{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
434 visninger | Oprettet:

Et sjovt faktum, om vores mandagshold {{forumTopicSubject}}

Hold nu op! Der var sved på panden i aften. NOGEN havde været så uforsigtig, at nævne vores fantastiske MANDAGSHOLD for nogen andre... og så var der sku 6 tilskuere her til aften. FY FØJ... Hverken Louise eller jeg, kunne være os selv helt, og Laika charmede og Fille var mildest talt døv (stakkels Fille). Men hvor ER det altså sund træning for os. Jeg tror, at vores største problem, når der er tilskuere er, om vi nu gør det godt nok. Om vores niveau er højt nok. Om andre kan se, hvorfor vi gør og tager de valg vi gør. Når tilskuerne så oven i købet er fra hestevelfaerd.dk, ja så klaprer knæene altså i takt med hjertets galop. Ja, jeg kan jo så kun tale for mig selv, men brrr... Men som sagt, er det super god træning, for vi (jeg) skal stole på mig selv og de ting jeg formidler og tror på - men hold nu op... det er en svær øvelse!
Nå, men det var nu slet ikke DET jeg skulle fortælle om... det var faktisk det sjove lille faktum (og jeg SIGER lille, for det er et meget lille faktum)... vi fik ny elev på holdet i aften. Hun starter næste gang. Det er Isabella på 6 år, med hendes lille pony Alf. Isabella er lille bitte, glad og sjov, og så kan hun tælle til 12 på engelsk, 100 på dansk og 3 på spansk... Hun er simpelthen så kær, og med hendes indtræden på holdet, kommer vi aldersmæssigt til at være med 20 års mellemrum +- Isabella (6 år) Louise (30 år) og mona (57 år)... jeg syns bare det er SÅ SEJT og fantastisk, at jordtræning kan spænde så brædt og favne så vidt...
Bortset fra det... må jeg så lige ha' lov til at blære mig??? Med Louise altså...? Louise og Laika kan SÅ MANGE TING efterhånden. Nogen gange, glemmer man helt, hvor langt de egentlig er nået. Laika er gået fra, at være helt umulig når der skulle longeres, til at skridte, trave og parere uden problemer. Ingen tvang, ingen jagen - bare samarbejde. Der ud over, kan de jo et hav af tricks og øvelser. Kompas, statue, sidebevægelser, forpartsvending... tjaaa... hvad mere Louise? Jeg syns bare... jamen, de ER så dygtige! IHHH


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et sjovt faktum, om vores mandagshold
  • #1   13. apr 2010 Ih, hvor lyder det bare sjovt og hyggeligt, Pauline. Og hvor er det ærgerligt, at jeg bor så pokkers langt væk, for hvor ville jeg gerne have været med. I er jo mere eller mindre lige det, jeg savner og har efterlyst temmelig længe, efterhånden. smiley

    Men jeg kan da godt forstå, der kommer lidt ekstra nerver på, når der pludselig er tilskuere... smiley


  • #2   13. apr 2010 Hi, ja! Pludselig var gårdspladsen bare fuld af biler! smiley

    Det var rigtigt sundt for os og spændende at have tilskuere på!!
    Selvom man følte sig lidt som en nybegynder i HMS-verdenen når hele hestevelfærdsbanden pludselig tropper op! smiley

    Det bliver bare sjovt at få lille Isabella med om mandagen! Hun skal nok blive totalt sej med det gå-på mod hun har! smiley


  • #5   13. apr 2010 Jeg ved en ting Lai også kan, for jeg har nemlig set med egne øjne, hvor fint hun smiler smiley

  • #6   13. apr 2010 Lene: Jeg tror ikke så meget, at det er et trick hun kan.. næhhh.. den VIRKELIGE kunst for Lai er, IKKE at smile... tænk at så smuk en hest kan være så grim smiley

  • #7   14. apr 2010 I skal i hvert fald være velkomne! Alle sammen og til enhver tid smiley

    Eventuelt kan der muligvis også arrangeres låne-hest hvis man gerne vil deltage, men ikke har mulighed for at have hest med... smiley

    Det er i hvert fald mega hyggeligt og lærerigt!

    Hurra for at Pauline gider at komme og tæve lidt visdom ind i vores hoveder!!! smiley


  • #8   14. apr 2010 Jeg bliver lige nød til, at sige en ting... Jeg er IKKE træner. Jeg er rigtig glad for, at jeg kan få lov til at formidle de ting, som jeg får under hatten. Og jeg KAN da helt sikkert også spotte en hel del problemer og løse dem... Men, der er rigtig dygtige trænere i Danmark, og dem er jeg slet slet ikke i nærheden af. Jeg har ikke erfaring nok, og er ikke langt nok i min uddannelse endnu. Jeg vil max kalde mig selv for wannabee-træner eller level 1 instruktør smiley (OG så måske klikker og longeringstræner - de to ting er jeg vist ved at være ret hjemme i)

    En rigtig træner, mener jeg, er en, der også tager problemheste. Og med problemheste mener jeg ødelagte og virkelig hårdknude heste. Utilregnelige. Det er en, der har en bred vifte af erfaringer og kurser bag sig. En rigtig træner, er en man kan forvente sig noget af og som man kan købe ydelser ved. En man kan købe til at håndtere enhver situation, til hver en tid. Det kan jeg ikke...

    Jeg har set nogen af de 'rigtige' problem-heste. No WAY! Ikke om jeg ville! Jeg vil GERNE instruere på afstand, men ikke om jeg ville turde håndtere dem - det tør en rigtig træner. Jeg er lige blevet præsenteret for en ny hest. Jeg aner ikke, hvordan jeg skal gribe den an, og har måtte bede Tine Sørensen om hjælp til at komme igang.

    Jeg ELSKER at undervise i de ting jeg kan, men jeg har det skidt med, at blive kaldt træner - jeg syns ikke det er fair overfor de, der ER trænere og lever af det...
    Men EHHHH... de kommentarer I kommer med - så er det sku, at man VIRKELIG gerne vil blive ved. I har ingen idé om, hvad det betyder for mig! TAK!


  • #9   14. apr 2010 Du er SÅ SØD Kijo! MØS!

Kommentér på:
Et sjovt faktum, om vores mandagshold

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce