{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Lange Liner og Klikker - god weekend! {{forumTopicSubject}}

Ja, så er weekendernes kurser vel overstået. Det har været meget meget lærerigt, og jeg havde personligt først sovet ud tirsdag.
Vi var rigtig mange denne gang. Intet mindre end 7 tilmeldte med hest, og 2 uden lørdag, og 8 tilmeldte til klikker-træningen dagen efter. Så der var godt gang i den på Foldinggårdevej 2!

Jeg vil lade billederne tale lidt for sig selv:
Lange Liner
(link fjernet)
En del af os, var 'fortsættere', så fokus lå meget på finpudsning af teknikker, og tempo-træning. Der var en del, der også kom i gang med versader og traversader. For mit eget vedkommende, måtte jeg jo starte helt forfra, dels på grund af mit knæ, og dels på grund af, at jeg sidste gang brugte uforholdsvis meget tid på at prøve at styre Napoleon. Denen gang, gik det meget bedre. Cendi var en lille engel at arbejde med, og hun havde en meget fin forståelse for det vi arbejdede med. Og da jeg først fik fat i det også, gik det faktisk rigtig godt. Men, jeg skal helt ærligt sige, at det er en stor fordel, at være vant til at have tøjler i hænderne. Jeg havde ingen fornemmelse for 'at støtte op med udvendige' og gå på højre volte og 'stille til indvendige side'... Men altså, det kom hurtigt. Jeg er virkelig glad for, at kunne udvide min trænings repertoire med en så fantastisk arbejdsform, som de lange liner giver os.
Nogle enkelte, har sagt 'nej tak, jeg kan allerede køre vogn', eller 'nej tak, vognkørsel interesserer mig ikk'. Til dem kan jeg kun sige: I er meget meget langt fra at forstå hvad Lange Liner går ud på... Det er virkelig en smuk og elegant sport, som intet har med kørsel at gøre.

Klikkertræning:
(link fjernet)
Klikkertræning søndag. Først havde vi lige lidt teori, hvor vi gennemgik the do's and don'ts. Derefter gik vi alle i hallen med hestene, og så blev der klikket løs. Alle havde forskellige mål og forskellige ønsker med dagens træning, men i første halvdel, havde vi efter planen absolut mest vægt på, hvordan klikkertræningen kan bruges i hverdagen. Om alle fordelene og om alle ulæmperne også - selvfølgelig!

Alt i alt, var det bare en skøn weekend - gid vi dog havde været raske! For Louise, Ronni, Claus og jeg, var snot hamrende forknølede. Det var sku lidt øv - men altså, bortset fra det, var weekenden bare skøn, med masser af nye bekendtskaber og masser af smukke koldblods-heste.

Her er lige nogle billeder fra mønstringsundervisning et par dage inden:
(link fjernet)

Og her er lidt billeder af gården og egnen, dækket i sne
(link fjernet)



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lange Liner og Klikker - god weekend!
Kommentér på:
Lange Liner og Klikker - god weekend!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce