{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.460 visninger | Oprettet:

Masser af biotin-spørgsmål mm... {{forumTopicSubject}}

Ja, vi HAR jo unægteligt snakket Biotin i adskillige tråde efterhånden, og for at fejre dette, tænkte jeg, at jeg da lige ville oprette en mere!
Jeg var på hov-og beskæringskursus i torsdags. En del af dette kursus, gik naturligvis ud på, at snakke om pleje af hovene gennem foder. Snakken faldt, NATURLIGVIS på Biotin... Smedene fra Bergers, fortalte, at der var MASSER af biotin-produkter på markedet (doh), og, at det bestemt ikke var ligegyldigt, hvilken biotin man valgte at bruge. De fortalte også, at det i høj grad, betød meget, hvilket foder biotinen blev serveret sammen med. Der ud over, fortalte de, at hesten ikke kan optage biotin rent, så det var der slet ikke nogen pointe i at give. Nå, så går tinker-mor her jo lidt oop i limningen, for GØR jeg nu det rette??? Bruger jeg SINDSSYGT MANGE PENGE på ubrugelig eller delvis ubrugelig biotin?
Er der nogen af jer, der ved, hvor meget, der bliver optaget og gavner? Jeg bruger Solanum Mega Biotin, fordi den indeholdt øhhhh... 12.000 et eller andet biotinisk... Viking-biotin indeholder 500 etc... og i en anden tråd, var der en der resonnerede sig frem til, at Mega Biotinen var langt det bedste valg...
Smeden sagde, at det på INGEN måde, kunne betale sig, at spare på biotinen, men jeg kunne ikke rigtig spørge mere ind, der hvor vi var, for der var jo andre på kurset, som jo nok var knap så biotin-fokuserede som mig.
Nå, men hvad er den bedste biotin at give hesten? Hvad er bedst sammensat, for maximal optagelse?

OG... listen over produkter, som man kan give sin hest, for at øge hårpragten, er jo mega lang.
Biotin (men hvilket mærke optages bedst og har størst effekt?)
Ølgær: (Hvor helvede får man fat i det?)
Hyben: (jeg er allerede storfan!)
MSM: (OK, har købt det, men er det bedre? Kan hesten optage det?)
Hov-urter: (Jeg er fan)
OG SÅ 100.000 kr. spørgsmålet... Kan man komme til at overdrive hår- og hov-styrkende produkter?
Bussen får jo urter, hyben, biotin, msm og måtte da gerne få et skud ølgær også... meeeeeeeeen... kører jeg lidt på overdrevet, og kan der ske noget ved det???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Masser af biotin-spørgsmål mm...
  • #1   2. feb 2010 Whauw, sikken et interessant og tankevækkende indlæg... smiley

    Jeg bruger Biotin fra St. Hippolyt... med kommer da også helt i tvivl om, hvorvidt det nu er godt nok??


  • #2   2. feb 2010 Er glad for dette eme, da jeg selv har haft overvejet at bruge bioti, men min smed bergers sagde det ikke på nogen somhelst måde var nødvendigt til nogle af mine

  • #3   2. feb 2010 Ha ha... det var et kursus hos, netop Bergers, jeg var på smiley
    Men de tænkte jo primært på hovene, og så helt mystiske (som om nogen havde slået en prut) ud i hovederne, da jeg sagde, at jeg gav det for hårpragten >:D (Bussen er jo kendt for at være et godt bud på en ny race der hedder 'dansk hårløs cob')... så ALT hvad der giver hår, bliver smidt i damens foder smiley
    Men altså, de var helt skæve over spørgsmålet om biotin til håret, så det KAN jo godt være derfor, at din smed har svaret som han gjorde. Hovene har sikkert været super sunde i forvejen, så hvorfor bruge penge på biotin smiley


  • #4   2. feb 2010 Du glemt lige at nævne "Kiselgur" smiley

  • #5   2. feb 2010 Den gang jeg startede med at bruge ølgær, groede Gazella´s man helt vildt.
    Jeg havde slet ikke selv lagt mærke til det, før min underviser fortalte mig det.
    Så hun begyndte også at give sine heste ølgær, da de mangle pandelok/man og hestenes hårpragt voksede helt vildt den sommer smiley

    Jeg har fodret fast med ølgær året rundt i årvis smiley


  • #6   2. feb 2010 Jeg synes faktisk, det er lidt tankevækkende, at hybenpulver giver øget hårvækst, hvis det "bare" er et c-vitamin-boost?? Nu ved jeg godt, der er forskel på heste og mennesker... men når jeg nu skal have noget godt til MIT hår, skal jeg bruge B-vitamin og Zink.

    Er der nogen, som ved, om det kan overføres til hestene?? smiley


  • #7   2. feb 2010 Spørgsmål.... hva er så ølgær ? skal det i foderet og hvor køber man det ?

  • #8   2. feb 2010 hvor f***** får man fat på hyben????

  • #9   2. feb 2010 Hvad er MSM?

  • #10   2. feb 2010 Hyben kan købes hos bl.a

    www.Askhim.dk

    Vi bruger Biotin til vores tinkere og vores damer står med meter maner, store og tykke;-)


  • #11   2. feb 2010 Undskyld mig.. men jeg tror, jeg ikke har udtrykt mig klart:
    Hvordan ved man, hvilken biotin der er bedst, og bliver optaget optimalt? Jeg spørger IKKE hvad jeres biotin er blandet op med, eller hvad I giver... Sorry, hvis jeg har udtrykt mig forkert, men det er altså det jeg fisker efter.
    Og det der med hyben... Jeg er relativt sikker på, at det var mig der startede trenden smiley så hybeneffekten kender jeg alt til.

    Lene Askhim har jeg aldrig snakket Biotin med.. så jeg kan ikke helt forstå hvad du mener, kære AS... Jeg ahr kun snakket hårpragt med hende i forbindelse med urter, som jeg snakkede med hende om, på Hest Og Rytter sidste år. Her anbefalede hun mig hov-blanding og hyben for hårpragten. Og det virkede. men det er et år siden, vi snakkede om den cocktail, og Lene kan nok ikke lige huske, at det var mig hun snakkede med der. jeg har jo bare fast siden, købt hovblandingen og hyben, og altså ikke snakket yderligere med hende om det. De urter jeg siden hen har snakket med hende om, er urterne til Victoria, Napoleon og andre heste her fra stalden... Så altså, hun er ikke min hårpragt-konsulent...

    Louise: Der er meget mere i hyben end bare C-vitamin-boost smiley

    Karina S: Godt du har haft succes... Men hvad nu, hvis hestene kun kan optage det halve af hvad du giver... det er jo DET der er spørgsmålet. kan vi gøre noget, for at de optager det hele, eller giver vi helt hen i hegnet? Skal de kun have halv dosis? Hvis de alligevel ikkekan optage? Vil vi få mere ud af at blande selv?

    KIJO: Virker MSM ikke uden Biotin? Hvor ved du det fra? ARGH... Jeg har lige købt MSM!


  • #12   2. feb 2010 Og nåh jo: Endnu en ting, som jeg prøvede at spørge om:
    Kan der være nogen konsekvenser ved, at give så mange forskellige produkter for hårvæksten?
    Jeg overvejer, at lave en 'tonic' selv færdigblandet med alt godt fra ovenstående...


  • #13   2. feb 2010 Jeg oprettede en tråd, her i efteråret, hvor der var noget om hyben... Jeg havde postet et billede af Napoleon. Hans man var vokset 15 cm på få måneder, efter 6 måneder med hyben. Det var meget tydeligt på de 2 billeder.. Du kan prøve at søge på tråden her inde...

  • #14   2. feb 2010 Skrevet: 26-10-2009 21:19:01
    Slet hele emnet

    ... Jeg fik sidste år anbefalet hyben pulver til hårvæksten... Ikke som 'mere hår-dannende, men som hår-styrkende (ikke så mange knækkede hår=mere man)

    ...gå ind og se Napoleons profil...
    Billede 1
    er taget for 1 år siden (Juli/August 2008)

    Billede 2
    er taget i april/maj 2009
    I kan selv regne ud, hvor lang tid der er gået mellem 1 & 2. Imellem disse to billeder, er lillemanden fodret normalt...

    ... billede 3 er taget i juli/august... check hans man!? Det er HYBEN PULVER!?!?!?!? Fra marts 2009 til August 2009 har han fået MASSER af hyben og græs...

    Og check så lige resten af hans billeder.... der er blandt andet nogle stykker fra vores stævne-deltagelse... Bare fordi man kun er 84 cm behøver det jo ikke betyde, at man ikke godt kan deltage i stævne discipliner mod stooooore heste - og sparke noget 'big horse arse'!

    OK.. jeg er PAVE STOLT af lille-manden, og vi er lige blevet booket til at lave en lille opvisning nu her i december smiley Men nå, det har jo ikke noget med Tinkere at gøre... sååååå bare tænk på hår-delen af denne tråd smiley


  • #15   2. feb 2010 (link fjernet)
    Billede fra april

    (link fjernet)
    Billede fra juli... Manen er lige lang i begge sider, der er ikke forskel såen da...

    Han har udelukkende fået hyben!


  • #16   2. feb 2010 jeg har ahft købt brogårdens, farriers friend, er der nogen der ved om den er god???:)

  • #17   2. feb 2010 Kijo: Nej, overhovedet ikke smiley
    Sorry, hvis det lyder sådan - det er slet ikke meningen. Jeg er bare ivrig smiley

    Fleur: Ferriers friend var den de foreslog hos Bergers som værende en af de bedste smiley


  • #18   3. feb 2010 ja det har jeg også fået af vide den var, men jeg er slet ikke inde i hverken hyben pulver, eller nogen andre kosttilskud, selvom jeg gerne ville vide en masse XD

  • #19   5. feb 2010 Det var Solanum AS (:

Kommentér på:
Masser af biotin-spørgsmål mm...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce