{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.588 visninger | Oprettet:

Dette bid? {{forumTopicSubject}}

Jeg sad og gloede lidt på Hyldahls hjemmeside, og faldt over dette bid som så utrolig spændende ud. Jeg har set på det nogle gange før, så tænkte at jeg ville spørge jer hvad I syntes om det?
Jeg er nemlig på udkig efter et bid mere, så vil utrolig gerne høre noget fra folk der måske kender bidet eller kender nogen som har prøvet det (;

Bidet: (link fjernet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dette bid?
  • #1   22. mar 2010 Nicole
    Nå okay! (:
    Det er fordi jeg leder efter et bid, hvor jeg ikke behøver at benytte tøjlen særlig meget. Stólpi mener selv han er hingst, så når vi rider ud med andre hingste syntes jeg at jeg desværre bruger mine hænder for meget, trods vi både har trænet og at jeg forsøger med sæde, lår og knæ. Så hellere et skarpere bid, hvis det kunne gøre at jeg blot behøvede at lave en halv parade og han så "hørte" efter (; Men nægter nemlig at gå over til f.eks. rigtige stangbid, pessoabid eller andre korrektionsbid med "stænger". Kunne rigtig godt lide det her, fordi det havde de rundede bidringe.


  • #2   22. mar 2010 Det er skam også et fedt mål at have - men i den her situation er der blevet trænet i flere år smiley Bassen har også lært at gå med mit sprenger muffebid sammen med andre nu, hvilket er super skønt. Men når vi er med andre hingste, ja, så bliver der slukket for alle mine signaler, som ellers virker næsten til perfektion i alle andre situationer. Tror slet ikke han koncentrere sig om mig, men mere om hingsten ved siden af. Skøre hest. Så hellere et bid som ikke kræver at jeg er så godt fat, end at jeg kommer til at sidde og trække ham unødigt i munden.

  • #3   22. mar 2010 Hmm det minder meget om et Myler bid. Det var jeg rigtig glad for på min egen hest (pga. tungefriheden der var på mit bid) Umiddelbart kan jeg ikke se nogen stangeffekt i det der bid overhpved.

    Man skal huske at der tales om to forskellige stangeffekt.

    Den ene er den der er på trringsbid, pelham, pessoa osv. som giver effekt ved at træk i tøjlen samtidig ligger tryk på hestene nakke lidt som en hackamore gør det.

    Det andet er jo stangbid, som er bid uden deling, altså bare en metalstang. Det opfattes som et hårdere bid end todelt og tredelt. Men igen biddet er ikke hådere end hånden og alle heste er forskellige. nogen trives faktisk bedre på den slags bid fordi det passer bedre til deres mund og der ikke er så meget tingen tangel i munden der forstyrre.

    (sorry det bliver langt)
    Mylers bid har den unikke fordel at de har bevægelige sider der er uafhængige af hinanden. Såsan at man kan korrigere i venstre side uden at påvirke højre del af bidet. Det er i den præcise og rutinerede rytterhånd et rigtig godt bid.


  • #4   22. mar 2010 Salli
    Tusind tak for dit svar!
    Du kender vel ikke nogle gode links med Myler bid? (:
    Jeg vil super gerne undersøge de mange forskellige slags og sammenligne.


  • #5   22. mar 2010 Jeg skal se hvad jeg kan finde..
    Her er faktisk en artikel om bid, hvor bla. mylers omtales i slutningen.

    (link fjernet)


  • #6   22. mar 2010 (link fjernet)

    Der gives tilmed super vejledning, men der er ikke nogen priser. Dog mindes jeg at de fleste myler bid, selvom de er dyrere end de gængse billig bid, ikke er dyrere end fx. sprengers. Så det er et rimeligt prisleje for de fleste modeller.


  • #7   22. mar 2010 okay jeg huskede så forkert med priserne. Sorry.
    Men her er endnu et link.

    (link fjernet)


  • #8   23. mar 2010 Jeg har hørt rigtig godt om det første bid. Det ligger meget stille i hestens mund og så er der tungefrihed. MIn underviser bruger det og hun er virkelig glad for det (Hun rider ellers altid med alm. tredelte sprenger bid).

  • #9   23. mar 2010 Jeg har prøvet et bid der minder om det der og det var ingen succes . Selvom det er meget flekssibelt osv. er der ik nok spil i det og min hest fik klemmelus a det, selvom de lovede den ikke ville :s

  • #10   23. mar 2010 Okay, så det er vel lidt ligesom andre bid - forskelligt fra hest til hest smiley
    Hvad med Myler bidene - er der nogle af jer der har hørt noget godt om dem?


  • #11   23. mar 2010 Jaa det rigtig smiley hehe . Har helt samme holdning .
    Sys bar ik det virker så fleksibelt . Kan godt li at hesten har noget at rode med hehe .
    Men jeg har også prøvet myler bid . I sig selv sys jeg det er et nice bid .


  • #12   24. mar 2010 prøv at kig på hesta-gallery.dk og find det bid her EE-trense ved at der rigtig mange som har købt det

  • #13   26. mar 2010 Jeg har selv det bid, som dit første link henviser til, og det er jeg YDERST tilfreds med! Det er et super bid, som de fleste heste virker glade for at have i munden. Det er ikke et hårdt bid, som Nicole siger, men selvfølgelig afhænger det jo af hånden på rytteren (hvilket gælder for stort set alle bid). Der er en tråd på Joras om biddets funktion og virkning her (link fjernet) Det synes jeg, at du skulle prøve at læse smiley

  • Malou:D:D .
    Malou:D:D . Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 21
    #14   30. mar 2010 Er det TopReiter bid endelig godkendt til stævner i store og små klasser?(:

Kommentér på:
Dette bid?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce