{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Hingsteplage, der rykker i grimer {{forumTopicSubject}}

Ja, dette her er måske et lidt "underligt" indlæg, men jeg føler, jeg har brug for et par gode råd...

Sagen er, at jeg jo har 2 hingsteplage; Frieserplagen Falle og blandingsplagen Futte. De er nogle rigtige drengerøve, som sådan nogle skal være og leger og slås selvfølgelig en del på folden. Problemet er, at de begge har en træls tendens til at bide sig fast i hinandens grimer og bare rykke til uden at slippe igen... og det bekymrer mig lidt, når jeg tænker på, hvilket pres de ligger på hinanden på det følsomme sted lige bag ørerne, hvor grimen sidder. Måske er jeg en hønemor, men jeg tænker straks risiko for skader på nakkehvirvler osv.

Jeg har også bidt mærke i, at Futte de seneste par dage ikke har villet lade os tage grimen over sine ører (vi har i stedet måtte spænde den op i stedet), hvilket godt kunne være en indikator for, at han er øm, da vi ikke plejer at have de problemer med ham.

Så mit spørgsmål er: I andre, som har hingsteplage... oplever I det samme? Og hvad gør i evt. ved det? KAN jeg overhovedet gøre noget?

Allerhelst ville jeg jo simpelthen bare lade dem gå uden grime på folden, men jeg er bare lidt bange for, at de f.eks. skal gå igennem hegnet under deres vilde leg en dag, vi ikke er hjemme, og så kan de jo ikke indfanges igen uden grimer...

Så jeg vil VILDT gerne, hvis I har gode ideer til andre løsninger... Jeg har selv overvejet at gå ud og købe nogle af de der grimer, som har et bredere og blødere nakkestykke af fleece, i håb om det kan afbøde det værste.... men er der andre og måske bedre ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hingsteplage, der rykker i grimer
Kommentér på:
Hingsteplage, der rykker i grimer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce