{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

Til Anne Sofie - og andre som vil læse {{forumTopicSubject}}

Kæreste AS,
Jeg har jo prøvet at sende dig både PB og mail - af en eller anden grund, kommer det bare ikke frem til dig. Så derfor, har jeg nu besluttet, at lave en tråd til dig i stedet - så må det da for pokker nå din skærm.
Tråden handler om Laske, og hendes første tid her, og om hvor godt vi har det og ikke mindst om, hvor god hun er for flokken.

LASKE og HENDES NYE MOR
Hvis vi starter med Laske, så kan jeg kun fortælle at det går rigtig rigtig godt. Pjuske har kastet sin kærlighed på hende, og virker mest af alt som om hun har fået en kæmpe-baby som for det meste skal passes på - koste hvad det vil. Af og til er den her kæmpe-baby så også lidt irriterende, men strid ved hende... tjaaa... i Pjusker termologi, så er det nok blid som et lam. Personligt, har jeg aldrig set Pjuske mere venlig end hun er over for Laske. Det er skønt.

FIONA OG LASKE
Fiona og Laske stod i stalden alene for første gang her den anden dag. Det var fantastisk at se. Fiona har elelrs været TEMMELIG strid over for Laske - og adskillige huller i væggen i løsdriften bevidner da også, at det ikke er små-tjatteri der er foregået. Men altså, de to 'små' piger stod altså selv i løsdriften og guffede halm og hø. Jeg blev super super glad. Og rent faktsik, så syns jeg, at hele flokken virker mer eog mere harmonisk.

PERSPEKTIV
Laske er SKØN. Hun er nem at håndtere og opfører sig SÅ PÆNT. Det sætter lidt perspektiv på hele mit heste-liv. For Laske er PRÆCIS som jeg oprindeligt havde troet, at det ville være, at få en tinker plag. Min forestilling og drøm er dermed intakt igen, og min selvtillid er så småt ved at vende tilbage. Jeg skal ærligt erkende, at alle de problemer jeg har haft med Fiona har sat sine mærker på min selvtillid. Jeg var begyndt at tvivle på, om jeg kunne håndtere heste overhovedet. Jeg undrede mig meget over, hvad fanden der var galt med mine metoder og med mine ambitioner. Men Laske har vist mig, hvordan det burde være, og jeg er dermed ikke mere i tvivl om, hvordan det burde se ud. Det har givet mig en helt anden tilgang til Fiona. Jeg ved nu, at hun bare IKKE er nem, og at det ikke er mig der er helt galt på den. Det betyder, at min usikkerhed er væk, og min tilgang til Fiona er en HELT ANDEN. Jeg har sat hende fuldstændig på Stand By - og jeg har det godt med det. Jeg føler det ikke længere som en fallit-erklæring, men som en nødvendighed. Det, at jeg nu har en anden at sammenligne med, giver mig som sagt en anden selvtillid, og det giver selvfølgelig Fiona ro. Hun er en helt anden hest, og jeg tør igen begynde at opdrage på hende. Der er dog stadig lang vej, og jeg holder fast i, at Fiona ikke skal håndteres med andet end strigleture før tidligst Marts 2010.

TRÆNING
Laske er mildest talt glad for hendes mad. Hun KUNNE godt blive medlem af støvsugerbanden, og når hun skal have mad, er hun så utålmodig, at hun er ved at hoppe ud af sit skin, for at komme hurtigere til truget. Det er vi dog begyndt at arbejde emd, og allerede nu, står hun egentlig ret pænt, når maden bliver serveret. Hun er meget lærenem.
Kamille og jeg havde hende oppe på banen i går. Vi lavede lidt helt basal horsemanship med hende. Det var SÅ NEMT. Hun var lærenem og hun fangede alting hurtigt og med stor entusiasme. Vi træner nu ikke hårdt med hende, men bare det, at have en hest der kan rumme 'basics' er fantastisk. Ehhhhhhhhh.... DEJLIGT! Ja, jeg kan kun sige, at Laske gerne måtte få en rød sløjfe om maven og komme under mit juletræ.
Oppe på banen var hun ret rolig. Fiona plejer at flippe fuldstændig vanvittigt. Stejl og buk, så vi var da noget anspændte da vi gik op med hende. Laske vrinskede bare lidt, og så var hun ellers sød og opmærksom. Det er en mærkelig følelse, at stå der, og forvente alt muligt, og så sker der ingen ting. Men det fortæller mig egentlig også bare, hvor farlig Fiona KAN være, når det efterhånden ligger så dybt i os, at der skal passes så meget på hele tiden.

FINDER FIONA IGEN
Mit nye mod på hestehåndtering har allerede haft en god indflydelse på Fiona. Hun er, siden Laske er kommet til, blevet en anelse mere rolig, hun er mere opsøgende og vil gerne snakke og være med. Jeg kan godt mærke, at alle de problemer vi har haft, har gjort, at jeg har taget lidt afstand til hende. Men nu har jeg mod på at komme i gang igen, når Fiona er klar. Ind til da, må hun bare tulle rundt. Men jeg KAN mærke en forskel på hende. Om det er fordi hun har en legekammerat eller en jævnaldrende som kan vise hende hvordan man opfører sig ved jeg ikke, men hun er ikke helt så anspændt, som hun har været hidtil....
Pyhh.. det var lange skriverier til dig AS, men jeg er bare så glad for alt hvad der har med Laske at gøre. Det kører bare. Ikke på den måde vi havde forventet, men det er lige meget, for det kører bare på en anden måde - og det kører den rigtige vej.

Laske har lidt små-skrammer, emn ikke noget af betydning over hovedet. Hun bliver smurt med Stalosan alligevel, men skrammerne har næsten været væk dagen efter.

Der er ingen muk, skab eller andet at spore, manen vælter frem, og jeg tror også, at der er et lille skæg på vej. Hovskægget er dog ikke overvældende endnu - men jeg tror altså, at hovskæg bare ikke kan vokse ud på vores adresse... Fionas er også nærmest en parodi på kropsbehåring smiley

Endnu engang TAK fordi du har ladet mig låne Laske. Jeg håber på, at jeg en dag finder pengene til at beholde hende inden noegn andre finder ud af, hvor fantastisk hun er smiley

P.S. håber det er i orden, at vi horsemanshipper lidt med hende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til Anne Sofie - og andre som vil læse
  • #1   1. nov 2009 Ih, hvor er det bare dejlig læsning, Pauline. smiley Hun lyder bare pragtfuld, hende Laske. smiley

  • #2   1. nov 2009 AS... Hendes mad-entusiasme tolker jeg da bare som et kompliment til kokken - damen kan da bare rigtig godt li' menuen:
    200 g natures best fra Pavo
    250 g Podo Supply fra Pavo
    2 skefulde Echinea
    1 bæger hovblanding
    1 bæger føl-urter
    2 skefulde biotin
    2 skefulde hyben
    1 skefuld hvidløg
    5 skårede gulerødder
    2 skårede æbler
    1 skefuld perbermynthe
    1 dl olie (hun har ret meget skæl)
    4 kg hø
    MUMS!


  • #3   1. nov 2009 Hvis jeg vandt i lotto Pauline og AS eller fandt lidt ekstra på kistebunden og så ville jeg købe Laske og forære hende til dig Pauline uden bagtanker overhovedet............... for det er lige sådan en engageret ejer man ønsker for sin hest ihvertfald jeg gør........... også for min Fhiona.

    Dejligt at høre det går super om end ikke efter jeres plan men alligevel og uanset hvad Pauline, så betyder dit kropssprog og nyfunden selvtillid helt sikkert noget og rigtig meget i dit forhold til Bussen så bare vent der er masser af fantastiske fremskridt i vente.
    Husk gode ting sker for gode mennesker :o)


  • #4   1. nov 2009 Hvor er du sød Karina! Ja, det har garanteret stor betydning, at jeg ikke længere går og tænker 'det er mig den er helt gal med'. Jeg havde VIRKELIG store overvejelser. Men nu ved jeg, at Bussen er mildest talt besværlig/ikke klar til noget som helst, og så er det bare MEGET lettere at være til. For nu behøver jeg ikke længere lytte til alle mulige gode råd mm og blive i tvivl. Og jeg ved nu, at jeg har fået min sag for - men nu er det OK, for jeg ved, at hun er et lille problem-barn - og kan håndtere hende ud fra det! YES!

  • #5   1. nov 2009 He he... var jeg bedre med en kniv, var maden sikkert skåret ud som svaner og flyveøgler... For at det ikke skal være løgn, så står jeg også, hver aften, og rører rundt og mixer sammen, så de har en lækker frisk-blandet müsli... Og... ja... de får da også af og til måske hvis I ikke syns jeg er for tosset, måske en lille smule ordentligt skvæt æble-juice eller multifrugt-juice i... og måske kommer jeg også nogen gange til at friskpresse lidt appelsiner til dem... og måske bager jeg müsli-bar til dem... og måske får de lidt mash 2-3 gange i ugen...

    Og TAK AS... Det er bare dejligt at høre, at man er Kijofreg-certificeret ... Det betyder meget smiley


  • #6   1. nov 2009 Hvem der bare var på kost hos dejlige Pauline :o)

  • #7   1. nov 2009 Jeg er bare blevet totalt foder-autist... jeg elsker mit fodringsritual, og det er bare HELT forkert, når der er nogen der vil hjælpe... for så står maden forkert, stykkerne er ikke skåret rigtigt og alle urterne ligger og klumper i bunden. Nej, en god menu har urter og biotin klistret til dejlige stykker æble, og gulerødderne fusionerer med den knasende lyd af frisk-tørrede foderpiller og andre lækre råvarer... HMMMMM KUK KUK

  • #8   1. nov 2009 Griner :o)

  • #9   1. nov 2009 Fantastisk at læse, man bliver helt varm!
    Laske er verdens dejligste lille trold, og selvfølgelig er hun god til horsemannship, hvad er hun ikke god til?? :oD

    Dog har hun ikke, de gange jeg har fodret, "kastet" sig over maden. Men ved ikke om hun prøver at snyde om hjørner eller savner Lene og efterligner hendes mad ritual (:


  • #10   1. nov 2009 Tænk engang:

    Betina og jeg skal jo til Jylland til sommer på træningslejr med de 2 røde bamser, kunne det ikke være super hyggeligt at stikke hovederne sammen en af dagene til kaffe/the kage heste hygge ?
    Ja hvis altså vi kan få lidt fri til det ;o)


  • #11   2. nov 2009 Dejlig læsning Pauline!
    Og ud over at alle dyrene har det godt (hvilket jo ikke undrer nogen når de er i din varetægt) er det bedste da, at du har fået selvtilliden tilbage. Jeg har dælme haft meget lyst til at vende upsite down på dig for at gøre et forsøg på, at ryste den sorte skygge ud af dig. Og når så Fiona er klar skal hun nok sige til, og så bliver I det BEDSTE markkerpar ever!!!
    Jeg stemmer på en stor mørkebrun/sort julegave til dig Pauline med hvide fusser, som starter på A og slutter på laska hehe...


  • #12   2. nov 2009 Ha ha.. ja.. Laske kan nok ikke holde ud at tælle til mere end 4 (hun er jo talentfuld), så når jeg står og rører 11 gange den ene vej og 11 gange den anden, så står hun og siger JEG HAR TALT TIL 4 GI MIG MIN MAAAD... Mens de andre siger *suk* sådan er det hver dag Laske, su kan lige så godt vænne dig til det...

  • #13   2. nov 2009 Og Karina og Betina: I er bare SUPER velkomne! Hvad er det for en træningslejr?

    Og TAK for de søde ord Lene-- ehhh.. man tror du er så 'hård i filten', og så er du bare det dejligste og mest hjælpsomme menneske i verden... Ikke at jeg ikke troede det, men ja, du ved hvad jeg mener - du er for dejlig og skøn!


  • #14   2. nov 2009 Ja men vi skal da på fælles træningslejr med de 2 røde på Blue Berry Hill der hvor Hero blev tilredet :o)
    Ja det kunne da være så hyggeligt at ses :o)


  • #15   3. nov 2009 Selv tak Pauline. Ja, jeg ved hvad du mener smiley


  • #16   3. nov 2009 ... og så lige en lille sjov historie her i kølvandet... for her til aften klikkertrænede jeg med Napoleon på staldgangen (det er for mørkt til banen når jeg kommer hjem fra kontoret). Fiona var SÅ interesseret... Og så begyndte hun at efterabe Napoleon når han 'flamede'... hen over hegnet til løsdriften stod tinker-musen så og små flamede, mens Napoleon stod og stor-flamede... Der var bare ingen tvivl om, at hun er blevet mere opsøgende og mere med. Der sker pt en kæmpe forandring i hendes temperament. Ehhh Laske - din guld-klump!

Kommentér på:
Til Anne Sofie - og andre som vil læse

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce