{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

Horsemanship = slå hesten? {{forumTopicSubject}}

Undskyld hvis dette ikke høre til her.. Hvis det ikke er okay, sig til, og jeg sletter indlægget..
¨
Jeg sad forleden til en fest, hvor en ung kvinde fortæller mig at hun træner sine heste og andre Horsemanship.. så fortalte hun mig..

Hun skulle hikse på en hest, det gjorde hun ved at runde hånden, og stikke den frem som en mule.. (håber i kan se det for jer). så siger hun at hesten bider efter hende, hun reagere ved at slå eller makere sig med flad hånd på mulen...

Er det virkelig den måde man gør det på???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Horsemanship = slå hesten?
  • #1   25. jan 2010 Nej . Nogle mener jo at hesten kan "mærke" rytteren ved at lugte til hesten - og nogle heste "bedømmer" om de vil være sammen med rytteren. Jeg ved ikke om det er sandt - men jeg tror på at hesten kan mærke om rytteren er god/ond (meget sort på hvid) og reagerer derefter.

    Man slå ikke hesten - aldrig. Jeg kan også blive forskrægget og læfte hånden, men det er godt nok sjældent at jeg rammer hesten ;o) !! - OG hvis jeg gør er det en kæmpe fejætagelse - men jeg er nem at forskrægge. Det er ingen undskyldning - men ja.


  • #2   25. jan 2010 lugte til hånden - det gik lidt stærkt XD sorry

  • #3   25. jan 2010 Jeg tænker bare.. Man straffer da ikke hesten på den måde? Det gør jeg ikke engang hvis min er fræk..
    Forstår hvad du mener F&F - et umage par...


  • #4   25. jan 2010 Simone : Fedt, det blev ellers mega rodet XD !
    Men nej jeg er meget enig med dig - men straffer ikke hesten. Og ikke for at ændre debatten, men hesten kan ikke være fræk - derfor straffer man den aldrig smiley

    Forstår faktisk ikke at hun siger at hun træner "horsemanship" hvis hun så slår dem - har altid fået atvide at man ikke slog dem når man træner "hms" - selv af min førhenværende underviser som altså sagde at vi skulle "klappe" dem på halsen når de var "uartige"..


  • #5   25. jan 2010 Ikke for at være modsat. For jeg mener heller ikke at man slår hesten :o)
    - Men var det med vilje? Eller var det en refleks? For der kan måske være sker en lille misforståelse mellem jer?:)


  • #6   25. jan 2010 Det var med vijle.. For hun fortsatte arbejdet, den gjorde en gang mere, hvor den fik en "lussing" til... Og 3 gang, stoppede den.. smiley



  • #7   25. jan 2010 hmm meget underligt prinzip hun har sig der.. Altså samligner det lidt med elever fra gamle dage. Jeg tror ikke at de fik et bedre forhold, eller kunne lære bedre når de blev slået af deres lærer. Tror mere det bare blev slemmere. Og er selv blevet slået, og ville jeg være hest, så ville jeg være det man kalder hovedsky xD så ingen slag! ALDRIG! Og det gælder for ALLE dyr (ink. Mennesker)

  • #8   25. jan 2010 eij neij , 1. man slår ik en hest i hovedet !
    2. Horsemanship har intet med vold at gører ;D


  • #9   25. jan 2010 Ja heste forståelse. ville ikke slå den men nive den (ligesom et bid, bare ikke så lækkert rigtigt at bide hihi) for det er det hestene selv gør ude på folden, og det ville den forstå. men den forstår ikke det hun gør. slet ikke når den bliver ved og hun bliver ved? det giver jo ingen mening? smiley

  • #10   25. jan 2010 er helt enig med jer smiley kunne ikke sige det bedre selv xD

    Simone K: Hvor så du det henne ? smiley


  • #11   26. jan 2010 Horsemanship er jo forståelse af hesten og dens adfæd. Ville ikke give den en flad det gør de jo ikke ude på folden, men bider hinanden i stedet, så jeg ville nive i stedet for :b

  • #12   26. jan 2010 Ja, jeg ville også nive, det er jo også det hopperne gør (altså bider) når de sætter deres føl på plads;-) så jeg er ogs¨enig med jer alle ;D

  • #13   26. jan 2010 Tina & Trapper<3 Part til DV hoppe søges : Jeg så det ikke.. Som sagt fortalte hun mig det...

  • #14   26. jan 2010 nåå okay :b haha det må du undskyle xD har totalt misforstået det smiley

  • #15   26. jan 2010 Det er helt okay,., smiley

  • #16   27. jan 2010 Når jeg "hilser" på en hest, er det ved at stikke hovedet frem og ånde på den, nøjagtigt som hestene selv gør når de hilser.

    At slå en hest, bemærk at når heste sætter hinanden på plads så bider og sparker de, jeg siger ikke at man skal tæve sin hest sønder og sammen hvis den træder forkert, men hvis en af mine bider/bider ud efter mig, så bider jeg igen! Oftest kan jeg have "magtkampe" med nye heste, eller heste på folden, hvror jeg selv bruger hvinelyde + "vender bagparten til og løfter bagbenet" for at signalere "JEG bestemmer og hvis du kommer for tæt på, får du et ordentligt hestespark!!" Nu og da har det været nødvendigt at gøre alvor af truslen, under store "Jeg SAGDE JO at du skulle lade være"-hvinelyde.

    Men at slå hesten første gang man ser det er sjældent en løsning! At vise hesten er man kun vi,l den det bedste, er vejen frem. De fleste af mine har fået et dask eller et klap på bagparten, en enkelt unghingst jeg skulle træne fordi den ingen respekt for mennesker havde, måtte jeg gøre alvor af truslen overfor. Men heldigvis er det oftest nok blot at hæve stemmen og enten hvine faretruende eller brøle af dem. Jeg er faktisk kendt for, at mine heste har en enorm tillid til mig, så det ser ud til at virke, når man efterligner hestene naturlige adfærd så meget som man nu som menneske er i stand til smiley


  • #17   27. jan 2010 smiley jeg "hilser" også på samme måde som dig;D ^^

  • #18   27. jan 2010 mig og min mors motto omkring heste: STRAF DEN IKKE FOR DET DEN HAR GJORT FORKERT, MEN ROS DEN FOR DET DEN HAR GJORT RIGTIGT (:

Kommentér på:
Horsemanship = slå hesten?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce