{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
409 visninger | Oprettet:

Fra bid til bidløs... {{forumTopicSubject}}

Nu troede jeg, at jeg havde fundet den HELT rigtige pony.
Og det er jeg egentlig stadig sikker på.
Den rider uden bid, meget følsom, kender til horsemanship, rette højde og alder og det hele. -Men 1 ting... Den står i NORDjylland og jeg bor i NORDsjælland!!
Nej, hvor er det bare forfærdeligt! Det kommer til, at tage 5 1/2 time for, at komme op og se den, altså bare den ene vej. Og 2500 for transport.
Det har jeg bare ikke råd til.:/ Det er SÅ trist, men jeg må håbe der kommer en anden.
Men jeg tænkte på..
Hvor nemt er det egentlig, at vænne en hest, som er vant til bid, til at ride bidløs??
Skal man gøre noget specielt, eller?:)
Og har i altid redet bidløst på jeres, eller hvordan vænnede i dem til det? Og hvor gamle var de, da i gjorde det??

-Michelle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra bid til bidløs...
  • #1   2. nov 2009 Jeg mente 2500 i transport, hvis den skulle herhen til mig..

  • #2   2. nov 2009 Jeg gjorde ikke noget specielt! jeg gav Indy det på, og red lidt på ridebane først, så hun selv kunne mærke hvordan det fungerede. og siden har jeg uden problemer redet tur. og er lige begyndt på western træning. der har aldrig været problemer, jeg synes egentlig bare hun er blevet gladere og lettere at styre smiley

  • #3   2. nov 2009 tilvænning er nemt smiley der findes ikke dårlige heste, hvis bare man træner dem korrekt smiley

    du skriver den er følsom, og det er noget heste lærer at blive.


  • #4   2. nov 2009 Så altså, jeg kan ligeså godt kigge efter en, som er vant til bid?



  • #5   2. nov 2009 Ja okej, tak! smiley

  • #6   2. nov 2009 Min 8 årige vallak brugte jeg bid på da han var hingst. Da han som 7 årig blev kastreret kunne jeg fornemme at han var meget ked af biddet og jeg købte et sidepull. Næste dag red jeg tur med den nye bidløse trense og har gjort det siden... dog har jeg bid på når vi træner dressur så han vænner sig til at gå med det til konkurrencer - men kun på bane og det virker fint for os.

    Så det var sådan set ikke noget problem men jeg har også haft ham altid og kender ham ud og ind. Men hvis det var en ny hest ville jeg ride med sidepull på bane til jeg ikke kunne mærke forskel på ridningen - eller hvis du vil ride med grime så tage biddet trense på indenunder og brug begge indtil det kører for dig uden biddet smiley


  • #7   2. nov 2009 Det plejer aldrig at være noget problem at vænne dem til smiley
    Gazelle var 17 år smiley


  • #8   2. nov 2009 No problemo .. :b.. Mange heste vænner sig meget hurtigt til det (; ..
    Men Skipper var 13 år da jeg slog over til bidløs . Ingen forandring. Felina var 10 år , og hun stejlede og alt muligt i starten , men der kunne vi sådan set ingenting uden hun hoppede med mig .. Men så en dag kunne vi bare..
    Så , for det meste, er det meget enkelt (:


  • #9   2. nov 2009 ( eller , tror hun var 9 - doesn't matters xD )

  • #10   2. nov 2009 hvis man gerne vil have at ens hest skal have nogle ryg og balle muskler, syndes jeg man skal starte med bid. et der er tygt og 3 delt det skånder hesten mest.

    man skal vænne hesten til at bære sig selv, når vi træner ber vi den bruge sine muskler og det at man lige bliver i samlingen lidt længere, gør der kommer muskler i ryggen. lidt lige som hvis vi laver mave bøjninger du får ikke mave muskler ved at stoppe hvergang det bliver hårdt smiley

    lige så stille vænnder man hesten til at blive i samlingen i alle gang arter, på minimalt signal smiley

    så har man rebgrimen eller side pul er ikke helt sikker, og bruger den først og har det andet hovedtøj på når den ikke forstår med rebgrimen smiley



  • #11   2. nov 2009 ~ Oli ~ Indy ~ : dejligt for jer ^^ der er nemlig nogle heste der slet ikke kan klare at blive "bremset" med bid smiley

  • #12   2. nov 2009 Kamille H her inde fra, er igang med at omskole/tilride hest nr 4 nu - hun er SUPER DYGTIG til det, trods hendes ringe alder (hun er 'kun' 14 år). Hun vil sikkert gerne hjælpe med lidt gode råd...

Kommentér på:
Fra bid til bidløs...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce