{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

Majspop - ny smag?? {{forumTopicSubject}}

jeg har med stor fornøjelse, for både mine heste og jeg selv, brugt majspop fra dangro til klikker-træning (og vi rå-æder dem også selv i stalden)...
Jeg har lige fyldt en ny pose op, og trampede ud for at træne i dag. Napoleon ville ikke æde dem - overhovedet... Han spyttede dem bare ud. Jeg tænkte 'nå, han er blevet træt af dem . det ligner ikke Napoleon', men uden belønning, kunne jeg ikke træne så meget andet end dressur. Nå, jeg gik videre til min plag da jeg var færdig med Napoleon... Klikkertræning - nej, hun spyttede dem også ud... Den eneste, der ville æde dem, var vores lejer Von Dy, men hun er simpelthen ikke et brugbart måleinstrument, for hun ville æde en flagermus med chili og tabasco, hvis den blev serveret for hende... Jeg smagte så selv på dem - og jeg syns faktisk, at de smager noget anderledes end de plejer - er der nogen der ved, om de har gjort et eller andet ved dem?

BONUS Q: Hvad bruger I til træning/belønning (ikke interesseret i at høre at I bruger klap, stemme eller kærtegn - men hvad bruger I til at roppe i munden på jeres hyp, når i træner, for jeg ville gerne finde et alternativ, som ikke feder, men som de er glade for - heste-bolcher er ikke en option - det skal være nogen lunde sundt, og jeg har ikke altid mulighed for at stå og skære gulerødder og lignende)...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Majspop - ny smag??
  • #2   12. jul 2009 Jeg står og skærer gulerødder ud, for det motivere dem bedst.

  • #3   12. jul 2009 de kan da ikke bare ændre smagen ;bb men har desværre ingen råd, da min hest 100% lærer af ros, når hun bliver rost, klappet på halsen, ved hun det er rigtigt og gør det igen smiley

  • #4   12. jul 2009 ha ha.. ej, det er vel ikke fordi majs-pop ændrer smag at du ikke træner med godbidder. Jeg træner både med og uden, og gider ikke diskutere den del af sagen. Og, det har vel også lidt at gøre med, hvilket niveau man er på med sin klikker-træning. Så skal vi ikke bare lade den ligge der.

  • #5   12. jul 2009 tjek om den pose du har købt kan være for gammel eller spørg i butikken. hvis du har brugt det meget, kan hestene godt blive trætte af det og derfor vil de ikke spise det.. men prøv at arbejde uden mad og kun give en smule. du vil få et mere virkeligt billede af hesten fordi den ikke lokkes, men derimod får et tilbud om at samarbejde eller ej. så den hest du synes er lydig og arbejdsvillig ved godbidder, finder du ud af ikke har spor lyst til at samarbejde med dig, fordi den nu ikke lokkes med mad, men derimod skal "lokkes" af at have lyst til at følge dig og arbejde sammen smiley

    Tina (Tolstrupsminde) J: hesten forstår det ikke som ros, hvis den får en godbid efter endt træning smiley


  • #6   12. jul 2009 Jeg træner både med og uden godbidder , men selvfølgelig altid masser af ros når jeg klikkertræner.

    Jeg bruger gulerødder, æbler og/eller tørret rugbrød skåret i små stykker, det virker på mine

    Kh. Karina


  • #8   13. jul 2009 Som sagt, jeg gider egentlig ikke diskutere den del der hedder trænings-metoder. Jeg spørger bare, om majs-pop har fået ny smag, og hvad I bruger.

    Som sagt, kommer det vel an på, hvilket niveau man er på med sin træning. Når Napoleon bliver brugt til film/reklame-optagelser kræver det et lidt andet fokus, og godbidder er hurtigt og effektivt.

    Når vi ikke træner tricks mm, bruger jeg negativ og positiv forstærkning, og vi arbejder såmænd også med ændring af motivation og aktivt brug af adfærd i læringsprocessen. Jooo, jeg skulle da nok mene, at jeg ved, hvad jeg kan få mine heste til, både med, og uden godbidder, men som sagt, den del gider jeg ikke diskutere. Jeg tror liiige, at jeg kan klemme mig op på en kvalificering til at træffe mine egne valg ud fra behov og know how smiley . Jeg har bare aldrig været ude for, at de ikke kunne li' majs-pop - og det er kommet med den nye pose.

    Som sagt, har jeg ikke altid tid til at stå at skære gulerødder og æbler (men gør det når jeg kan). Jeg har fundet ud af, at Linamix er et fantastisk trænings-guf. God størrelse, let at få fat på i posen og godt for hesten (i små mængder). (og jeg kan bare modregne det i deres foder bagefter)...


Kommentér på:
Majspop - ny smag??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce