{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Pavo til drægtit hoppe {{forumTopicSubject}}

Min hoppe skal snart begynde på at blive fodret med Pavo..
Men da hun ligger til den slanke (næsten tynde) side, er jeg lidt i tvivl om hun må få majs/ olie/ andet ved siden. Hun får godt ,med hø, og foder 3 x dag.
I følge Pavo (bag på sækken) skal hun starte med 1 kg. Hun får ca 2 kg foder pt.

Skal jeg bare holde mig til sækkens anvisning eller må jeg give ekstra ved side af??
Kan hun få "for meget" af Pavo´s foder??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pavo til drægtit hoppe
  • #1   20. dec 2009 Hvis jeg var dig ville jeg skrive eller ringe til pavo,s konsulent og for høre mig.
    Jeg fodrede mine efter anvisningerne på sækken og den ene af mine hopper måtte jeg sætte ned, fordi hun blev lidt for trivlig.
    podo lac er jo noget kraftigere end almindeligt foder. Men man skal jo også fodre en hest med øjenene, så de ikke bliver for tynde.


  • #2   20. dec 2009 Det er vigtigt at følge anvisningen på alle foderprodukter, ikke mindst de drægtige hopper. Hvis de får mindre end anviste er de ikke dækket ind på vitaminer, mineraler og de drægtige hopper ej på protien. Hvis man ikke følger anviste skal der tilføres ekstra vitamin/mineral til alle heste, trods overvægt.
    Du kan godt give din hoppe majs/olie (olie max 3 dl. dagligt) Men det er allerbedst at fodre en tynd hest op på grovfoder (hø/wrap efter ædelyst) Så fyld op med hø flere gange dagligt! Skynd dig at få nogle kilo på inden føllet kommer, hvis hoppen er undervægtig når føllet patter, bliver det svært at fodre hende op samtidig.


  • #3   20. dec 2009 Jeg giver alt det hø hun kan spise i boksen. Jeg vil prøve at suplerer op med lidt olie og majs, så. Hun har altid været til den slanke side, så tror næppe hun vil blive for tyk. *S*
    Har kontaktet pavo pr mail, men ville også lige høre hvad folk havde af erfaring herinde...


  • #5   20. dec 2009
    Jeg ville ikke give ekstra mineraler, men hvis din får mindre kan det være du skal suplerer lidt op... Tror det er mere "skadelige" at give for mange mineraler/ vitaminer...
    Men nej venter stadig på svar..


  • #6   21. dec 2009 Lea&Emil&Mell
    Jeg gav min hoppe 1 kg podo lac og 150 g podo supply, ellers skulle hun som minimum have 2 kg om dagen, men så ville jeg have en hoppe, som man kunne trille ud på fold i stedenfor at den gik selv.
    Også fik hun selvfølgelig alt det wrap hun kunne spise, samt halm.


Kommentér på:
Pavo til drægtit hoppe

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce