{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
650 visninger | Oprettet:

Galop! {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har et (grusomt) xD problem med min hest.
Han kan ikke galoperer. Eller, det vil sige, han KAN godt. Men ligeså snart man har fået ham i galop, galoperer han ½ runde (på hovslaget) også falder han i trav - det skal lige siges at jeg HELE tiden driver på ham. Jeg HAR prøvet at prikke ham med en pisk både på røven og bugen, men det hjælperr altså ikke.. Jeg slår ham ikke med pisken, det nægter jeg altså.

Men ved i hvad jeg kan gøre, så han lærer at holde galopen, uden at jeg får utrolig ondt i benene? Oo

På højre volte er han ikke så stærk - han changere, for at komme over i den anden galop igen.. har i måske også en idé til at han kan lære at lade være med det? Oo

Pfh. tak (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Galop!
  • #1   26. okt 2009 er han traver?

  • #2   26. okt 2009 Longering eller prøv at ride med sporer evt. (:

  • #3   26. okt 2009 Prøv at rid ligeud i stedet for på bøjet spor (: Er det en unghest?
    Du skal styrke balancen og det er tit svært at styrke den på bøjet spor, - hvis du f.eks. laver anspringet i et hjørne og fortsætter rundt på volte...

    Så sal du lave anspringet i hjørnet (for det er tit nemmest for hesten) og så fortætte på stor volte... Men det er samtidig vigtigt, at du støtter på tøjlen (specielt udvendig!!), så du hjælper med at holde balancen for ham - det kan de tit have svært ved selv at bedømme, og såmtidig drive på uden at få ham til at løbe (der kan det tit være en fordel at bruge stemmen med bestemte tonefald; "Galop" og "Kom" eller "Frem"), så der ikke opstår misforståelser... Så det er din opgave at støtte og hjælpe ham så meget som muligt (:


  • #4   26. okt 2009 jeg tror han magler noget balance, hvis det er en ung hest smiley
    prøv bare at blive ved me at træne så skal det nok komme smiley


  • #5   26. okt 2009 Han er 12 år - Han har før gået dressur på M-plan, men har stået stille med dressuren i omkring 2 år, hvor han mest bare har redet i skoven.

    Jeg kan ikke ændre på hans foder.

    Han er New Forest.

    Jeg vil ikke longere ham for meget.

    Jeg har prøvet sporer, han ignorerer dem ;]

    Jeg rider også ligeud xD

    Jeg støtter ham en hel del når han endelig kommer i galop. Jeg bruger også tit LYDE, dog ikke ord.

    Jeg ved ikke det med balancen.. Han kan lave nogle rimelig vilde vendinger (i højere tempo end skridt & trav ((hurtig trav, galop, når han kommer dertil)) )
    Men ved ikke om det har noget med det at gøre, selvfølgelig xD



  • #6   26. okt 2009 Det lyder godt nok underligt, hvis han har dårlig balance så, hvis han før har gået M ...
    Så vil mit råd næsten bare være, at du skal blive ved med at drive og sige lyde/ord for at holde ham igang - og så træn det nogle dage i træk... Han er vel en erfaren herre, som har fundet en nem vej udenom arbejde!? :b Men hvis han så falder i trav, skal du blive ved med at give signal til galop og drive på (uden at blive voldelig selvfølgelig)... Så fortæller du ham, at han skal holde galoppen indtil DU vil have han går i trav ...


  • #7   26. okt 2009 charlotte F
    Sådan kunne man jo også formulere det ;b


  • #8   26. okt 2009 Tjah, hvad ved jeg. Men nu forsøger jeg jo også hvad jeg kan, for at holde ham fremme. At han HAR gået på dét niveu, betyder jo ikke, at han kan det gennemført perfekt, nu. Det er jo trods alt 2-3 år siden, hvor han mest bare har stået stille, med enkelte skovture ;]


  • #9   26. okt 2009 ja måske kan det jo være dårlig form.(:
    prøv at træne rigtig meget skridt og trav, og så når du føler for det , så øv med galoppen.
    altså helst, skal man jo klemme meget med benene, og drve i sædet meget, men det kan være at det er fordi at han har været skovturs hest, at han har fået en vane med det, hvordan reagere han på tur?
    held og lykke knus


  • #10   26. okt 2009 jeg har haft nogenlunde det samme problem, med min pony. han gad ikke i gallop, og når man endelig fik ham i gallop gik der 10 sek. så gik han i trav igen, og det var ligegyldigt hvor meget man drev ham frem, sparkede til ham eller havde pisken efter ham hele tiden. Min underviser og jeg, blev enige om, at vi skulle starte helt forfra. Så vi lagde pisken på hylden (det skal lige siges han altid har været MEGA svær at ride uden pisk, ikke at jeg ''slog'' ham med den, men bare det man havde den i hånden, gav respekt) og lærte ham helt forfra, hvordan han skulle forstå gallop anspringet, og jeg har kæmpet og kæmpet med det, og jeg syntes aldrig der skete en skid, for at sige det ligeud! men lige pludselig forstod han det. man han havde stadig svært ved at blive i gallop så hver gang han satte i trav var det bare med at lave gallop anspringet igen og blive ved! som min underviser siger ''pony fræs, cathrine'' smiley og rigtigt nok, nu rider jeg ALDRIG med pisk! og tro mig, det er det bedste ikke at være ''afhængelig'' af den. også når man rider stævner. lidt langt herfra, håber du kunne bruge lidt af det (:

  • #11   30. okt 2009 Mathilde: Han ignorerer sporer..

    Katja: Det første har du helt ret i. Jeg prøvede idag (på bane, ned af langsiden) at sætte ham i galop, uden at holde i tøjlen - og han løb virkelig til.

    Det med sug på tøjlen.. det kan godt være at jeg ikke har det på billederne, og de dage hvor billederne er blevet taget, har du ret i, at der ikke er sug på. Men det er der kommet nu ;]

    Charlotte: Nej, jeg har ingen lære. Han løber ikke om hjørner med mig, og han har ikke glemt hvad det betyder. Han er ikke svær at få i galop, men han kan ikke holde galoppen.

    Pernille: Han sætter i galop med det samme og galopperer GODT til ;] jeg kan ikke sidde ned i sadlen nogen gange, uden at bumpe HELT vildt ;]


  • #12   31. okt 2009 Ja, okay. Det giver selvfølgelig meget god mening xD
    Jeg prøver x]


Kommentér på:
Galop!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce