{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.632 visninger | Oprettet:

Grime vs Tremse - hvad er forskellen? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille staldpige, som jeg er super glad for. I stalden arbejder vi meget med horsemanship. Jeg arbejder kun med groundwork, men min lille staldpige er lige skiftet over til bidløs. Jeg vil gerne belønne hendes gode arbejde i stalden med en lille gave, og har derfor købt et bidløst hovedtøj til hende fra Naturhesten... Men det ligner bare en grime i læder??? Så tænker jeg: Hvad er forskellen på at smække en grime på hesten med islændertøjler til, og ride med denne bidløse trense??? (link fjernet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grime vs Tremse - hvad er forskellen?
  • #1   4. sep 2009 trykket er forskelligt
    en grime lægger kun tryk på næseryggen mens en bidløstrense (hvis det er den jeg tror det er - der findes jo flere) også lægger tryk på nakken - så trykket fordeles altså

    men personlig rider jeg bare med grime - for jeg rider (eller er i gang med at lærer) kun at samle for løse tøjler.. så hvad jeg har på er rimelig ligegyldigt xp


  • #2   4. sep 2009 Det er den trense jeg har linket til...
    Jeg er klar over hvad forksellen er normalt, men lige denne trense er jeg i tvivl om...


  • #3   4. sep 2009 det ligner en LD-trense

    det er vist en slags hackamore - efter hvad jeg husker... hmm er ikke sikker

    men det ligner pænt meget en grime

    hvis jeg var dig så ville jeg købe en billig lædergrime eller bare en flot grime og så grime hende den - det kan man nemt ride med smiley


  • #4   4. sep 2009 det er bare en grime (: de sælger den nok bare bedre ved at kalde det et bidløst hovedtøj.

  • #6   4. sep 2009 Ja, jeg har købt den på naturhesten... der stod den også som bidløs trense... Men den er ikke helt som en grime... kæberemmen sidder helt anderledes - mere forskudt, og der kan justeres flere steder... Mit spørgsmål er vel også mere, hvad den praktiske forskel er fra at ride med decideret bidløs trense til at ride med grime... Vi har et bidløst hovedtøj i stalden, og det trykker hesten med nogle ringe, men det ser ud til, at trykke ret ubehageligt. Dette hovedtøj, som jeg linker til, ser ud til at trykke mere fordelt - som en grime. Dette kan jo bare side mere 'til' end en grime kan... Men hvilke fordele og konsekvenser har de to trense-stile?
    ...og så lige et tillæg... hvad er 'side-pull'???


Kommentér på:
Grime vs Tremse - hvad er forskellen?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce