{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

Tinker Tosser i syd??? {{forumTopicSubject}}

Jeg VED, at min Fiona er den smukkeste Tinker i verden, men jeg ved desværre også, at man ikke ser ens på tingene. Man mister perspektivet, og evnen til at se tingene ude fra. Så, hvordan opfatter andre min hest? Hvilke fejl og mangler har hun, hvor mener andre, at hun mangler 'noget'.. Det er en af de ting, jeg virkelig spørger mig selv om. Og så tænker jeg også, at der må da være andre, der har det som jeg? Der gerne vil have lidt forskellige meninger om deres hest, udtalelser mm., uden nødvendigvis at skulle til kåring, konkurrencer eller dyrskuer.

Min tanke er, om vi ikke skal lave en lille hyggelig eendags tur, hvor vi kører rundt i syd/sønder og besøger hinanden. Jeg har lidt en idé om, at det kunne være lidt fantastisk. Det ville give os et lokalt netværk af andre tosser i nærheden, og det ville give os lidt ekstra erfaring på bagen (og tro mig, jeg har masser af plads på bagen til erfaring!).

Man kunne jo indføre nogle dogmeregler:
- 30. minutter ved hver ejer/hest
- Alle spørgsmål må stilles fra helt lavpraktisk til høj-kvalificeret
- Alle spørgsmål besvares ud fra viden, og ikke formodning
- Alle udtalelser skal være ærlige og objektive
- Udtalelser om hesten/arbejdet skal være på opfordring. Hvis en ejer ikke ønsker, at der kommenteres på for eksempel hestens hove - så skal dette respekteres. Som udgangspunkt ønsker vi selvfølgelig en fuld vurdering af vores hest - på godt og ondt.

Vi kan jo medbringe en 'gæstebog' /skema hvor i vi skriver vores individuelle bedømmelse af hesten samt gode råd og så'en... En slags rullende Tinker-forum - selvfølgelig nok mest for os nye.

DET FÅR VI UD AF DET
- Vi får en objektiv og kvalificeret vurdering
- Vi bliver klogere på vores eget dyr
- Vi lærer en masse, gennem vurderinger og synspunkter på andre dyr
- Vi møder andre Tinker Tosser i vore område
- Uvurderlig sparring
- En sjov og inspirerende dag med vores skønne skønne heste i centrum
- Mulighed for at vise vores dyr frem - også andre ting, end dem der vises frem på dyrskuer, kåringer og stævner.

Er der nogen der kunne tænke sig at være med på sådan en tur??? Jeg tror ikke vi kan nå mere end 5-6 heste.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tinker Tosser i syd???
Kommentér på:
Tinker Tosser i syd???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce