{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

Fed hest - what to do? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg ved ikke, om det er det rette forum, men jeg prøver alligevel.
Sagen er den, at min ene hoppe på 16 år er for fed. Det bliver hun hver sommer. Hun går pt. på en slags jordfold (dog er der en lille smule græs), hvor hun får hø og sine vitaminer/mineraler. Hun kommer på græs et par timer dagligt. Hun bliver desuden redet stortset hver dag. Hvad kan jeg mere gøre for at slanke hende? Hun kan virkelig blive tyk af ingenting, så det er ikke nemt. Jeg kan selvfølgelig godt skære hendes tid på græs ned, men er der andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fed hest - what to do?
  • #1   1. jul 2009 evt kan du erstatte noget af høet med frøgræs, det giver næsten det samme strukturmæssigt som hø, men der er mindre kalorier i.


  • #2   1. jul 2009 Jeg har overvejet frøgræs, men jeg kan simpelthen ikke finde noget i nærheden af mig (kolding)...

  • #3   1. jul 2009 Jeg står med samme problem.. Zorro går på døgnfold og han bliver simpelthén kæææmpetyk smiley om vinteren får han to mål (2 ltr) dagligt og det klarer han sig fint med selvom han er 155 - han lever simpelthenpå en sten.. har fået min sadel omstoppet for 1500, fordi han tager så meget på....

  • #4   1. jul 2009 Måske du skal lave mere konditions ridning.
    Fint den blir rørt hver dag, men jo står forskel på om den rent faktisk forbrænder sine kalorier når den blir rørt.
    Så ligesom med mennesker, et træningsprogram.
    Ja jeg kan desværre ikke selv holde det på min og han går på døgngræs, så må leve med gjordforlænger og pad under sadlen pt, for jep han er også tromletyk hehe


  • #5   1. jul 2009 Måske du skal lave mere konditions ridning.
    Fint den blir rørt hver dag, men jo står forskel på om den rent faktisk forbrænder sine kalorier når den blir rørt.
    Så ligesom med mennesker, et træningsprogram.
    Ja jeg kan desværre ikke selv holde det på min og han går på døgngræs, så må leve med gjordforlænger og pad under sadlen pt, for jep han er også tromletyk hehe


  • #6   1. jul 2009 Tak for alle jeres svar.
    Min hest får i forvejen opblødte grønpiller, som fungerer ligesom roepiller. Har dog tænkt at jeg vil skifte over til roepiller.
    Jeg rider ikke dressur/spring på min hest. Vi rider i naturen - altså op og ned ad bakker osv. Primært skridt og trav, da hun ikke er i særlig god kondi smiley
    Men, jeg ville enormt gerne have fat i noget frøgræs, men har som sagt ikke kunne finde noget smiley


  • #7   1. jul 2009 Ellers kan den have mundkurve på, når den er på græs. Den kan sagens pille lidt græs med den på.

  • #8   2. jul 2009 Jeg har forsøgt med mundkurv, og det fungerede bare ikke. Hun kunne slet ikke acceptere den..

    Jeg er nu begyndt at skære ned på deres tid på græs, og så må jeg se, om det hjælper. Så sætter jeg dem op i mængden af opblødte grønpiller, så de bliver mætte


  • #9   2. jul 2009 hvis den kun er på græs kort tid hver dag, så find en mark med meget langt græs det indeholder meget lidt FE og er bedre for deres fordøjelse fordi de ikke får jord med..

    hvis du ikk kan finde frøgræshalm så find noget vårbyghalm evt. med udlæg det er ca halv hø og halv halm.


Kommentér på:
Fed hest - what to do?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce