{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.329 visninger | Oprettet:

Hackamore hvordan? {{forumTopicSubject}}

da jeg ikke ved noget om hackamoren vil jeg gerne spørge jer der har noget erfaring ved brug af dette slags "bid" eller hvad man nu skal kalde det.

hvad skal man være opmærksom på når man bruger hackamoren som begynder?

skal man have normal længde tøjler eller skal de være lidt løse når man rider med det?

fungere det ligesom hvis man nu rider med at trense bid. altså at man drejer og stopper på samme måde?

hva er jeres erfaringer med hackamoren. både dårligt og skidt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hackamore hvordan?
  • #1   19. okt 2009 det ved jeg godt man ikke kan hehe, vidste bare ikke lige hvad jeg ellers skulle kalde det,

    glemte lige at skrive at jeg selvfølgelig skal have undervisning så jeg forstår at bruge det


  • #2   19. okt 2009 er det lige så let at stoppe hesten med hackamoren som med almindelig bid? jeg har nemlig en rigtig hidsig spring hest som er svær at stoppe til tider med almindelig bid på en spring bane kun, ville det give mig problemer med hackamoren eller ville jeg også kunne stoppe hesten med den? ved godt at det er forskelligt fra hest til hest.

    og så har jeg tænkt mig at købe en hackamore magen il den du bruger på din oldenborg


  • #3   19. okt 2009 ja det rigtigt, tak for hjælpen smiley

  • #4   19. okt 2009 Jeg vil mene at du sagtens kan bruge den på springbanen med fordel smiley
    Jeg rider med hackamore på tur og når vi springer og der er hun meget lettere at stoppe end hun var med bidet.. Og det er uden kæde og med korte stænger smiley
    Jeg kan anbefale dig den fra jo-po.dk smiley


  • #5   19. okt 2009 oki kigger den lige. jeg vil nemlig gå over til bidløs ridning nu og er rigtig ked af at jeg blir nødt til at rykke ham sådan i munden når vi springer med bid smiley

  • #6   19. okt 2009 hvad skal man være opmærksom på når man bruger hackamoren som begynder?
    Er du begynder til hest, eller begynder med hackamore? For hvis du er begynder ville jeg foreslå at du får balancen helt i orden, så du ikke kommer til at hænge i tøjlen...

    skal man have normal længde tøjler eller skal de være lidt løse når man rider med det? Jeg har løsere tøjle, så der er helt let kontakt...

    fungere det ligesom hvis man nu rider med at trense bid. altså at man drejer og stopper på samme måde? Hvis du ikke støtter ordentlig op på modsatte tøjle og med ben drejer hesten ikke korrekt...

    Jeg rider selv både dressur, tur og Spring med hackamore... Både min DV og min Tinker rides med Hackamore... Og jeg springer med begge(og har da sprunget baner på 1,20 med min DV)... MEN hvis du skal springe med det skal du ha heelt styr på ridningen med HM! du må ikke! holde fast i tøjlen hvis du falder af, hvis du kommer bagud i et spring, så sørg for at slippe tøjlerne, så hesten har frihed.


  • #7   19. okt 2009 jeg er begynder i hackamore smiley tak for rådene, jeg slipper altid mine tøjler hvis jeg er ved at falde af eller bare mister balancen da min hest har en meget følsom mund

  • #8   19. okt 2009 Det er osse det allervigtigste med hackamore... Endnu mere eftergivenhed end med bid...

  • #9   19. okt 2009 oki mange tak for alle oplysningerne smiley

  • #10   19. okt 2009 Så lidt:-)

  • #11   23. okt 2009 Du skal være lige så forsig med at ride med hackamore som du er når du rider med bid. Man skal naturligvis ikke hænge i tøjlen eller andet, det skal man ikke uanset hvad det er man rider med. Du stopper og drejer i princippet på samme både, men vær opmærksom på, at trykket naturligvis kommer til at ligge på næseryggen istedet for i munden. Det kan godt være, hesten først skal lære stopsignalet ordentligt, men de fleste heste plejer ikke være svære at stoppe, hvis de har lært alm. opdragelse med at stoppe i grime (hvor trykket også ligger lidt på næseryggen).

Kommentér på:
Hackamore hvordan?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce