{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
423 visninger | Oprettet:

Opstilling {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er meget i tvivl om opstillingen.
Jeg studere rigtig meget andre rytter og jeg har lagt mærke til at topryttere "stritter" meget med tærene.
Men når foreksempel min ridelærer rider ligger benene og tærene længere ind til hesten.
Så jeg ville høre om i kunne hjælpe mig!
Det ville også være rigtig dejligt med en tegning over den helt korrekte opstilling da dommerne til stævnet aldrig giver mig kommentarer om min opstilling!
Hjælp!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstilling
  • #1   20. aug 2009 du bliver vist nok iikke bedømt for opstilling i stævnet(: - men jeg kan da fortælle.. ikke fordi jeg selv gør det.b at dine hæle skal være trykket ned, og dine føder/tæer skal være lige frem, og skal ikk stritte ud til siderne:b jeg sys selv det er svært at huske på det(:

  • #2   20. aug 2009 Men de fleste topryttere rider sådan f.eks. her!!
    (link fjernet)


  • #3   20. aug 2009 Du skal sidde med tæerne ind ad, det er den korrekte opstilling.
    Det er jo ikke alle top ryttere der sidder korrekt!.


  • #4   20. aug 2009 Nej oka tark=)

  • #5   20. aug 2009 Der vil jo altid være nogle småting man kan ændre på - f.eks det med strittende tæer hos topryttere (:
    Men den ideelle opstilling vil være, med fødderne liggende parallelt med hesten - altså pegene fremad, med nedtrådte hæle, ret ryg (så man altså sidder i lod med 90 graders vinkel på hestens vandrette midterlinie - målt fra hæl, gennem hofte sluttende ved skulder og så selvfølgelig med oprejst hoved) og med hænderne samlet og rejst så man ikke låser tøjlen i hånden ...
    Det er pænt svært at beskrive sådan her, og der findes nok ikke rigtigt nogle billeder af ryttere der sidder perfekt... Men spørg evt. din ridelærer - så kan I tage 5 min eller sådan noget, hvor han/hun viser dig det mens du sidder på hesten, så du også kan mærke hvordan det føles at sidde korrekt (:


Kommentér på:
Opstilling

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce