{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.357 visninger | Oprettet:

Mountain & Moorlandshow {{forumTopicSubject}}

Vækkeuret ringede kl. 04.00, og jeg troede jeg skulle DØ... Ikke så meget på grund af det ukristelige tidspunkt, men mere fordi jeg allerede havde været oppe i 30 minutter da det ringede! Jo, vi skulle sørme afsted til Djævleøen med min smukke Cendi, for at vise hele verden hvad sådan en lille Dun-hoppe kan gøre ved verden.

Ja, det er/var vores første dyrskue-show-agtige performance, og både Kamille (det siger jo sig selv, at min altid trofaste og fantastiske Molle var klar og med!) og jeg var nervøse og spændte på dagen. Vi havde allieret os med Heidi (Stutteri Bjørholm, som vi også træner med om mandagen) som også skulle der over med hendes 2 shetlændere Fancy og Lilly. Nå, de der bor i lokalområdet ved, at vi fredag blev overfaldet af et frygteligt snevejr, så klargøringen af lille Cendi blev gjort fredag aften på 1 time i -10 grader. Brrrrrr. Dette betød også, at vi ikke kunne køre fra Rolykkevej 19, men måtte have pick-up-point på landevejen i stedet. Så altså, stavrede vi Kamille i hendes fantastiske mønstrer outfit (det var jo et Engelsk show, så vi havde lavet en fri tolkning af det engelske mønstringsoutfit... and may I say; she lokked sharp as shaft - i hvide bukser, hvide sneaks, hvid skjorte, hvidt slips, hvid vest og hvid six-pence hat!) ud på den mørke grusvej med Cendi i snor, jeg kom så efter med alt vores grej i bil (er stadig på krykker - stakkels Claus måtte op kl. 04.00 og køre mig op til vejen og hjælpe os af sted med Cendi). Nå, vi kom op til vejen, og der var Heidi klar med bil og trailer. Og altså, i forhold til Heidi's 2 matroner lignede Cendi altså en lille bitte bitte dværg-pony.

3 SMÅ MADAMMER
Afsted det gik. Der var faldet rigtig meget sne, så det gik langsomt. Vi kom bagud i tidsplanen, og lidt nervøs blev jeg da. Men det kunne ikke gå hurtigere, og jeg var SIKKER på, at hele showet garanteret var forsinket på grund af vejret. På total optur's siden var, at de 3 shetlændere i traileren egentlig kom fint ud af det med hinanden. Heidi's skønne Fancy, tog godt imod Cendi - heldigvis, for Lilly var lidt af en harpe (ifølge Heidi selv).

Sol-opgangen i øjnene, 3 skønne madammer i traileren og 3 piger fulde af forhåbninger, krydsede først den lille bitte bro for derefter at krydse den kæmpe store bro for til sidst, at køre ned af de bitte små veje, til det store Mountain and Moorland Winther Show. Der var 169 heste tilmeldt af racerne:
Shetland, Dartmore, Welsh Mountain, New Forest, Fell hmm... ja, alle de oprindelige britiske pony-racer - det var tid til at komme ud af vinterdvalen, og hylde vores pony'ers pelspragt, inden den forgår, til fordel for en mere praktisk forårs og sommer-mode.

STAKKELS CENDI!!
Kl. var 9.45 da vi ankom. Godt så. Cendi skulle på 9.17, så vi var liidt pressede. Vi ledte efter vores boks, men blev sendt ud fra stalden, fordi det var 'hingstestald'. Nå, vi gik mod sekretariatet, for at få at vide hvor vores boks var. Og der stod jeg så og holdt ponyerne, da der blev råbt nr. 21!!! ARGH! Kamille blev FLÅET af tøjet, alle tingene smidt, og stakkels Cendi fik hevet dækkenet af, lige i tid til at flyve ind på banen, med en knap færdig-påklædt og nervøsitets-rystende Kamille ved roret. Tænk, Cendi's klasse var næsten 30 minutter foran! Cendi blev flået ind i ringen sammen med Kamille, i hendes gamle grime i lime/flaske-grøn med lyserødt plys. Fra barrieren hørtes mere end en enkelt kommentar om, at 'de der ikke engang havde nået at skifte trense'. Jeg begyndte straks at forklare de, der stod der, at sne og tidsplan ikke var på vores side. Jeg små-brokkede mig over det med tidsplanen og var egentlig lidt forberedt på, lige at ryge i det røde felt, bare for hyggens skyld. Uooops! Det var så IKKE en official jeg skulle til at kommentere på arrangementet til, men den skønne Anna F her inde fra. SJOVT - og det kommer vi tilbage til!!
Efter et par runder, begyndte den egentlige mønstring, og Cendi var nr. 2, så jeg luskede mig ind, og hjalp Kamille med lige at få skiftet til show-trense. Og VUPTI, så var det over, før det var begyndt. kl. 9.20 stod Cendi på 5. pladsen, og så var det det for os.

KARAKTERER
Jeg var selvfølgelig skuffet og rigtig ked af det. Dels, var det et rigtig dyrt show at være med til, så det ville ha' været rart, at få lidt valuta for pengene og lige nå at blive klar først, dels, var det mit første show, og jeg ville gerne have haft tid til, lige at suge til mig, give Kamille et par gode råd, og ikke mindst, tage et par billeder og varme lidt op. Men det jeg var aller mest ked af, var, at jeg ikke syns Cendi fik chancen for at vise verden hvor fantastisk en pony hun er! Hun var ikke blevet striglet og varmet op, og Kamille og hun, havde ikke en kinamands chance for lige at finde hinanden. Det var ikke fair over for nogen af os, og min lille Cendi fortjæner altså bare bedre end, at blive stoppet i en trailer, køre 3 timer for der efter at blive kastet ind i en konkurrence, som hun ikke var klar til. ØV. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare følelsen - Cendi fortjener chancen for at blive vist frem fra sin bedste side, for kun hendes bedste, afspejler den lille fantastiske pony's væsen.
Cendi fik karaktererne (1-10):
Type: 7 [nice type]
Bygning: 7 [ingen kommentar]
Lemmer: 6 [needs to strength in joints]
Bev. skridt: 6 [ingen kommentarer]
Bev. trav: 6 [ingen kommentarer]
Alt i alt 32 point. Lyspunktet er dog, at de 3 6-taller KUNNE ha' været måske 7 eller 8 taller, hvis Cendi havde fået varmet lidt op og var blevet gjort ordentligt klar. I stedet stod hun altså der, uredt, små-showshine-fedtet og stiv fra den lange trailer-tur. Så altså, de laveste karakterer kan der laves om på, med træning og lidt rutine. Men det ændrer ikke på, at jeg ikke syns Cendi blev budt de rigtige omstændigheder. Dog skal det lige fremhæves, at Kamille på kun 14 år, gjorde et pisse godt stykke arbejde!

ANNA F - TOTAL OPTUR
Som nævnt, kom der en kommentar fra tilskuerne om vores manglende showtrense, men fred være med det, for var kommentaren ikke faldet, havde jeg aldrig troet, at 'det område hvor kommentaren kom fra' bestod af officials, og så er jeg ikke sikker på, at jeg var faldet i snak med den ene af dem OG havde fundet ud af, at det var ANNA F., som jeg har skrevet rigtig meget med her inde. En sand farve-avls-guro, som jeg bruger meget god tid på at udspørge om farve-genitik på alle mulige mærkelig tider af døgnet. FEDEST

FANCY a LILLY - HEIDI'S DILEMMA
Nå, men heldigvis var dagen da ikke helt spildt, for Kamille fik rigelig chance for, at få flashet hendes fulde outfit 2 timer senere, da det viste sig, at Heidi's 2 ponyer skulle i hver sin ring samtidig. OK... Ind med Stand In Kamille. Det skal lige siges, at Heidi IKKE ville lade Kamille mønstre hendes hest, da vi snakkede sammen dagen før, for som hun sagde: går det ikke så godt, er det bedst, at det kun er en selv man kan bebrejde'. Men, Kamille må sku alligevel ha' performet med Cendi-pigen, for Heidi's tiltro til miin skønne passer, var nu ændret. Kamille blev kastet ind i kampen igen, med fremmed pony, og fik lov at mønstre Lilly - TIL EN 2. PLADS!! FLOT PIGER! Jeg er da overhovedet ikke jaloux!

OVER ALL CHAMPIONAT - HVIS DAGEN SKULLE KÅRES
Nu har vi brugt hele dagen på at blive vurderet og vendt og drejet, så mon ikke, at det er på sin plads, at vurdere dagen tilbage igen set fra min side:
Idé og tilrettelæggelse: 8 [det var første gang, så der skal være plads til forbedring]
Information og hjælp: 4 [det var altså svært at få kvalificeret hjælp og information]
Location og boksforhold: 9 [det var bare et lækkert sted]
Brugbar kritik, så man ved hvad man skal arbejde på: 1...
Tjaaaaa... jeg er faktisk for træt nu, til at skrive mere... har været oppe siden kl. 03.30 og eg er bare træt træt...

TAK FOR EN DEJLIG DAG KAMILEL og HEIDI!
Kamille, du var PISSE dygtig!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mountain & Moorlandshow
Kommentér på:
Mountain & Moorlandshow

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce