{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
357 visninger | Oprettet:

dilema {{forumTopicSubject}}

Hej hej..
Jeg stor i et virkeligt stort dilema.
Jeg er begyndt at ride dressur igen. Det går ok med min tinker. Hun har aldrig gået bedre. Men hvor jeg savner at ride en ikke så tung hest rundt på dressurbanen.
Så mit problem er at jeg overvejer om jeg skal have en lille vallak til dressur og så bare beholde Lady som hygge/avlshoppe.
MIt dilema består i at hvis jeg vil have en anden, så skal jeg sælge en af mine elskede heste.
Hvis der er en der skal sælges, så bliver det Paris. Jeg ved bare ikke om mit hjerte kan bære at sælge hende. øv øv.
Jeg mangler lidt hjælp med for og imod. Da mit ønske om dressur er meget stort, men er ikke sikker på om det er værd at sælge Paris for.
Tak fordi at i lyttede,. Jeg ved godt at det kun er mig selv der kan tage den endelige beslutning.

Hilsen den fortvivlede Betina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dilema
  • #1   12. maj 2010 Hej Betina

    Du skal da selvfølgelig bare låne Paris ud til mig smiley - for hun er da bare den smukkeste lille pige!

    Kan du ikke låne en dressurhest? Så slipper du for omkostningerne til køb - men selvfølgelig ikke de daglige omkostninger...
    Eller hvad med at tage heste ind i ridning? Altså så du tager andres heste og rider et par klasser op?

    Men det er selvfølgelig ikke nogen god løsning hvis du ønsker dig din egen...


  • #2   12. maj 2010 hmm... nu ved jeg ikke, hvilket niveau du ønsker at komme op på, men jeg kan næsten regne ud, at det nok er et højere niveau, end Tinkeren kan klare?
    Hvad er grunden til, at du ikke kan have 3 heste? Paris er jo din drømme-hest, ikke? Er det racen generelt, der er 'for tung' eller er det Lady?


  • #3   12. maj 2010 Hej louise og Pauline
    Det var da en god ide at du skulle låne Paris. Jeg har faktisk selv overvejet at låne en hest. men har kigget lidt rundt på nettet og ikke rigtig fundet noget. Hesten må jo ikke være for stor, da jeg selv er ret lille.
    Det er ikke noget jeg styrter mig ud i , jeg overvejer virkelig hvad jeg skal.
    Lady går faktisk rigtig godt dressur, det er bare meget sværer med hende end det er med en "almindelig alla DV". De er ikke så tunge at fører rundt på banen. Det jeg gerne vil have er en der kan noget. Jeg skulle have været afsted til stævne i morgen, men Lady står desværre halt. Iflg aftale med dyrlægen for hun nu en måneds pause, og så skal hun i træning igen for at se om det er fordi hun ikke kan holde til at blive redet hårdt. Så det er lidt træls.
    Og når man ikke har den største tålmodighed til at vente flere år før man har en ny stabil dressurhest, så er det lidt svært.
    Jeg elsker at ride og vil ikke undværer det.
    Derfor overvejer jeg enten at sælge eller låne en hest ud for at få plads og råd til en ny.
    Lady vil jeg jo blive ved med at avle på. Og jeg må bare erkende at ridningen går i stå hver gang der kommer føl.
    sikke et langt oplæg.


  • #4   12. maj 2010 Uha... det er da godt nok en svær beslutning at skulle træffe...

    Men ja, hvis jeg var i dit sted og var i tvivl, som jeg fornemmer, du er, så ville jeg da også nok vælge at låne en dressurhest i første omgang og så evt. nøjes med at låne Paris ud til en, som vil passe godt på hende. På den måde får du ikke flere omkostninger, og samtidig får du muligheden for at prøve af at have en "rigtig dressurhest", så det bliver lidt lettere (måske) at mærke efter indeni, om det skal være dressuren eller Paris, du satser på. smiley


Kommentér på:
dilema

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce