{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.334 visninger | Oprettet:

Fri leg på bane. Farligt? Hjelm? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

En af mine ynglings ting at "lege" med min unghest er "tafat" løs på banen. Denne leg kender de fleste i denne gruppe nok til, man slipper hesten løs og løber rundt og fjoller med den på banen og hesten skulle meget helst følge efter en.

Men hvor farlig er denne leg egentligt? Kan nemlig mærke på min hest at han engang imellem bliver lige rigeligt kåd hvor jeg må bede ham back off lidt for at han ikke skal tro at jeg er en af hans fold-legekammerater.

Så mit spørgsmål er om nogen af jer nogensinde er kommet til skade under denne slags leg?

Og hvor mange af jer bruger hjelm ved groundwork?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fri leg på bane. Farligt? Hjelm?
  • #1   23. okt 2009 Jeg bruger aldrig hjelm ved groundwork, og hvor er jeg egentlig dum smiley Nu har jeg også en hest, der er lidt fatsvag og bare opføre sig som en 2 årig i en slikbutik. Så jeg burde tage den hjelm på, men af en eller anden grund gør jeg det ikke smiley Er heldigvis alldrig kommet til skade, endnu men det har været tæt på mange gange, og har da fået et par gok i nødden af min lille vildhest smiley

  • #2   23. okt 2009 Jeg mener, at man virkelig skal have respekt for den slags lege. Det siger jo sig selv, at når hesten rigtig får lov til at opføre sig vildt og frit, bliver den også mere frigjort i sin måde at udtrykke sig på - og hvor den ved leg med andre heste på folden sagtens kan finde på at sparke ud, springe rundt, stejle og bukke, gør den det samme på ridebanen med dig. Og det er ikke altid, at man er hurtig/god nok til at aflæse, hvornår den har tænkt sig at gøre noget af det.
    Så man skal passe på, at den ikke bliver for ophidset.