{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

hjælp ! ingen sadel passer ! {{forumTopicSubject}}

hej smiley

Jeg på en skøn fuldblods araber (Gipson ox).
han startede med at have en wintec isabel werth, som han fik ondt i ryggen af og den gled frem.
Så lånte vi en barefoot cherokee af en ven til ham end til at vi fandt på noget andet.
Den lå fint nok. men fald os lidt frem, men det gjord jo ikke så meget når det var den slags bomløs som det var.
Så flyttede vi og måtte ride uden sadel, og nogen gange med ridegjord(som vi self. ikke red letridning i !)
men den gled og frem og trykkede.
Så to ejerene på ferie, og han stod stille i 3-4 uger (på græs fold).
Så lånte vi 2 sadler fra natur hesten. en masterback combi, og en trekker admiral springsadel/combi.
almiralen havde havde knap nok ligget på ham i 30 sek før den gled frem, og marsterbacken var ejer ikke så intre i og virkedesom om den støttede for meget på hans manke.
Så sendte vi billeder til naturhesten, og de anbefalede os at købe en barefoot ride on pad til ham og ride i den til han havde tabt sig, og kontakte dem igen når han havde.
Selv den gled frem selv om vi havde banan gjord på til ham.
Da han havde tabt sig kørte ejer op efter admiralen og købte den, og når vi knap har siddet i den i 5 min glider den næsten helt ud på nakken af ham.
smiley
Og han er os begyndt at nappe efter mig igen når jeg spænder gjord på ham med admiralen. og det gjor han ikke med "ride on pad'en".

på stor heste dag tager ejer ud og snakker med naturhesten.

men har virkelig brug for nogen gode råd og noget hjælp !
håber virkelig i kan hjælpe mig !

mvh Gry


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp ! ingen sadel passer !
  • #1   2. sep 2009 Puha, dén var svær..

    Men prøv at anskaffe dig sådan en (link fjernet) , da den holder sadlen tilbage, hvis sadlen ellers passer , på den måde den ikke trykker.

    Min bomløse ( Cheyenne Dry tex ) glider også lidt frem på skulderen når vi rider, men ikke så meget den generer hende , og ellers passer den hende jo rigtig godt..

    Men kan du ikke købe den der , Barefoot Cherokke ? .. Hvis den lå fint ? (:


  • #2   2. sep 2009 den der pad prøvede jeg på min gamle hest, og huden bliver mast op igen hullerne og det klør på dem bagefter desværre smiley men tak smiley

    det er ikke min hest. Men jo det kunne vi godt, men problemet er at hesten os skal går spring og dressur stævner, og det må den ikke med den sadel desværre:( dumme rideforbund ! hehe

    men er det os en araber du har?

    og tak for hjælpen smiley


  • #3   2. sep 2009 Arh, det var ikke så godt.. :b.. Men du kan også få nogle trykfordelende underlag, med sådan noget der holder sadlen på plads ? (: .. Kan prøve og finde det imorgen .. :b

    Ja okay , problem.. Er stævnerne da "vigtige" ? (: .. Altså, forstår det udemærket godt, men man kan jo alligevel ikke uden sadel.. Så hellere finde en der passer , og så droppe stævnerne (;

    Nej, en oldenborg.. :b..

    Så lidt, selvom det vist ikke var til meget hjælp .. (:


  • #4   3. sep 2009 Speciallavet hos sadelmager ..? smiley

Kommentér på:
hjælp ! ingen sadel passer !

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce