{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

At finde en part {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg tænkte på om der var nogen af jer der ved hvor man ellers kan finde opslag om folk der mangler parter til deres heste? Jeg har søgt på heste-nettet og her på HG men der er stort set ikke noget i mit område. (er flyttet til jylland fra københavn pga. studie)

Jeg har tænkt på at printe nogen flere opslag og hænge op i de nærliggende super markeder - hvad er jeres erfaringer med det?
Jeg har hængt et opslag op på den stald der ligger nærmest men har intet hørt.

Jeg har ikke redet siden i sommers og mine abstinenser er til tider ulidelige. Jeg tænker nærmest på heste konstant når det er værst. Jeg ville aldrig have troet at jeg var så optaget af ridning men min hverdag er bare slet ikke den samme uden en ridetur en gang om ugen.

Jeg modtager alle råd om at finde en part med kyshånd!

Det skal dog lige siges at jeg har 3 krav som jeg ikke føler er urimelige.
1. at det ligger i cykel afstand fra hvor jeg bor (da jeg ikke har bil) 2. at hesten er rolig og 3. at jeg har mulighed for at modtage undervisning så jeg kan ride så korrekt som muligt og undgå dårlige vaner i ridningen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At finde en part
  • #1   1. nov 2009 heste passere er meget svære og finde lige for tiden.. desværre.

  • #2   1. nov 2009 Besøg de nærmeste hestesteder og Brugser og hæng sedler op. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men hvis det skal være i cykel afstand, så kan det være svært at finde en part, har du mulighed for at tage bussen?? Det kunne hjælpe.
    Ellers gå til lidt ridning på den lokale rideskole, så har privat rytterne også mulighed for at se dig lidt an, hvis du søger part der..
    Held og lykke.


  • #3   1. nov 2009 ja jeg hænger opsla op i nettoer og faktaer. rideskoler... så sig endelig til hvis du kender en der søger part på amager

  • #4   1. nov 2009 arh sikke en god idé med at søge efter grupper og på facebook! Det må jeg da lige gøre.. Jeg vil også printe nogle flere af mine part annoncer og sætte op i div. supermarkeder.

    Jeg vil faktisk helst undgå rideskole heste da jeg sjældent har mødt en rideskole hest der har haft det godt.. plus at man aldrig vil kunne nå særlig langt med hesten da der altid vil komme mindst 1 rytter og ødelægge alt ens arbejde. Sådan er det bare når en hest har 3 forskellige ryttere 6 dage om ugen desværre.

    Ang. det med bus er jeg virkelig dårlig til at være afhængig af det. Især her i Viborg hvor busserne måske kun går 1 gang i timen. Jeg vil komme til at ride om aftenen efter skole og når jeg er ude og ride bruger jeg mindst 3 timer på det fordi jeg elsker at strigle, pleje og hygge. Så ville kl hurtigt blive 22 og der går bare ingen busser i mørke jylland efter kl 22. Hvis der så var en bus ville den nok også kun gå til centrum så jeg ville alligevel ende med at skulle cykle de 5 km hjem fra centrum. Så kan jeg ligeså godt cykle hele vejen. Vil dog max cykle 10 km hver vej fra hvor jeg bor.


  • #5   2. nov 2009 Nu er det ikke alle rideskoler der behaldler deres heste dårligt. Der hvor jeg arbejdede, var det næsten dem der havde det bedst.
    Det ene sted vandt 4 rideskoleponyer Axel w cupén i dressur.... Så jo selvfølgelig kan rideskoleheste også være gode.
    Jeg ved bare for mig selv når jeg har søgt part, at jeg gerne vil have lidt "baggrundsviden" først.
    Jeg har lige haft en part (er flyttet til Skjern) og hun virkede super sød. Hun var dog ikke så god til at ride som hun udgav sig til i sin profil, men det var ok.
    Bagefter viste det sig at der var nogle ting hun gjorde som jeg overhoved ikke kunne acepterer. Hun gjorde det kun når hun troede hun var alene med hesten. Senere er der så flere der har frarådet mig at få hende som part.
    Men det er ikke sjovt at blive ringet op fra rideskolen og få fortalt at ens part ligger og springer når man udtrykkelig har sagt at hesten IKKE må springe pga svage ben.
    Ellers må du cykle rundt og kigge ind de private steder der har hest, og afleværer en sedel. *S*


  • #7   2. nov 2009 Topsy - Sundy & Agent 00E - Det glæder mig at høre at der er nogen rideskole heste der har det godt. Jeg har dog aldrig selv mødt nogen desværre. Jeg var også i Viborg i 2008 hvor jeg gik på den lokale rideskole og det var ikke en særlig god oplevelse. Kan være jeg bare var uheldig med underviseren men det var en rigtig træls oplevelse..

    Det lyder godt nok også træls med parter der opfører sig sådan. Har ofte hørt sådan nogen historier. Måske kunne jeg snakke med min gamle part ejer og høre om det er ok jeg sætter hendes mail på opslaget så folk kan høre om mig fra en anden person..

    Lone J * LØRI * - Jeg bor i Houlkær men søger efter noget der er nærmere centrum. Muligvis Vestervang hvis der ikke er for lang ventetid på deres boliger.


  • #8   2. nov 2009 jeg har en hypper der godt vil have en passer i viborg hvis det er noget? Hun er pt i dårlig form da hun ikke har været redet regelmæssig i lang tid.
    hun står ude på spættevej og der går bus næsten lige til døren(nr 6 der også køre ude fra houlkær)


  • #9   2. nov 2009 Betina S: Det lyder interessant smiley Havde faktisk tænkt på at kigge forbi engang og hænge et opslag op.
    Har i nogen der kan undervise på stedet egentlig?


  • #10   3. nov 2009 der kommer nogle gange nogle undervisere udefra, men ikke nogen der er fast tilknyttet.
    nu ved jeg ikke hvilket niveau du rider på ellers er der også et par af de andre opstaldere derude der er dygtige ryttere som man sikkert godt kunne overtale til at undervise lidt.


  • #11   3. nov 2009 Okay det lyder jo fint nok smiley

    Hmm tjah synes altid det er svært at vurdere niveau for hvad gør at en rytter er god? Jeg kan dog sige at min forrige part kunne gå LA4 (tror jeg) Men fik desværre kun redet et halvt år da jeg skulle flytte til jylland. Det vi øvede var versader, overgange, tempo skift, parader, volter og min opstilling. Lærte bare super meget og havde en fantastisk underviser..


Kommentér på:
At finde en part

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce