{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

stiv i gang {{forumTopicSubject}}

hejsa alle sammen

jeg var ude at se på et fint hoppeplag på 12 mdr i går. Hun er islænder 5 ganger. og har kårede forældre begge med 8,5 for bla gangarter.
Desværre synes jeg den manglede sving i ryg samt havde stive bagben under trav og galop... Nogle der kan genkende det ved deres plag og om I tror det er noget der udarter sig. Hun virker ikke til at have ondt nogle steder og er ren i gang ved bøjeprøve.

smil fra Julie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stiv i gang
  • #1   2. maj 2010 man bøjeprøver ikke så unge heste smiley

    min kan godt være lidt stiv og gangarterne lige inden hun skal til tage tage et skud.. hun har vokset meget i ryk jeg tror det er vokseværk det kommer af.


  • #2   2. maj 2010 Der må ikke laves bøjeprøve på et føl på 12 mdr. Du ødelægger benene på den.
    Ikke engang dyrlægen laver bøjeprøve på så unge heste. De vokser jo, så deres lemmer kan jo være ømme pga. vokseværk og laver man så bøjeprøve forværrre man situationen for føllet.


  • #3   3. maj 2010 Det er mget almndeligt for islændere i den alder, der er mange der bliver stive allerede når de er 6 mdr gamle, og så når de er 3-4 år bløder de op igen, de er en gang lemmedaskere, og det er ofte svært at se det kommende potientiale i så ung en hest... Dont worry, det bliver bedre smiley

  • #4   3. maj 2010 Okay tusind tak for svar... smiley
    Men fandt ud af det sansynligvis er arveligt det hun har... Mormor er meget stiv i lænd og kryds, men utroligt nok er mormor kåret med 9 i trav, 8 i tölt og galop. Så helt ringe er det dog ikke.
    det med bøje prøve vidste jeg faktisk ikke. faktisk lavede dyrlægen det på mit plag på 2 år for 8 mdr siden. smiley
    jeg lavede den heller ikke helt regelret, så det var heldigt nok!!! Jeg løb med den efter at have løftet hove på hende normalvis... hun var ikke vandt til at få løftet ben.


Kommentér på:
stiv i gang

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce