{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

kom godt igang? viden søges {{forumTopicSubject}}

hej alle distance folk:D

jeg er ny indenfor distance, og vil gerne have lidt hjælp til at komme i gang, jeg har rigt meed mulighed for hjælp af de store stjerne, da min hest står opstaldet få km fraa Tanja Van Wiling:D det er jeg da mega glad for:D

jeg har en araberblanding, dog unden papir, men han er udholden:D

igår var jeg omme og snakke med nogen der bor i samme by som mig, som også rider distance, og de fortalte os en helt masse, de sagde de skulle til Asskov ridtet den 4. april:D og det må jeg også komme med til:Dså det første stævne ligger altså fast. lige udover molsridtet hvor der står noget med optagelses ridt????? hvad vil det sige, og er det noget man skal med til?????

dem som vi var omme ved igår snkkede også noget om et gps ur, og jeg har været inde og læse på det her til m,orgen, og der er to, prisen er et par hundred til forskel med hvilken skal jeg tage:

http://www.colosseumsport.dk/product.asp?product=67

eller

(link fjernet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kom godt igang? viden søges
  • #1   21. feb 2010 Det lyder da spændende..

    Altså jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med et optagelsesridt til Molsridtet?
    Men der er et pre-ridt i marts. Det er en slags generalprøve inden det, de holder senere på året. Men du kan sagtens deltage i begge ridt, hvis du vil. Det kræver ikke noget andet end lysten. Du skal dog være opmærksom på, at det ræver rytterlicens og konkurrencehestepas for at deltage i pointgivende klasser.

    Mht molsridtet kan du finde mange informationer på molsridtet.dk

    Jeg ville måske nok vente lidt med at købe et pulsur.. Du ved endnu ikke, om du egentlig gerne vil, og det ER jo en del penge, de koster.

    Men hvis du stadig gerne vil købe et, ville jeg vælge Garmin 305.

    Prøv at se på distanceridning.dk under forum. Der kan du søge på pulsure og se, hvad de forskellige skriver om hhv. garmin 205 og 305. Du kan desuden finde mange gode tips på denne side, og folk er meget flinke til at hjælpe.

    Tjek, om der er dansk manual med til pulsuret.. Ellers kan du finde et link på den ovenstående side.. Det gør det alltså noget nemmere.

    Hvis du vil have ekstra elektroder, som du kan sætte på pusuret, så de nemmere kan sidde under sadlen/gjorden, kan du kontakte Sonja Van Willigen derinde..

    Men prøv som sagt at søg derinde, og du vil finde mange gode råd smiley

    Der er også skrevet en bog om distanceridning, som du kan låne på biblioteket. Den er god og fortæller om alle sider af distancesporten - hvad du kan forvente til et distancestævne, hvad du skal forberede, træning, fodring m.m. Den hedder vist bare "Distanceridning" og er skrevet af Anna Pfaff Ussing.


    God fornøjelse


  • #2   21. feb 2010 Så lige, at det var Sonja Van Willigen, du kunne komme i kontakt med.. Så kan hun også hjælpe med elektroderne live - det er nok nemmere..

    Man behøver forresten ikke deltage i pre-ridtet til Molsridtet for at deltage i ridtet senere.. Der er frivilligt, og man forholder sig ikke anderledes til det end til de andre stævner..

    Til begge Molsridt får man en staldplakette, hvis man gennemfører smiley


  • #4   21. feb 2010
    *Camilla&Pedro* *

    tusind tak for hjælpen:D du lyder til en der virkelig har forstand på det:D og det er virkeligt dejligt:D

    jeg fik lov til at låne den der bog: Distanceridning- En grundbog, som du også har nævnt, og den er virkelig god:D

    hvor rider du henne dagligt???? hvis det nu ikke var så langt her fra kunne det jo være du ville hjælpe lidt?????


    morkaren *team ulrichsdal*
    tak til dig også:D hvor finder du det der polar ur du snakkede om?????


  • #5   21. feb 2010 Jeg rider i Århus, så det er jok desværre lidt langt.. Ville også gerne starte i år, men er bange for, at min unghest stadig ikke er helt klar.. Han stresser meget nemt op.

    På distanceridning.dk kan du faktisk også finde træningsprogrammer til at ride heste op til at starte de forskellige distancer. Tryk på "distanceridning" og derefter "træning". Så kan du b.l.a. se, hvordan man kan træne op til 40 km. Der er selvfølgelig mange meninger om, hvordan man bedst træner, men det er fint som udgangspunkt.

    Du kan også som en billigere løsning på et pulsur købe et stetoskop på apoteket (ca. 100 kr). Det kan selvfølgelig ikke fortælle fart og hastighed, men når du er færdig med at ride distancen, og hesten skal pulse ned inden vet-kontrol, kan du måle hestens puls, så du ikke sender den hen til dyrlægen, hvis pulsen er for høj.

    Jeg har selv et, og det er ret nemt. Man måler lige bag venstre albue i 15 sekunder og ganger så tallet med fire..
    Men det kræver lidt træning.

    Du kan finde Polar pulsuret vedat gå ind på disanceridning.dk og trykke på "links" og så "udstyr". Kan ikke lige huske, hvem det er, der også sælger polar derinde, men de har i hvert fald alt imellem himmel og jord til distanceridning..


  • #6   21. feb 2010 Her kan man købe polars pulsmåler

    (link fjernet)


  • #7   21. feb 2010 Men prøv som sagt at kig inde på deres forum. Det er gratis at oprette sig som bruger derinde, og hvis man spørger om hjælp, varer det ikke længe, inden en masse søde folk svarer smiley

  • #8   21. feb 2010 *Camilla&Pedro* *

    tusind tak:D det gir virkelig mening det du skriver:D

    jeg læste lige nu her i den der bog at der stod noget med at man kunne ride op til 50km uden rytterlicens og hestepas, men passer det????


  • #9   21. feb 2010 Ja, det kommer an på, hvordan de har lavet klasserne til stævnet..

    Som regel er LC uden krav om at man skal have rytterlicens. Men det står som regel, når du er inde og læser om det enkelte stævne.

    Til molsridtet er der fx LB demo clear-round på 40 km. At det er en demostrationsklasse betyder, at man ikke behøver rytterlicens.

    Så hvor langt man til det enkelte stævne kan ride uden licens, kan man læse om på hjemmesiden til det pågældende stævne.

    Men for at få en god start i denne sæson behøver du jo ingen licens.. Vær bare opmærksom på, hvilken klasse du skal starte til Aaskov. Og husk at skrive på tilmeldingen, at I gerne vil ride sammen, så I kan få samme starttid.


  • #10   21. feb 2010 ja jeg skal ride i asskov, men der er ikke nogen jeg kan følges med, så det bliver helt alene, men kan man så godt skrive man gerne vil følges med en, også selv om det er en man slet ikke kender?????

  • #11   22. feb 2010 Du kan godt skrive på tilmeldingen, at du gerne vil starte med en.

    Ellers møder du sikkert nogle på vejen, som du kan følges med. Folk plejer at være flinke til det


  • #12   22. feb 2010 okay:D det lyder godt:D tak for hjælpen:D min mor melder mig nok til imorgen

Kommentér på:
kom godt igang? viden søges

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce