for at holde sin hests hoved ovenvands fra hest og rytter ryger i grøften til der kommer hjælp mener jeg der gik imellem ½ til 1 time
    ja politiet kommer aldrig når man har brug for dem har dog oplevet at de har ringet rundt til alle i omegnen fordi 2 heste var indfanget og de ikke vidste hvems det var


  • #8   9. jun 2009 Betina - Det vil nok være smartest at gå til DB inden man går til politiet, det er jo logisk at politiet prioterer mennesker fram for dyr - de har ikke ressourcer til begge dele.....


  • #9   9. jun 2009 det kan de da hvis de gider men de gider jo ikke lette deres røv

  • #10   9. jun 2009 jeg har været udsat for vold da jeg ville melde ham til politiet fik jeg bare den besked at jeg skulle tænke mig om foe der kunne gå 2 år før det kom for retten også var det ikke sikkert at han kunne huske noget da sagde jeg også til politiet det er sku da ikke ham der skal huske det er mig der husker det resten af mit liv

  • #11   9. jun 2009 Hmm hvis politiet står og skal vælge imellem uansvarlige hesteejere som ikke kan holde deres dyr i folden, og fx hustruvold, færdselsulykke eller lign., så forstår jeg sgu godt at de ikke vælger hestene.

    Betina - jeg forstår ikke helt hvad du skriver? Måske det var din egen sikkerheds skyld at de fortæller dig at der kan gå op til 2 år inden det kommer for retten, og at han kunne forårsage endnu mere skade når han vidste du havde anmeldt ham....?? Det eneste politiet kan gøre er at give ham et tilhold indtil, og et stykke papir holder jo ikke folk væk. Se bare den stakkels kvinde i Hals som blev stukket ihjel foran hendes 3 teenage børn......
    Måske det er de sager som optager politiet noget mere end løse heste!



  • #12   9. jun 2009 Highlander = tosse -
    Jeg ved udemærket at politiet er totalt underbemandet, men i selv den bedste indhegning kan strømmen gå eller en stolpe knække eller hvad ved jeg. Ved det er ejers ansvar at holde hestene inde, men det kan da ske at de bryder ud. Det er jo dyr og ikke genstande vi har med at gøre. Jeg er bare chokeret over at politiet absolut INTET ville gøre og denne ligegyldighed mit opkald blev modtaget med. Hvis de måske bare ville have sagt at de sendte en radiomelding ud eller ET ELLER ANDET!! Tror sgu ikke Christiansborg ville rykke ud hvis jeg ringede til dem....


  • #13   9. jun 2009 det er både dyr og menneske liv der står på spil
    var selv med til at hjælpe med 2 haflinger der var rendt hjemmefra i søndags det var rendt langt så vi hjalp manden med at få dem sikkert hjem


  • #14   9. jun 2009 Miss Perfect 2 - Nej som skrevet længere oppe "så måtte de jo bare løbe" "og så måtte vi jo håbe at ejer opdagede de var væk"......

  • #15   9. jun 2009 Jeanette - hvor præcis var det henne? Lur mig om der ikke er reageret på det??

    Miss Perfect?? Hvorfor er sandheden en underlig måde at svare på?? De er jo netop så underbemandede at de skal slukke der hvor det brænder mest, og så længe der ikke var kommet nogen til skade der, men et andet sted, ja, så er det sgu den ildebrand de slukker.
    Så kan man lide det eller lade være, men det er faktum, og ikke noget som den enkelte politimand kan ændre. - det er de højere instanser som styrer det!


  • #16   9. jun 2009 hmmm.... syntes det er dybt uforsvarligt at sådan en flok heste kan rende rundt og være til fare for sig selv, men bestemt også til fare for en masse mennesker uden nogen tager sig af det... det kan jo i sidste endne have dødelige konsekvenser.

    hvis trådstarter ved hvor hestene går - hvorfor så ikke køre op og banke på og snakke med ejer af hestene om de ved deres heste er løbet væk???


  • #17   9. jun 2009 Nej, men så må man jo håbe at du aldrig får brug for dem.... Fatter ikke at man er så nedladende overfor politiet. Man glemmer vist at der er mennesker med følelser bag uniformen, og at de har familie...
    Om bødesatserne er ens eller ændret fra du fik bøde til din ven fik bøde, skal jeg ikke kunne sige.
    Dog vil jeg sige at hvis man overholder lovene, og ikke er kriminel slipper man jo for en del møder med politiet....
    Og være i besiddelse af noget ulovligt er jo strafbart, uanset om du synes politiet er nogle fjolser eller ej.


  • #18   9. jun 2009 hej undskyld jeg spørger men hvor var det henne du har se de heste


  • #19   9. jun 2009 Vil stadig gerne vide hvor det var, - er sikker på at der er gjort enten det ene eller det andet....

  • #20   9. jun 2009 Tja, det gælder ikke kun for heste på vejen...

    I går kørte jeg på motorvejen, og pga vejarbejde var der kun én kørebane til rådighed, hvor man max måtte køre 80.
    LIGE da kørebanen blev reduceret til én, kom der en bil bagfra og kørte helt op i "røven" af mig. Jeg gjorde tegn, satte farten lidt ned osv., for at gøre opmærksom på, at han skulle holde den lovpligtige afstand... RESULTATET...han blev mere sur, kørte endnu tætter på, dytede og viste mig den "fine" finger.
    Da det ikke kun var en kort strækning, bad jeg min datter på 16 år om at ringe til vores kære politi...
    VI FIK DET SAMME SVAR: "DE HAR IKKE EN VÅGN I OMRÅDET _ SÅ DE KAN IKKE GØRE NOGET"

    Jeg havde min 2 piger på 16 & 4 år med i bilen, og en mand som kørte ulovlig tæt på, og virkede til at være den opfarende type, lige op af min bagerste kofanger...men "DE" gad bare ikke at gøre noget...

    Da byggeområdet ENDELIG var slut, trykkede manden på speedern, og fiste mig fingern igen...fuld fart på motorvejen, og med alt for hø hastighed...

    Så mennesker bliver heller ikke behandlet bedre en heste af vores politi.
    =(


  • #21   9. jun 2009 har hørt i tv midt vest at politiet søger ejer til en rød pony og hvis ejer ikke henvender sig så bliver den solgt eller slagtet

  • #22   9. jun 2009 jeg kan godt se politiet ikke har recourcer til at rykke ud til alt, men jeg holder nu også på de skal give ordentlig svar! har selv oplevet 2 gange hvor jeg var rigtig utilfreds med dem. f'ørste gang havde vi indbrud ca kl 13 og vi ringede og de vile komme med en vogn inden længe... FØRST KL 22 KOM DE!!
    den anden gang handler om min far som har mistet korttidshukommelsen og havde "forvildet" sig til en anden by ca 60 km væk hjemme fra.
    en rar mand finder ham efter halvandet døgn og får ringet til politiet som ringede dertil hvor han boede. (de havde efterlyst ham i den by, så politiet vidste det) damen fra bostedet hørte så politiet om de ville hente ham indtil de kunne komme. svaret lød "ha, du ka sku nå at køre ind efter ham mange gange før vi kommer!" politigården lå 3 km væk og fra bostedet var der 60 km!
    så jeg gir ikk en skid for politiet... de ku da i det mindste svare ordentligt, for det er sku ikk fedt når det handler om ens kære:-/


  • #23   9. jun 2009 Skidt med om hestene kommer tilskade, det kan jeg måske forstå.

    Men løse heste kan lave en katastrofe uden lige.
    Tænk hvis 10 biler kørte ind i hesteflokken og mange døde af det?
    Det er sgu da mere vigtigt at få fanget de heste, grundet risikoen for dødsulykker.
    Dem har der da snart været en del af, så mon ikke man skulle fange dem INDEN der skete noget?? Så har man jo også hjemmeværnet der kan hjælpe osv.


  • #24   9. jun 2009 Stald Dinnesholm - Jo jeg vidste hvilken FOLD de plejede at gå på, men udenfor rækkevidde af huse, så hvor filan skulle man starte med at banke??? Det er jo ikke alle heste der går lige i baghaven...

    Highlander - Det var på Rømø.


  • #25   9. jun 2009 Hyggerytteren, nu er det jo ikke politiets opgave at hjælpe op af en grøft - så derfor har jeg tegnet et falckabonnement, så de kommer mig til undsætning hvis dette skulle ske....!!
    Og ja, hvis mine heste render igennem min indhegning, så er det en uansvarlig indhegning, og derfor vil jeg fremstå som uansvarlig.
    Sanni J - ja måske politigården lå 3 km væk, men igen så er det jo vagthavende som har til opgave at disponere over vognene, og han priotererer jo selvfølgelig de vigtigste opgaver først, det er hans job....
    Så det er garanteret ganske rigtigt at der ville kunne gå flere timer til de havde en vogn fri til opgaven. Forstår udmærket at det er en frustrende situation at stå i, og tror det er mindst lige så frustrende for betjentene ikke at kunne løse alle de opgaver som de gerne vil. Og så samtidig blive svinet til af befolkningen.


  • #26   9. jun 2009 Highlander:
    Hvordan ser en ansvarlig indhegning ud ???
    om du så har 10 rækker tråd med den største styrke støm i så kan din hest altså gå igennem ??? Det er levende dyr, og bliver de skræmte evt, så går de sku igennem uanset hvad du sætter op .... Det har ikke det mindste med uansvarlighed at gøre, det er et hændeligt uheld.

    Og som du skriver, så er politiet mennesker som vi andre, og laver derfor også fejl, og det har de bestemt gjort i denne sag... de MÅ ikke ignorer et sådant opkald hvor situationen den sætter folks liv i særlig farer .... Og selvom de er underbemannet, hvilket må være vældigt stressende for dem, så skal de som professionelle politifolk snakke pænt og evt henvise til anden side ....

    Håber det hele endte godt, det gjorde det nu nok, ellers havde man nok hørt om det i medierne smiley


  • #27   10. jun 2009 Highlander - Tror også politiet nok selv er ret frustrerede over at være underbemandet og især efter den nye politireform her i landet er det jo gået helt galt. Det jeg så bare ikke forstår er, hvorfor politiet ikke selv protesterer til myndighederne? Hvis de selv synes det er så slemt, hvorfor så bare lade stå til?

    Og må sige at det ikke er første gang jeg har haft problemer med at få politiet til at rykke ud... Også INDEN den nye politireform kom var de f... ikke til at drive ud af døren.
    Det var dengang ikke med heste, men med flere voldsepisoder da jeg arbejdede som bartender. Så måtte vi jo selv gribe ind og jeg har skam stået med flere trusler på halsen samt blevet truet og holdt op med knuste flasker osv. Kun held der ikke er sket mig noget og måske fordi jeg er pige, for politiet kan man åbenbart ikke regne med. Hverken nu eller dengang..... Og dette var generelt i hele byen m caféer og barer. Politiet dukkede ikke op nogen steder uanset hvilken beværtning der ringede og da lå politistationen f.. i samme by! Faktisk kun 500 m fra den beværtning jeg arbejdede på....!


  • #28   10. jun 2009 Hyggerytteren - ja jeg ved godt det var hesten du mente, der kunne ryge i en grøft, og ja det er et falckabonnement jeg har der dækker det. Politiet kan intet gøre, udover selvfølgelig at sende bud efter Falck. Men eftersom man selv risikerer at betale for det, har jeg valgt at være forudseende og dække mig den vej.
    Stald Damgaard - Selvfølgelig kan du lave en indhegning der er sikker, og som holder hestene inde uanset hvor skræmte de er.... Ellers så det sgu skidt i det ganske danske land....
    Miss Perfect - ja, jeg har op til flere betjente i familien, og hører hver dag på deres frustration over at kunne hjælpe, som de gerne vil, om hvordan de ikke bliver hørt af de højerestående som kan ændre det, hvordan de bliver svinet til, kastet sten efter, lokket i baghold af 2.+3. g´er i ghettoerne osv, osv.....
    Så nej, selvfølgelig er det ikke i orden at den ENKELTE betjent har svaret på denne måde, - men jeg har forståelse for betjentenes frustration og det pres der ligger på dem hver evig eneste dag.


  • #29   10. jun 2009 hej det er min mors heste/ponyer og er blevet fanget

  • #30   10. jun 2009 Highlander - Er så slet ikke enig i at der kan laves en 120 % indhegning til hest... Hesten er et flugtdyr og det kan man ikke tage fra dem. Selv den bedste indhegning kan de bryde ud af hvis de bliver skræmte nok. Det er heldigvis sjældent det sker, men det kan ske! Det er jo også en af grundene til at hesten nu SKAL ansvarsforsikres.....

    Lige med dem der brød ud, så er min personlige mening at der kunne hegnet bestemt have været bedre. Men en farlig situation det var det sgu.....

    Kan godt forstå du bakker politiet op når du nu har op til flere i familien. Men jeg kan stadig ikke forstå det system vi har i landet og det kommer jeg nok aldrig til... Kan ikke acceptere at der ikke er resourcer til at rykke ud i en sådan situation.


  • #31   10. jun 2009 Jeanette - Man kan godt lave en indhegning som holder dem inde uanset hvad, - spørgsmålet er om man vil bruge pengene på det... Og så længe der ikke er nogen krav til indhegning andet end at den skal "forsvarlig", så er det nok de værreste som vælger at bruge så mange penge på en indhegning....
    Er helt enig med dig i at systemet er noget rigtig skidt, og forstår udemærket at man som borger er frustreret, det vil jeg også selv være... Os derfor jeg mener at klagerne bør falde højere i systemet og ikke på den enkelte politimand, men han skal selvfølgelig tale ordentlig til dig - ingen tvivl om det...


  • #32   10. jun 2009 Highlander - Når du nu har politi i familien. Har de nogen forslag til hvad man som alm borger kan gøre for at få retssystemet bedre? Hvor skal man indsende klage osv til? Måske dumme spørgsmål, men jeg aner det virkelig ikke...
    Det er rigtigt at de fleste ikke vil bruge penge på optimalt hegn, men da jeg skrev at selv det bedste hegn ikke nødvendigvis kunne holde tænkte jeg på forrige år hvor det voldsomme uvejr frøs sig fast over åbenrå/gråsten området. Der var der seriøst heste der gik i panik inklusive mine egne (der dog stod inde). Og ja, de heste der brød ud, nej da var hegnet ikke optimalt. Der er der desværre ikke mange hegn på Rømø der er og der skulle efter sigende også tit være løse heste på Rømø. Jeg arbejder på at finde ejere på disse heste, men det er endnu ikke lykkedes mig. Hvis jeg finder dem retter jeg selv henvendelse til dem mht indhegningen. (er repræsentant for Nyt Hesteliv). Men som i de fleste små samfund holdes der hånd over hinanden, så der er endnu ikke nogen der har villet fortælle mig det....


  • #33   10. jun 2009 Ann H - skriver at det er hendes mors heste, og at de er fundet ;o))

    Som almindelig borger kan man ikke gøre meget andet end at skrive klager til rigpolitichefen, som så kan tage det med højere op i systemet. Ellers skal man skrive direkte til ministeret..
    Man skal nok have nogle konkreter sager, og de skal desværre nok være temmelige alvorlige, førend man overhovedet bliver hørt...

    Ellers skal man evt starte en underskriftindsamling.... Det er desværre svært at blive hørt, men det gælder nu med alt synes jeg...:o((


  • #34   10. jun 2009 Godt at ejer er fundet.....
    Håber hegnet optimeres nu.

    Ann H - Har sendt dig en pb.


  • #35   10. jun 2009 Highlander:
    Du siger at man sagtens kan lave en indhegning der uanset hvad der sker på folden, kan holde hestene inde, medmindre det er en 4m høj Beton eller murstensmur, så vil jeg stadigvæk gerne have svar på hvordan en sådan indhegning laves ....????


  • #36   10. jun 2009 Uh ha.. Sikke en grim oplevelse.... Hvis i ser et dyr uanset om det er en hest, ko, hund eller papegøje eks. så hjælper det desværre ikke at ringe til Falck.. Disse dyr kaldes for HITTEDYR da der i "øjeblikket" ikke er noget ejerforhold på dyret, derfor ER det politiet der SKAL tage sig af det.. Jeg ved de kan være svære at få til at køre ud til sådan noget, men hvis man nu siger at det kan ende i død og ødelæggelse idet de kan være skyld i trafik ulykker, så skal de sku køre ud, for man skal jo stoppe hvad stoppes kan for at undgå at mennesker og dyr kommer til skade... Men Falck hjælper i det at det drejer sig om skadet dyr.. Så var det gået så vidt, kunne man ringe til Falck..!!

Kommentér på:
Politi = katastrofe!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce