{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Kildeliste - hjælp til hinanden :) {{forumTopicSubject}}

Jeg tænkte at vi kunne lave en lille "kildeliste" her, hvor vi skriver nogle bøger som vi har fået meget ud af og gerne vil anbefale til hinanden. Artikler skal også være velkomne.
- Eneste krav er at det omhandler heste på den ene eller anden måde, ligemeget om det er ridning eller jordarbejde smiley .

Bøger jeg gerne vil anbefale :
"Træning af heste - på hestens præmisser" af Andrew McLean (Til rytteren som gerne vil ride på hestens præmisser og forstå hestens tankegang)
"Hestens personlighed" af Linda Tellington Jones og Sybil Taylor (Til de personer som tror på at man kan aflæse hesten ved at se på f.eks. hvirvler, næsebor og størrelse øjne indeholder også TTouch øvelser som man kan lave med hesten)
"Metal in the mouth" - W. Robert Cook og Hiltrud Strasser (Handler om hvilken påvirkning biddet har på hestens psykiske- og fysiske tilstand.)
"Tug of war" - Gerd Heuschmann (Tysk dyrlæge, beskriver forskellen på klassisk og "moderne" dressur og fortæller hvordan rollkur påvirker hesten (har først lige købt bogen og har ikke læst den endnu - men glæder mig x))
"At danse med heste" - Klaus Ferdinand Hempfling

Film:
"If horses could speak" - Gerd Hauschmann (Det samme som bogen "tug of war", skal se den i morgen, kan evt skrive lidt nærmere hvis folk er med på ideen.)

Artikler:
(link fjernet)
http://www.hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=121662
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)

Lige lidt af det jeg har haft rigtig meget glæde af - håber i er med på idéen, det ville være super fedt at have liggende smiley

Mvh F&F


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kildeliste - hjælp til hinanden :)
Kommentér på:
Kildeliste - hjælp til hinanden :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce