{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.355 visninger | Oprettet:

Stort dilemma s: {{forumTopicSubject}}

Jeg har virkelig et stort problem.
Efter sommerferien skal jeg på gymnasiet. Men jeg ved ikke helt hvor endnu.
Meeen, i på Rønde gymnasium har de et tilbud, hvor man kan komme på islænder college og bo på Kalø økologiske landbrugsskole. Man går på gym samtidig, men for den pris man betaler for man så professionel undervisning og kommer på en masse kurser.
Underviseren hedder Trine, kan ikke lige huske efternavn, hun fik en 4. plads til istølt på Leiknir fra Søtofte.
Hesten står på skolen, og der er undervisning hver eftermiddag.
Det er jo et helt fantastisk tilbud, og det er meget fristende for mig.
Meeeen, man går på gym til kl 16 HVER dag, derefter er der så hesten og alle lektierne. Så jeg kan simpelthen ikke se, hvordan jeg skal få tid til venner og en evt. kæreste?
Min anden mulighed er så at bo hos min far i Århus og gå på et alm gym der. Og så have hesten opstaldet et billigt sted, og kun ride hygge, men tilgengæld have tid til venner.
Begge ting er meget fristende synes jeg, men jeg kan ikke vælge. Venner eller hest? s:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stort dilemma s:
  • #1   14. feb 2010 Tror desværre ikke det er noget vi kan hjælpe dig med.

    Det er en beslutning du selv skal tage, selvom jeg ved det er svært. :o)


  • #3   14. feb 2010 Det er berideruddanelsen jeg skal ind på.
    Det er bare islændercollege, hvor man har hesten opstaldet og får noget god undervisning.
    - Hmm, jeg har intet dårligt hørt, men har selvfølgelig også kun snakket med Trine, og så en af sekretærene fra Kalø, og de siger selvfølgelig ikke dårlige ting.
    Der kommer en dyrlæge ud fast én gang hver anden måned, mener jeg der er, for at tjekke hestene igennem.

    Sarah Bunzel.
    Jeg ved godt i ikke kan beslutte det for mig, men jeg er så meget i tvivl, og har lidt brug for at høre, hvad andre ville vælge.
    Jeg synes det er svært at vælge mellem hest og venner s:


  • #4   14. feb 2010 Hun hedder nu Trine Risvang - det er Leiknirs ejer der hedder Lennartz.

    Det er jo noget du skal gøre op med dig selv, hvad du mest føler for så vil ikke råde dig til enten det ene eller andet.
    Men kan fortælle at Trine er en super dygtig underviser og rytter. Hun er ikke så kendt endnu, men mon ikke vi kommer til at høre mere til hende i fremtiden (;
    Hun var bl.a. til kåringen sidste år, hvor hun kårede to hopper super flot i 1. klasse, og nu rider hun så en del konkurrence på Leiknir, som bare går super godt!
    Facilitetsmæssigt synes jeg der er super lækkert på Kalø, store fine bokse, en dejlig hal, ovalbane og fantastiske muligheder for turridning i store skove osv. (;


  • #5   14. feb 2010 Jeg synes også Kalø ser virkelig fristende ud!
    Nu så jeg jo Trine ride Leiknir til istølt, og så hende så også ride en undhest på Kalø her i fredags, og jeg synes hun ser ud til ride rigtig godt, og virker enormt flink.
    Jeg brænder også for det med min hest o.s.v, men jeg ved bare ikke, om det er nok til at droppe vennerne?
    Jeg har også noget kørende med en rigtig dejlig dreng lige nu, og regner da med vi også skal være sammen længe. Men jeg ved jeg også ville ærge mig over, hvis det gik i stykker pga. hesten?
    Jeg ved jo også, at Móska ikke kan nå så langt som jeg gerne vil, men jeg vil så tilgengæld heller ikke sælge hende.


  • #6   14. feb 2010 man behøves jo ikke at droppe sine venner af den grund - der er andre måder at holde kontakten på, mobilen eksistere jo trods alt og man har stadig weekender (;
    Det bliver jo bare sværere når man kommer i Gymnasiet, der er mere at se til, og ligemeget hvad kommer du jo til at møde en masse nye mennesker, og det samme gør dine venner også. Dine venner skal måske noget helt andet end dig og så får de også rigeligt at se til, og får måske ikke tid til at se dig ligeså meget som de gjorde før (;

    - Jeg er f.eks. veninde med Katrine Lennartz, som vi tidligere har omtalt, men hun bor pænt langt fra mig. ca. 2 timer med tog + en times køretur i bil. Så vi ringer sammen engang imellem og ses når vi har mulighed for, og sådan er det bare ;D Men der går jo hurtigt nogle måneder, hvor vi måske ikke høre fra hinanden, og så er der en masse at indhente, men det fungere nu meget godt.
    Vi har begge rigeligt at se til, Hun går på Kalø og passer deres gård, mens jeg går på Gym, arbejder og rider på en gård.


  • #7   14. feb 2010 Nicole:
    Det er skam heller ikke fordi mine venner ikke kan affinde sig med det, bestemt ikke!
    Det er mig, der er problemet. Jeg er meget social, meget afhængig af mine venner, og jeg kommer meget nemt og meget hurtigt til at føle mig alene. Det er virkelig ubehageligt, og jeg bliver meget ked af det.
    Det er jeg bange for s:
    Det klart, at det ikke er at droppe vennerne. Men at der kun er tid til venner i weekender, og kun de weekender der ikke er kurser eller stævne, det ved jeg ikke, om jeg kan klare s:


  • #8   14. feb 2010 Nicole:
    De har ikke særlig mange elever. Der går tre nu, og der er skrevet 4 op til næsten år s:
    Ved ikke, om det måske er fordi de har et dårligt ryg?


  • #9   14. feb 2010 Det er jo bare selve den uddannelse, der er jo mange andre uddannelser på stedet, og dermed også en hel masse andre mennesker, man kan være sammen med (;
    Man kan jo godt snakke med nogle landbrugsstuderende, hvis det skal være ;b
    Det kan jo også være der kommer flere til selve heste uddannelsen med tiden, dårligt ry eller ej. (;


  • #12   14. feb 2010 Signe&Gylfi
    Du har næsten ret.
    Altså jeg mener nu det med min hest meget seriøst, vil gerne rider konkurencer o.s.v, men vil bare have tid til venner samtidig (;

    Nu har jeg så fundet denne mulighed: bo hos min far i Brabrand, gå på Århus statsgymnasium i Åbyhøj og have hesten opstaldet hos Karin Rahbek Jensen og Jan Horndrup Hansen på Møllegård islandsheste. Der kan jeg jo stadig få seriøs undervisning, bare uden den samme forpligtelse.


  • #15   14. feb 2010 Jeg har kun hørt positivt om det .
    Har selv været derovre flere gange og der er SÅ fede muligheder . Er faktisk ærgelig over a jeg ik selv har muligheden for a gå der .
    Men har en veninder der går der lige nu, hun er rigtig glad for det og hun har tid til både kæreste, håndbold og alt muligt . Hun er vidst ret glad for det smiley


  • #16   14. feb 2010 Nicole
    Kender du Katrine Lennartz?
    Hvis du gør, syntes jeg sku det er ret fantastisk! xD


  • #17   15. feb 2010 Fordi hun er en af mine super gode veninder! xD
    Crazy, så lille hesteverdenen egentlig er.


  • #18   15. feb 2010 Nååå okay ;D
    Hun er ellers en gutterkvinde.


  • #19   15. feb 2010 yes it gør ;D

  • #21   19. feb 2010 Team FE :'D<3 .
    Det kommer til at koste ca. 8000 om måneden, og det ved mine forældre, og de har sagt ja.

    Men jeg har nu bestemt mig. Jeg flytter hjem til min far, og begynder på entet Århus Statsgymnasium eller Langkær gymnasium. Og så får jeg hesten opstaldet ved Møllegård Islandsheste (:
    Jeg kan få undervisning på eliteplan begge steder, forskellen er bare, at jeg nu kan vælge fra dag til dag, om jeg har tid og overskud til at ride lige den dag. Det kan man ikke så godt på Kalø (:


Kommentér på:
Stort dilemma s:

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce