{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

Ang løft af bag hove? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..
Jeg har trænet med mit føl ang det med at løfte hove.
For hovene kan jeg næsten løfte uden problemer og rense dem, men problemet ligger i at når jeg løfter baghovene på ham, så lægger han alt vægten ned på mig og han er jo ikk helt let mere.
Nogen der ved hvad man kan gøre ved det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang løft af bag hove?
  • #1   28. sep 2009 hej stil den mod en væg så den ligesom kan læne sig lidt op af den for der er jo tit ballancen der gør at de lægger vægt i for ikke at vælte. min lille cassio lærte det lyn hurtigt da han først fik den støtte.

  • #2   28. sep 2009 årsagen til han gør det , er mangel på balance og det er der ikke så meget at gøre ved når han er så ung.

  • #3   28. sep 2009 ja kun at give ham den ritgtige støtte cassio er 4 en halv månede og han klare det nu rigtig godt uden at gøre nogen modstand mere

  • #4   28. sep 2009 han eer alt for ung han har slet ikke nogen balance inu

  • #5   28. sep 2009 tror os det balancen, min lille 1 årig står op af væggen når jeg lyfter hove på hende så hun har mulighed for at bruge væggen som hjælp og det virker fint, skal hverfald ikk bære hendes vægt (hun er dog shetlænder men jeg har dårlig ryg så hvis jeg skal bære hendes vægt mens jeg løfter ben på hende kan jeg ikk rette mig ud igen af smerter)

  • #6   28. sep 2009 hmm min 1års kan løfte alle ben (næsten) uden problemer, kan rygger lig i hoven men det ikke noget

  • #7   28. sep 2009 Mange tak.. Må da se om det med væggen kunne hjælpe, for jeg kan nemlig heller ikk holde til det, pga mine knæer..
    Det var nu mere fordi hovsmeden, kommer snart og ville jo gerne have ham til at tjekke hans hove, syntes at man hører oftere og oftere at fordi de ikk kan stå stille osv så får de lige et slag hist og her og det vil jeg ikk have, at det skal ske for mit føl..
    Jeg syntes bare at jeg har prøvet mange forskellige ting.. også det med at stå bag ved bagparten men så læner han sig bare tilbage..


  • #8   28. sep 2009 hvis din smed ikke kan forstå at et føl først skal lære, så er det vist på tide at skifte smeden ud - ellers risikerer du et føl som bliver bange for smeden og det er jo ikke ønskeligt.

  • #9   28. sep 2009 heysa..

    jeg har det samme med min plag med hedes bagben er er hun lidt strid
    men der er ikke noget med hen des forben så der er kun 1 ting det er at arb med det hver dag


  • #10   28. sep 2009 Linda T:
    Ved ikke om min smed er sådan, for har næsten lige skiftet ham ud.
    Men syntes bar at man hører om det. Og det var jo også netop derfor jeg ville træne det med ham så han ikk risikerer det.. For min gamle smed kunne godt være lidt hård når de ikk ville stå, og det var jo ikke det jeg ønskede for mine heste..

    dorte C:
    Selvfølgelig skal det arbejdes med, Jeg gør det også to gange om dagen, hvor han bliver striglet og nusset osv.. Og forbenene lærte han det nærmest allerede første gang, altså han prøver da stadig at ligge sig ned men når jeg siger aa eller nej så stopper han da også smiley



  • #11   29. sep 2009 Pia J:
    Tillykke med barnet smiley

    Det er også første gang jeg har føl men jeg valgte selv at få hende ifolet smiley

    Ja det er en rigtig god gruppe og dejligt man kan få hjælp når man ber om det smiley

    Tak til alle de søde mennesker der ville hjælpe med ideer og forslag smiley


  • #12   29. sep 2009 ja tillykke med barnet smiley
    ja det er det man har brug for i en gruppe smiley


Kommentér på:
Ang løft af bag hove?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce