{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår må ride hesten igen , efter fo
  • #1   26. nov 2009 okay smiley tak smiley

  • #3   26. nov 2009 2-3 uger...
    lea: du kan da ikke ride en hoppe, heller ikke stille og roligt dagen efter den har folet... tænkt hvis kvinder skulle ud og løbe, eller gå en tur dagen efter fødslen... den skal lige have mulighed for at komme til hægterne smiley



  • #5   26. nov 2009 ja.. det var måske også lidt dårligt formuleret af mig.. har faktisk også hopperne ude allerede få timer.. når føllet har diet..
    men jeg ville ikke bede dem om at lave noget fysisk så kort tid efter en foling.. den skal blot røre sig efter egen lyst.. mine gider sjælent lave det helt vilde, andet end lige løbe et par runder.. så vil den gerne ind igen...
    synes bare ikke man bør ride, så kort efter en foling.. føl og hoppe bør få noget tid sammen.. i ro..


  • #6   26. nov 2009 Jeg red min næsten helt op til da hun folede til sidst var det dog uden sadel og vi tog det mere og mere roligt.. Hun og følle var i ridehus og løbe sammen allerede dagen efter og det gik stærkt og de kom selvfølgelig også på fold . Man jeg red stille og rolig på hende igen efter 1 uge.. men det kommer jo helt an på hvordan hoppen er.. Man skal prøve sig lidt frem jeg satte mig heller ikke bare op jeg trak med hende de første par dage for hun stejlede og ville tilbage til følle

  • #7   26. nov 2009 lizzie:
    der er selvfølgelig også altid undtagelser.. jeg lader faktisk mine få minimum 2 mdrs pause.. men jeg har selvfølgelig heller ikke stævner eller andet.. det er jo kun hygge ture smiley
    og jeg kunne da også sagtens starte før.. men har jo ikke travlt.. og de er meget på fold..
    kan godt forstå du nyder at have din gamle hest tilbage.. sidst min hoppe mistede et føl, blev hun også bund hysterisk.. og virkelig ikke til at have med at gøre smiley


  • #8   27. nov 2009 mine få min 10-12-ugers fri når de har folet, og hvis det er vigtigt for mig at ride dem før så sætter jeg ikke hoppe ifol ..;-) men at man rider dem roligt op til termin hvis hoppe ikke er tynget af drægtigheden..;-)

Kommentér på:
Hvornår må ride hesten igen , efter fo

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce