{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

hård og stiv? {{forumTopicSubject}}

ja jeg skal snart have en hest på prøve og den er lidt hård i munden.. er det noget der kan arbejdes væk? for dete r der nogen der siger men andre mener at det kan man ikke smiley
og den er rigtig stiv efter "en ikke god ejer" de sidste 4 måneder (hvor den var udlånt) hvor han ikke fik nok mad (en gang hver anden dag) og blev brugt til noget han slet ikke skulle bruges til.. men hvordan er det bedst at arbejde med det ? og få ham til at blive blødere. smiley

og hvordan er den bedste måde at få muskler på hesten? på halsen:)

håber i kan hjælpe (;


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hård og stiv?
  • #2   10. feb 2010 Ann-Sofie Skovlund E
    okay tak smiley

    Karoline G
    jeg ved ikke hvad man skal kalde det men den er ikke blevet behandlet godt de sidste måneder og blevet "hård" i munden altså han drejer fint men som sagt er den meget stiv.. men det kan nemt være at den er signal-forvirret smiley kender den ikke helt så godt endnu. smiley


  • #3   10. feb 2010 nååår nu forstår jeg xD nu hænger det hele sammen smiley

  • #4   10. feb 2010 okay tak for rådet, det kan jeg bruge til meget smiley men heldigvis når den er ret hidsig, lytter han meget til stemmen smiley



  • #5   10. feb 2010 Hvis hesten er knækket, er det meget svært og tager laaaang tid.. Vores hollandske sportspony som jeg tog til mig da han var frygtet af alle og ingen tog sig af ham, var han helt knækket! lige så snart han så en dressurbane begyndte han at bakke.. stadig efter 1,5 år er han lidt svær at få frem ad hvis man beder ham om at gå til biddet, derudover traver han lystigt afsted og synes at det er sjovt, netop fordi at vi har ladet ham tage den tid det tog om at få tilliden og det sjove tilbage i arbejdet.. alt igennem blot med helt løse tøjler rundt og en masse skovture..
    Men hvis du vil genopbygge muskler foreslår jeg først longering kombineret med signaltræning (fra jorden) samt at du en gang imellem kan sætte sig op og virkelig øve fra bunden af, de basale signaler og VIRKELIG skille dem ad.. Føler du dig ikke sikker i dette, så søg prof hjælp de første par gange indrtil du er sikker


  • #6   10. feb 2010 Lone K
    okay tak for rådet det kan jeg også bruge :). han er heldigvis stadig en glad hest eller han skal tage det første skridt men efter dette er han meget glad og meget frisk og klar til en ridetur. smiley
    jeg har lidt svært at med at få prof. hjælp kender ikke nogle rideskoler i norge endnu. men har min far er også kanon dygtig.
    men ja jeg begynder helt fra bunden med ham. smiley


  • #7   10. feb 2010 ikke andet for det, men det lærer man jo også en masse af selv smiley Super side der blev givet linnnk til.. det siger jeg mange tak for smiley kan jeg virkelig bruge når jeg skal videre i træning med min åring smiley

  • #8   11. feb 2010 Du kan godt arbejde det væk, men nok ikke i den tid, du har hesten på prøve.
    Jeg vil tydeligt anbefale dig, at få noget prof. hjælp til det, i form af god undervisning. Især når du har hesten på prøve, så kan din underviser jo også se dig og hesten sammen og vurdere om han/hun syntes i passer sammen.


  • #9   11. feb 2010 nu er der ikke rigtig rideskoler her i nærheden. så det er lidt svært at få prof hjælp. men jeg fðr hjælp af min far han er kanon god, han har redet hele sit liv og vi har haft et stutteri da jeg var mindre smiley men jegg ved godt man ikke kan arbejde det væk mens jeg har ham på prøve, menn man kan vel mærke fremskridt på 14dage? smiley
    men jeg vil sende videoer og billeder til min gamle ridelærer nu hvor jeg stadig har en rigtig god kontakt til hende og hun vil gerne hjælpe smiley


  • #10   11. feb 2010 Så længe i ved, at det ikke kan gøres på 14 dage og har mulighed for, at vejledning, så burde det nok gå.

Kommentér på:
hård og stiv?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce