{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
349 visninger | Oprettet:

vil pludselig sparke {{forumTopicSubject}}

Halløj halløj..

jeg står her med en næsten solgt hest,
men da hun blev dyrlægeundersøgt ville hun pludselig sparke da han forsøge at løfte venstre bagben, faktisk så slemt at vi måtte opgi.

Siden hen har hun så også forsøgt at sparke mig når jeg ville løfte det, men der er ingen problemer med nogen af de andre ben?
Der har aldrig været problemer med hende før..

hun har gået med føl og derfor ikke blevet striglet så tit men problemet er altså først opstået efter dyrlægen forsøgte sig med en bøjeprøve.

det er lidt frustrende for mig som sælger pludselig at stå med en hest der vil sparke når man forsøger at løfte hendes ene bagben og man har brug for salget til at gå igennem,
så jeg vil gerne høre om bud på hvad i tror adfærden kan skyldes så vi evt hurtigere kan få løst problemet

vi har prøvet sådan forsigtigt bare at røre det og har også fået lov med lidt ros og stille fremgang, men har vi forsøgt at løfte det har hun forsøgt at sparke ud, og det er ikke bare at trække lidt i det, men ørene tilbage, blotte tænderne og virkelig få fjederen igang så hun ka gi et ordenligt los..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vil pludselig sparke
  • #1   18. jan 2010 Dyrlægen kan muligvis have bøjet hende forkert ved et uheld, så det har gjort ondt. Læg et blødt træktov om koden på hende og løft i snoren(så undgår du at blive sparket). I første omgang skal hun bare holde benet løftet et halvt sekund og så roser du en hel masse. Løft benet ydeligere ½ sekund, slip igen og ros. ½ sekund igen, slip og ros. Gentag en million milliard gange og øg tidsintervallerne gradvist. På et eller andet tidspunkt, vil du igen have vendt det negative til noget positivt, og hun vil være til at løfte ben på igen.

  • #2   18. jan 2010 har hun ondt?.

  • #3   18. jan 2010 Line: det var en god idé.. det må vi prøve at arbejde videre med.. hvis man kan få lov at ligge det omkring =0s

    Ida: hun viste ikke noget i bøjeprøven, det vi altså fik udført.. Men vi har overvejet tanken lidt om hun kunne være blevet sparket lavt eller lign.. men hun halter ikke..


  • #4   20. jan 2010 det er også det vi selv tænker lidt på..
    men så idag gjorde hun det også med det andet bagben..
    og hun blir hentet lørdag så der er ikke så forfærdelig meget vi selv kan nå at gøre =0s


  • #5   20. jan 2010 Træn træn og atter træn, meget kan nåes inden lørdag smiley Om ikke andet kan i hvert fald gå i gang med at træne det, og hbe på at det bliver bare lidt bedre.

Kommentér på:
vil pludselig sparke

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce