{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Ny født føl og dækken?? {{forumTopicSubject}}

jah min hoppe fik føl igår hvad er pænt sent jo.. Men jah intet og gøre ved dette..
jeg har så været ude og købe et hundedækken(som svare til et regndækken med fleece for) det har den lille pigen så fået på..
Men nu tænker jeg skal jeg evt finde et varmere til hende nå vi kommer lidt længere ind på vinteren eller vil et regn dækken være nok?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny født føl og dækken??
  • #1   16. sep 2009 Hmm.. Du er nok nødt til at give dækken på hele vinteren.. Jeg ville ikke give varmere dækken på, idet hun så ikke vil sætte vinterpels og måske få sværere ved det i fremtiden.. Men lader du hende sætte pels inden under dæknet efterhånden som hun vokser, så vil det (i mine øjne) være det bedste.. Jeg ville nok også begrænse foldtiden gennem vinteren så den kom ud et par timer og så ind igen indtil den har fået varmen og så ud igen så den går inde og ude i intervaller.. Et koldere dækken tror jeg ikke du skal skifte til, men tror heller ikke du skal skifte til et der er "meget" varmere..

  • #2   16. sep 2009 Altså ville på ingen måde skifte til et koldere men jeg har lidt den frygt hun måske ikk nå og sætte en ordenlig vinterpels da hun er så sent født. Og det kan godt være hun kommer til og gå på døgn fold til vinter også ellers i hvertfald et godt stykke ind i vinteren det er nemlig det jeg tænker lidt på om hvordan med dækken og sådan

  • #3   16. sep 2009 Jeg fik føl sidste år d. 14/12 og hun fik ikke dækken på, men det er måske nok også lidt noget andet, da hun var født midt i vinteren, og hun var født med en enormt masse pels, grundet årstiden :o)

  • #4   16. sep 2009 tror det er bedst at føle sig lidt frem til det, hvis du synes hun begynder at fryse så læg et tykker på, men se om hun ikke bare begynder at sætte pels under regndæknet:)

  • #5   16. sep 2009 hvis ikke følle sætter vinterpels ville jeg nok skaffe et andet dækken, og ellers lade det andet blive på. Men de har det nu bedst helt uden..


  • #6   16. sep 2009 Meget muligt de normalt har det bedst uden men har følle nok ikk i dette tilfælde hun kan jo ikk leve uden dækken på i dette vejr

  • #7   16. sep 2009 Jeg ville ikke give dækken på overhovedet.. Hvis hun har mulighed for at komme til at ligge tørt og forholdsvis varmt(masser af halm) om natten skal hun nok klare sig uden. Hun skal nok sætte pels. Har set flere føl født på dette tidspunkt og de har klaret vinteren fint.

  • #8   16. sep 2009 Hun kan da bestemt ikk klare sig uden ngoet dækken hun går ude 24/7.. så hun ligger på den kolde jord.. hun ville da blive skide syg og i væreste tilfælde dø

  • #9   16. sep 2009 Jeg er ked af at sige det men hvad tror du heste i naturen gør...? Jeg ville bestemt ikke give den dækken på... Jeg synes slet ikke det hører til på et føl... Luk dem ind om natten så den lille kan ligge tørt og varmt og så ud om dagen så skal den nok klare sig... Det er jo ikke minus 20 grader udenfor

  • #10   16. sep 2009 Okey jeg prøver endnu engang hesten går på døgn fold og sådan er det.. dette kan ikk laves om så det er så let med det så svar venligst på mit spørgsmål istedet for det andet.. Og jah i naturen skal du nok se der døede føllende nok ret tit nå de blev født så sent.. =)


  • #11   16. sep 2009 jeg vil nøjes med det dækken du har givet den på, og så se om den ikke skulle begynde at sætte mere pæls under dækkenet. Det vigtigst er jo at den ikke bliver gennem-våd i første omgang.
    Hvis de skal gå på døgnfold i vinter har du vel også et godt skur til den, og så er det bare om at holde bunden godt strøet.

    Hvis den bette så alligevel ikke sætter pels, vil jeg nok smide et dækken med 100g foer under om natten, men pille det af i dagtimerne.... (men ikke nu, først om et par måneder, eller hvis du virkelig kan se at hun fryser/taber sig)


Kommentér på:
Ny født føl og dækken??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce