{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

Argh!! Møgsmed!!! {{forumTopicSubject}}

Okay, for at denne her historie skal give mening, kræver det nok lidt forhistorie... smiley

Sidste år først på sommeren døde min sædvanlige beslagssmed, som jeg var rigtig, rigtig glad for, og hans firma blev lukket ned. Altså stod jeg i den situation, at jeg skulle have ny smed... og jeg ledte med lys og lygte, for eftersom der jo generelt er mangel på smede, ja så er det svært at finde en, der tager nye kunder ind.

Nå, men jeg fik så denne hersens smed anbefalet af en herinde og kontaktede ham. Og jo, han ville godt komme og beskære mine heste... jubiiii, tænkte jeg.

Det skal også siges, at han overholdt vores aftale (det er jo ingen hemmelighed, at mange smede er dårlige til det med at holde aftaler); han blev en time forsinket, men ringede og gav besked. Den ros, skal han have. smiley

Men SÅ stopper rosen altså også!!! For han var bare SLET ikke nogen god smed. smiley Han var hårdhændet og utålmodig overfor hestene... Falle, som kun var et lille føl, stod såååå pænt, og så ville jeg selvfølgelig rose ham, men det fik smeden til at skælde mig ud, fordi "det skulle jeg først gøre bagefter, for ellers ville hesten bare blive urolig". Øh??? Nå???

Og hans beskæring var under AL kritik... alle hestenes hove var vinde og skæve, da han var færdige med dem, og ingen af mine heste stod korrekt på benene. De små krudtmuler gad han dårligt nok beskære!!! smiley

Faktisk var arbejdet så dårligt, at min nuværende smed (en af de smedesvende, som arbejdede hos min afdøde smed, som nu er startet op for sig selv og har taget mig ind som kunde - weeee, han er super) først nu har fået rettet op på det!

Men okay... jeg fik aldrig en faktura fra den dårlige smed... så jeg gjorde ikke mere ved det...

I onsdags, cirka ½ år efter, ham der den dårlige smed var hos mig, fik jeg så pludselig en SMS fra et ukendt nummer om, at jeg skyldte penge og ville ende i RKI, hvis jeg ikke betalte... beskeden var underskrevet "hilsen beslagssmeden".

Men sådan en besked kunne jo komme hvor som helst fra, så jeg valgte sådan set at ignorere den.

I fredags ringer min telefon så, mens jeg er på arbejde; igen med et ukendt nummer (et andet, end det som havde sendt SMS beskeden), og da jeg tager den, er det en mandestemme, som præsenterer sig og siger, han har set min annonce for en hest på Heste-Nettet... og da jeg så siger "okay", sagde han så pludselig, at han havde været ude at beskære mine heste i sommers, og jeg havde ikke betalt, og så begyndte han ellers at råbe og skrige om, at han blev fandme gal, når man ikke betalte og bla.. bla... bla...

Jeg forklarede så, at jeg ikke havde fået nogen faktura - ergo kunne jeg ikke betale. Hvortil han råbte, at så kunne jeg vel for helvede bare kontakte ham og bede om en faktura. Hvortil jeg forklarede, at jeg ikke havde gemt hans nummer, da jeg ikke havde til hensigt at benytte ham igen. Så råbte, skreg og bandede han noget mere og proklamerede så, at nu blev der sendt en anbefalet faktura MED rykkergebyr, og så havde jeg ellers bare af at betale, hvorefter han klappede røret på.

Sådan en IDIOT!!! Rent ud sagt!!!

Men han kan jo bare sende mig en regning... så har jeg hans navn og adresse, og så melder jeg ham til beslagssmedenes forening. For sådan er det vel for pokker ikke legalt at drive business????

Jeg er i hvert fald rystet....

Sorry, men skulle lige ud med det... og det gik så ud over jer. smiley

Heldigvis har jeg, som sagt, fået en af mine gode, gamle smede tilbage, som jeg bare er SÅ glad for, fordi han ikke alene er super dygtig, men samtidig utrolig rolig og tålmodig og har et fantastisk tag på hestene. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Argh!! Møgsmed!!!
  • #1   14. feb 2010 Sagen er forældet - jeg tror ikke, du er forpligtet til at betale.
    Vil du klage over manden, er jeg dog også bange for, at sagen er forældet...

    Bortset fra det: Sikke en nar-klap-hat!


  • #2   14. feb 2010 Tjah... i princippet kan jeg vel ikke engang vide, om det ER ham, der sidste sommer beskar mine heste, som ringede til mig i fredags... som sagt gemte jeg aldrig hans nummer, da jeg allerede før, han var færdig med at beskære mine heste, besluttede mig for, at ham ville jeg aldrig, aldrig, aldrig have ud igen. Så teoretisk set kan det være hvem som helst, der nu kræver penge af mig...

    Men er sagen virkelig forældet i forhold til at klage, når det er NU, han er ubehagelig? Det ville jeg jo aldrig kunnet have forudsagt for ½ år siden...

    Jeg ved faktisk heller ikke, om der er en udløbsfrist på, hvornår man kan tillade sig at kræve penge for en ydelse...
    Men jeg ved, at der blev ændret i loven om forældelse i 2005, hvor en gæld gik fra at skulle være mere end 3 år gammel til at være mere end 5 år gammel, før den blev betegnet som "forældet", og der ikke længere var grundlag for at opkræve den (sidder i reklamationsafdelingen hos et teleselskab til daglig), men i de tilfælde, jeg kender til, har der jo været tale om gæld, som ER gjort gældende overfor kunden. Så jeg ved ikke, om reglerne er anderledes, hvis man ikke har opkrævet tidligere...


  • #3   14. feb 2010 Desværre er loven sådan, at det er lovpligtigt for DIG, at bede om en faktura, hvis du ikke har modtaget en...

  • #4   14. feb 2010 Ja, så er der jo nok desværre ikke så meget at komme efter rent klagemæssigt... selv om jeg nu stadig synes, hans "inkasso-metoder", eller hvad man nu skal kalde dem, er under al kritik. smiley

    Men nu må vi jo se, om der overhovedet kommer en faktura - han sagde jo, han ville sende den anbefalet. Så længe, jeg ikke har fået en faktura, betaler jeg ikke en krone.

    Og han er i hvert fald ikke en smed, jeg nogensinde kunne drømme om at anbefale til andre... men det ville jeg så heller ikke alene på hans mangel på hesteforståelse og dårlige beskæring.


  • #5   14. feb 2010 Puha, sikke en historie... smiley Jeg kan simpelthen i min vildeste fantasi ikke forstå folk der kan gøre sådan noget over en telefon. Eller i det hele taget bare råbe og skrige af folk! -Det er SÅ langt fra min natur.
    Jeg tror, hvis det var mig, at jeg ville ringe til De registrerede beslagssmedes forening (hvis han er reg.) og forklare dem situationen. For uanset hvad, så har han ikke beskåret dine heste korrekt, og specielt for et føl er det VIRKELIG vigtigt at de får smed og KORREKT beskæring.

    Selv har jeg nægtet at betale en regning fra en smed engang. Kort fortalt, havde min egen smed brækket ryggen og jeg skulle på udkig efter en ny. Havde fået anbefalet én fra en ven, og han kom ud. Vi startede med vores shetlænderhoppe, som er en engel. Men han stod oprejst under beskæringen, og nærmest vrængede hendes ben helt af led, og havde "held" med at vælte hende to gange under beskæringen af det første forben. Jeg tænkte først at det var et uheld, men da det skete anden gang, bad jeg ham sætte benet ned og smutte ud af min stald hurtigst muligt.
    14dage senere fik jeg en regning på 650,- for en beskæring af "uopdragen pony". Præcis hvad vi gjorde, husker jeg ikke, men vi betalte aldrig og smeden kom på en liste hvor smede der har fået advarsler, kommer på.

    Men held og lykke. smiley Er da spændt på at høre hvordan det ender. smiley


  • #6   14. feb 2010 min tålmodighed var nok ikke holdt til dette... jeg havde nok sagt en del knap så pæne ting igen...

    jeg vil nok selvom det er lang tid siden, sende en klage til ham, får hvis fakturaren ikke er forældet, er det nok heller ikke for sent at sende en klage...og du kan garanteret få din gode nuværende smed til at skrive under på de fejl den dumme smed havde lavet...

    når jeg får sådan en behandling, vil jeg ikke give mig uden kamp... for hvis du går imd ham nu, kan du måske rede nogle andre heste og ejere mod ham i fremtiden....


  • #7   14. feb 2010 Jeanette: Man KUNNE jo også liiiige nævne den smed, der havde fat i Bussen oppe hos dig. Sådan en forbandet IDIOT!

  • #8   14. feb 2010 Pauline: JA!!! Årgha.... Han er også blevet meldt, men det var nu af min mor. Han sendte så heller ikke nogen regning. smiley

    Men det er bare frygteligt som en smed kan ødelægge hesten. -Både psykisk og fysisk. Er man som ejer ikke opmærksom, kan man LET ende ud med en hest som får en benstilling der ikke er til andet end slagtning. Heldigvis nåede han jo faktisk aldrig rigtig at tage noget af den smukke lille Fiona. Og min egen smed, kom HELDIGVIS også da jeg ringede og nærmest tiggede ham.


  • #9   14. feb 2010 *SUK* du skulle bare SE hende nu Jeanette... hun har udviklet de smukkeste bambi-øjne. Rolige og med laaaange vipper - meget feminent udtryk er der ved at dukke op i Bussens ellers ret hmm.. kan ikke finde ordet... grove er ikke det rigtige ord... mere lidt forsagt og ehhh... men nu er hun ved at blive ren disney!

  • #10   14. feb 2010 Han kan i hvert fald ikke lægge rykkergebyr på. Det må han først på en rigtig rykker. Og hvis han begynder at påstå at han tidligere har sendt en faktura til dig, så skal du bare bede ham om dokumentation for det - det skal jo så stå i hans regnskab og han bør have en modpart eller lignende.
    Men mht forældelse, så tror jeg ikke at et halvt år er helt nok... Desværre.
    Men hvis du kan få din nuværende smed til at skrive under på at dine heste var fejlagtigt beskåret, så kan du måske henholde dig til købeloven og nægte at betale fordi "varen" var fejlbehæftet?


  • #11   15. feb 2010 Kors, og DER kom ingeniøren så lige ind over...

  • #12   15. feb 2010 Altså Louise GreySTone: Når du skriver her inde og andre offentlige steder, så kan man slet ikke høre, at du er en stand-up-komiker på sugar-rush så snart man i i nærheden af dig!

  • #13   15. feb 2010 Ha ha! Pauline! Det er sku nok bare dig der har den effekt på mig! smiley

  • #14   15. feb 2010 Tak for alle jeres kommentarer og råd... smiley

    Nu vil jeg allerførst se, om der kommer en anbefalet faktura, som han sagde, han ville sende. Og det skal være en FAKTURA - ikke bare et eller andet stykke papir med "du skylder mig penge". Når jeg har fået den, må jeg tage den derfra... smiley


  • #15   16. feb 2010 MIG?! Jeg er GRAVALVORLIG når der ikke lige er mælkekartoner på bordet...

  • #16   17. feb 2010 Ja... Og så længe konkurrencen ikke er købsbetinget! smiley

    (sorry guys... Det blev vist lidt internt!)


  • #17   17. feb 2010 Det var altså virkelig morsomt!

  • #18   28. feb 2010 Nu er der så gået 14 dage, siden jeg fik det ubehagelige opkald fra denne hersens smed... men sjovt nok har jeg intet hørt siden, og jeg har heller ikke fået den anbefalede faktura, han råbte så højt om...

    Nu er spørgsmålet så bare... var det så det?? Eller har jeg lige pludselig en råbende og skrigende idiot i røret igen??? Eller værre endnu... på mit dørtrin??

    Men tjah... uden faktura kan jeg jo ikke betale... og indrømmet; jeg har heller ikke lyst til det uanset hvad for det klamphuggeri, han udførte på mine heste...


  • #19   28. feb 2010 HVIS han skulle dukke op på mit dørtrin og begynde at true... ja så optager jeg ham, og så bliver han meldt til politiet. For uanset hvad er det IKKE en lovlig eller acceptabel måde at indkassere penge på...

    Men hvis jeg skal være helt ærlig, håber jeg bare, det hele går i sig selv igen... det ville være dejligt. smiley


  • #20   28. feb 2010 Ha ha - dejligt at høre!
    Jeg synes du skal gøre to ting:
    1) Kod idioten ind på din telefon - lad være at tage den når han ringer. Det fører alligevel ikke noget godt med sig at høre på den idiot - han kan henvende sig skriftligt (fx i form af faktura) eller lade dig være!
    2) Ring til forbrugerstyrelsens hotline og spørg hvordan du er stillet. De er SÅ flinke og hjælpsomme og ved præcis hvad dine rettigheder er. Du finder nummeret her:
    (link fjernet)

    Held og lykke med at komme af med ham!
    Og fedt at du tager det i stiv arm. Han kan bare opføre sig ordentligt kan han! smiley


  • #21   28. feb 2010 Jamen jeg normalt et meget tålmodig, men min tolerancetærskel er lig nul overfor idioter!!

    I princippet er det OK, at manden vil have sine penge - han har jo trods alt udført et stykke arbejde, selv om der i den grad kan sættes spørgsmålstegn ved kvaliteten af det - men så må han sende en faktura ligesom alle andre "normale" erhvervsdrivende.

    Det sjove er, i øvrigt, at jeg har forsøgt at slå ham op på bl.a. cvr.dk for at finde ud af, om han overhovedet ER registreret smed (så skal han jo have et gyldigt cvr-nummer), og det ser det ikke ud til. Jeg kan i hvert fald ikke finde ham derinde... smiley

    Kunne faktisk godt tænke mig at tale et par alvorsord med hende, som i sin tid anbefalede ham til mig... kan bare ikke huske, hvad hun hedder. smiley Ærgrer mig over, at jeg var så desperat trængende efter en smed dengang, at jeg ikke gav mig tid til at undersøge hans baggrund ordentligt, men blot sendte bud efter ham på baggrund af en anbefaling...


Kommentér på:
Argh!! Møgsmed!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce