{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

Hvad er SEJT til stævner xD {{forumTopicSubject}}

Nu fik vi jo en debat om hvad der er kikset til stævner, så hvad med hvad der er SEJT til stævner smiley
Min mening: (dressur)
Sort stævnejakke med guldknapper, HVIDE ridebukser, skinnedne støvler med bue, en pudset og fin pony/hest, rosenknopper som er SYET, og der skal ikke være for mange af dem, et underlag der er RENT og ikke ''krøller'' sig under sadlen og ikke er for stort, hvide handsker og opsat hår, og så må hesten/ponyen gerne have en elegant bling pandebånd på smiley som de buede fra SD f-eks. smiley haha sikke en bibel jeg fik skrevet der smiley hvad synes i? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er SEJT til stævner xD
  • #1   4. jul 2009 Sort stævnejakke med sølv knapper, rene HVIDE ridebukser, flot opsat hår, gerne med smuk hårnet evt. fra SD, hvide handsker, flot pandebånd, men skal ikke tage alt opmærksomheden, og rent hovedtøj der skinner, og en smuk hest smiley

  • #2   4. jul 2009 sin egen farve, altså udstyr der matcher, også skal det bare mache hele vejen igennem! bling bling, også alligevel ikke for meget. også skal man bare lige en blærerøv med udstyret i orden! smiley

  • #3   4. jul 2009 sådan ser jeg ud haha

    Sort stævne jakke sølvknapper, hvide ridehandsker med SD sten på, SD hårnet, SD øreringe, SD plastron og nål, og kridhvide Eurostar ridebukser

    og min pony

    Skinnende, på opvarmningen PC elite tyrkise gamasher + klokker, SD buet pandebånd, BLING, nogle gange tyrkise perler i de syet rosenknopper. hvidt underlag med tyrkis kant,

    og så self så levere vi et flot program hver gang, (medmindre der er noget galt)

    Se det er noget som tager kegler


  • #4   4. jul 2009 Jeg synes der er superflot med en spændende hest/pony smiley Altså, ikke den er vild, men at den er lige lidt oppe og køre, og selv stadig laver programmet flot (synes det er lidt "kedeligt" at se på en der bare bliver sat i rillen, og så kører den bare derud af)
    Også så en lille ting, man kan gøre ud af sin hest, hvis den skal være lidt finere en sædvanlig, er at sætte pærler i rosenknubberne, det syner jeg er SUPER flot!
    som fx. til min konfirmation, så en jeg kænder havde flættet min hest:
    (link fjernet)

    Og så selfølgelig når der er noget elegant over hesten, fx. at den er lidt flyvende, har ikke ALT for meget bling bling, og så alligevel lidt. Sådan at når den kommer ind på banen, siger/tænker man: wow! Hihi smiley
    Og det synes jeg faktisk både gælder hest og pony smiley


  • #5   4. jul 2009 synes godt at der må være en "rød tråd" gennem outfittet. Fx at pipen på underlaget er samme farve som stenene på pandebåndet, farven på plastronnålen, klokkerne osv. Og så skal udstyret være rent og pænt, og hesten skal være lækker. Rosenknopperne skal være flotte og ikke udgnidrede.
    Hesten må gerne have gamacher på på opvarmningen (skal følge den "røde tråd").


  • #6   4. jul 2009 Håret sat op i valk
    Støvler, jakke, trense og sadel i samme samme farve (dvs. sort)
    En shinet pony/hest, fx. krid hvide sokker.
    Intet glimmer.
    Syet rosenknopper med puff.
    Matchende farve på opv.
    Matchende transport sæt / stald sæt inkl. boksgardin m. tilbehør.
    Pudset sadel, trense, og skinnende næsebånd med smart bling pandebånd.
    Olie om mule og øjne.
    Pillet glat hale.
    Flettet pandelok.
    Hov lak.
    'OG velbygget smart pony/hest.

    Kan ikke lige huske mere smiley


  • #7   4. jul 2009 Hehe smiley

  • #9   4. jul 2009 ... Og så synes jeg også det er sejt, at komme ud til stævner og slå alle de andre, som er på ens mors alder... - som jeg har gjort xD

  • #10   4. jul 2009 at være en god taber smiley

    en person som ikke flipper ud fordi hun/han ikke lige blev placeret, det er sejt XD


  • #11   4. jul 2009 Marie B
    ^^^det har du helt ret i! Jeg hader bare når det er sådan nogle der bygynder og skælde alle andre ud+hesten, fordi de ikke blev placeret, eller bare blev NR.2! smiley
    Men sejt, hvis man bare siger pyt, og kommer videre XD Man lærer af sine fejl ;D


  • #12   4. jul 2009 Enig med <b>Marie B</b> og <b>Maria Amalie Rebild.</b> at det er sejt, ikke at blive sur på sin hest/mennesker, hvis man ikke lige bliver placeret, eller bliver nummer 2 (det er virkelig tit man ser folk der bliver det) + det med at tage hensyn på opvarmnings banen. Der er så tit nogen der bare lige rider ind foran, det er SÅ irreterende.!

    Ellers synes jeg bare at det skal passe sammen i farven det hele.
    Jeg rider selv med et slags 'guld tema' xD dvs. guld nål, knapper, kant på underlag, pandebånd, nogle gange gulvsporer osv. smiley


  • #14   4. jul 2009 Maria Amalie Rebild .
    Virkelig også mig.. Har også prøvet flere gange hvor de lige rider ind foran, hvor jeg bare har måtte stoppe bradt for ikke at brage ind i dem, så tænker man bare idiot. xD
    jeg kunne virkelig skrige af sådan nogle ryttere. (:


  • #15   5. jul 2009 Det er fedt hvis man prøver at få tingene til at matche. Fx. hvis man har guldspænder på hovedtøjet, så messingspænder på jakken, messingsporer og stigbøjler, evt. underlag med guldkant eller skrift, og måske endda et aurigan bid. Guldknop på pisken osv. hvis man rider med pisk. Det er selvf. ikke et must, men det ser fint ud og selvf. det samme hvis man har sølv.
    Jeg synes ikke det gør noget at man ikke har råd til mærkerne, men det betyder ikke at man ikke kan pudse sine støvler osv. Hvilket de fleste gør. smiley

    Jeg syer selv min ponys rosenknopper og så kommer jeg perler mellem rosenknopperne, det synes jeg ser pænt ud smiley


  • #19   6. jul 2009 ja, det er rigtigt ^
    Det er sejt at sige held og lykke til den efter sig selv, og smile til den der var før en selv. (;


  • #21   7. jul 2009 præsist smiley

  • #22   9. jul 2009 Ser selv således ud:

    Hesten:
    - En heeeelt ren hest! (Har en skimmel, så det er enormt vigtigt!).
    - Syede rosenknopper og fransk fletning i panden
    - GLAT hale (ingen fletninger her!)
    - Klippet i nakken og halen
    - Sort hovlak

    Udstyr:
    - Effekt (læderbalsam) på kandar og sadelkanter
    - Perle/sten-pandebånd pudset op
    - Helst polerede sporer og stigbøjler og ring på bidene
    - Hvidt underlag med enten ren kobber kant eller kobber og sort kant

    Rytter:
    - Ren dressurkjole med kobberkant
    - Børstet dressurhat
    - Skinnende støvler
    - Hvide kjoleridebukser og hvide handsker
    - Perleøreringe m. sten
    - Slips og plastron m perler og sten
    - Hår opsat i m. valk og sort minkelastik

    Det var vist det! Og så selvfølgelig hvide fleecebandager og klokker på opvarmningen og hvis det er koldt, så et af mesterskabstæpperne på.

    MHT opførsel:
    - Ride med afstand til andre
    - Hyggesnakke med sine konkurrenter
    - Sig ALTID held og lykke og spørg hvordan det gik dem
    - At have respekt for andre ryttere og heste
    - Ingen dårlige tabere!
    - At møde klar op til præmieoverrækkelse
    - Sige tillykke til andre uanset, hvordan det er gået dig selv
    - Ikke tale nedlandende om dommeren (Der var nok en grund til at du ikke fik mere)
    ... Og NEJ! - Det er IKKE hestens skyld!


  • #23   11. jul 2009 Jeg siger også altid held og lykke, nogle siger tak og andre giver en der der blik "som om <i> jeg </i> har brug for det" og det synes jeg er kikset af den efterfølgende rytter. Og ja selvf. undskyld hvis man rider i vejen smiley

  • #24   11. jul 2009 min lillesøster sagde også engang tillykke til en til stævne i ROM, hende den anden fik førstepladsen og min lillesøster fik andenpladsen. Så rakte min lillesøster hånden og sagde tilykke og så stod pigen bare og gloede mærkeligt på hende.. tsk smiley

    Hader også at se når man bare kan se at hesten/ponyen kun bliver redet for tøjlerne, og når den rokker fra højre til venstre med hovedet, samt bliver sur og lader det gå ud over hesten/ponyen hvis det ikke gik så godt. det er smagløst.


Kommentér på:
Hvad er SEJT til stævner xD

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce