{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
784 visninger | Oprettet:

Beholde eller sælge... {{forumTopicSubject}}

Hej hej...

Jeg har haft mit hingsteføl tilsalg nu i godt et halvt år, og ingen seriøse købere i al den tid har henvendt sig, selvom at han er lavt sat, og nogen måske vil mene at prisen er dumpet for langt ned på ham.

Det er for så vidt irellevant. Jeg bliver derimod mere og mere glad for ham. Og kan ikke finde ud af hvad jeg skal gøre.

Jeg er kun til hopper, fordi at på dem kan man nemmere videreføre slægten end med en hingst, det er nemmere at finde opstaldning, de har ofte bedere temperament osv. Jeg har det af en eller anden grund, bedst med at der er en tråd igennem mine dyr, så at de dyr jeg har om 20 år, stammer fra de dyr, jeg har nu. Derfor skal mine dyr helst være hele, så valakker er ikke lige mig.

Og mit føl er jo så en hingst. Og ikke nødvendigvis avlsmateriale...

Og heri ligger mine problemer med om jeg skal beholde ham eller vente til min hoppe engang måske får snøvlet sig sammen til at lave en hoppe til mig, hvilket kan ske til sommer, om 5 år, eller aldrig...
Og en hoppe kan vise sig, ikke at være lige så sød, rar og nem som min hingst.
Og jeg savner at have en hest i nærheden, i stedet for at man skal rejse 100 km for at se dem, da de går hos mine forældre.

Troede aldrig jeg skulle komme i en situation, hvor jeg overvejer at beholde et hingsteføl, med et håb om noget kåring engang. Men det er vist der jeg er...
Og det er jo noget usikkert om han kan det, indtil videre synes jeg han udvikler sig fint, men det kan jo nemt ændre sig... Fx hans hovskæg, som jeg synes ser lovende ud, kan forsvinde med vinterpelsen...

Hvad vil jeg frem til, jo, jeg synes der er mange ting der skal falde på plads med en hingst frem for med en hoppe.

Er det hul i hovedet for mig, der egentlig ikke har verdens største forstand på heste, at overveje at beholde et hingsteføl som hingst, for at se om han bliver ved med at udvikle sig godt, om jeg bliver ved med at kunne styre ham, om han vil kunne kåres, om jeg vil kunne finde opstaldning til en hingst?

Egentlig ville det også passe beder i økonomi hvis jeg ventede og så hvad der kommer ud af mor hoppe til sommer, men nu er han den sødeste og nemmeste hest jeg endnu har stiftet bekendskab med, og jeg hader at fortryde noget...

Beholde eller sælge; Har du nogle indput så skriv løs...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beholde eller sælge...
Kommentér på:
Beholde eller sælge...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce