{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.079 visninger | Oprettet:

Dekorations fjer/dyrevelfærd {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen

Da der findes en masse dyrevenner herinde så har jeg et spørgsmål ang sådan nogle fjer der bruges til diverse pynte ting og øreringe osv. F.eks. påfuglefjer m.m.
Hvor stammer de fra? Altså jeg tænker på hvilke forhold dyrene lever under og om de plukkes levende osv ligesom man gør med ænder og gæs for dunenes skyld. Jeg har søgt og søgt på nettet, men har intet kunne finde om det, så håber der er nogle kloge hoveder herinde der ved noget om emnet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dekorations fjer/dyrevelfærd
  • #1   11. maj 2010 Altså påfugle taber jo deres halefjer. Så tror da bestemt ikke de bliver plukket levende, da de jo danner nye halefjer.

  • #2   11. maj 2010 Nej men gæs osv får jo også nye fjer, det er jo netop pointen ved at plukke dem levende, så de kan plukkes mere end en gang.

    Men min fornemmelse er nu også at de ikke sker ved andet fjerkræ, men vil bare nødig komme til at købe noget som støtter dyremishandling


  • #3   11. maj 2010 syndt at plukke dem levende, da det gør virkelig nade på dem at få trukket fjerne af..

  • #4   11. maj 2010 Også derfor jeg ALDRIG køber jakker, dyner osv med dun. Men er bare i tvivl om hvor fjer fra påfugle m.m. stammer fra

  • #5   11. maj 2010 jeg tror de fleste påfugle fjer er klippet af eller faldet af selv

  • #6   12. maj 2010 Dette er lige "mit" emne!!

    Jeg har set flere programmer i tv, hvor jeg simpelthen STOR-tudede! Jeg kan slet ikke have det i mit system, at der foregår sådanne ting i vores verden. Katte og hunde som bliver flået levende imens de skriger, gæs som bliver plukket levende, bjørne som får tappet galle, jeg kunne blive ved.. Jeg vil under INGEN omstændigheder støtte sådanne ting! Jeg ville med glæde miste begge ben, hvis det kunne få disse grusomheder til at stoppe!
    Men jeg støtter det jo sikkert alligevel? Vi har jo ingen chance for at vide hvor vores "ting" kommer fra?

    Jeg kan huske at katte og hunde som er flået levende, bliver brugt til f.eks. golfhandsker OG Ridehandsker! -Selvfølgelig er alle ridehandsker ikke lavet af hund og kat, men de fandt nogen som er!
    Og man kan få sådanne små figure som forestiller hunde og katte. Mange af dem er også fra disse flåede husdyr. Dyner med dun, billige læder-jakker osv går jeg naturligvis udenom. Men hvad ellers? Hvordan kan jeg vide at jeg ikke ubevidst støtter denne forfærdelige tortur som desværre foregår i andre lande?


  • #7   12. maj 2010 Nej det er jo netop det der er så svært, må jo også indrømme at jeg går i sko lavet af skind, tasker og punge. Men ellers undgår jeg helst alt hvad der er animalsk. Generelt går jeg jo ind for at dyr som slagtes skal bruges fuldt ud, sådan at alle dele af dyret anvendes. Men jeg foretrækker ved gud at dyret er dødt inden det bliver flået.


  • #8   13. maj 2010 Der kommet stramninger på det med at plukke fuglende levende. efter der kommet fokus på dette. Jeg har ihvertfald kunne købe en dyne, hvor jeg fik at vide hvor dunene var fra, og dyrene blev aflivet inden plukning.
    Men ja det skader ikke at være obs.


Kommentér på:
Dekorations fjer/dyrevelfærd

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce