{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

Hvad ser du? {{forumTopicSubject}}


Rent ridemæssigt, hvad ser du så her - både fx. om hesten har prøvet det før, ser den tilfreds ud, opstillingen må også gerne kommenteres men også fx. selve situationen og hvordan det forløb, skriv gerne en roman.

http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=238253

Så ska' jeg nok komme med en forklaring på hvorfor/hvad og hvordan og hvorledes bagefter, tror nemlig at folk kan tolk en masse forskelligt ud fra billederne, hvilket altid er spændende!

Men en bit ting: Har dyret overhovedet nogle muskler?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ser du?
  • #1   13. maj 2010 Måske skulle du lige slette hele hendes historie fra albummet, så den ikke præger folks mening..

  • #2   13. maj 2010
    Thank you ;D


  • #3   13. maj 2010
    Spændende spændende at meget af det du siger faktisk ikke passer :D, noget delvis noget er super langt fra.

    Venter med at svare til der kommer lidt flere svar :o)


  • #4   13. maj 2010 En lille kommentar til Camilla: Du må da ikke skære ned i hestens vitaminer/mineraler. Det er vigtigt at den får den korrekte anbefalede dosis smiley Det må gøres via resten af hestens foder....

  • #5   13. maj 2010 Jeg ser en overvægtig fjordhest med en ok grundmuskulatur der ser meget frisk og fremadgående ud og som er meget opmærksom på sin rytter og en rytter der hygger sig men har lidt for meget fat i hackamoren, når man rider med hackamore skal tøjlen være løs når man ikke er ved at give et signal.. man kan jo se at sidestykket vippes op i øjet på hesten når der tages i tøjlen..
    Men ellers en afslappet hest og et par der ser glade ud for hinanden..


  • #6   13. maj 2010
    Camilla - 1, hun har lige været god undervægtig så vægten bliver der skam passet på - også hvis hun bliver for overvægtig, hun har før haft skulle tabe sig men pga. hun så nemt kan tabe sig, så hellere at hun lige vejer lidt for meget, end man kan se hendes ribben.

    2 - Jeg er ikke springrytter, så derfor har jeg en elendig opstilling da jeg ikke rigtigt har nogen balance, ikke har prøvet det særligt meget før også tog Maja nogle ret underlige spring ind imellem, men jeg kan skam sagtens se det og ved godt benene skal sidde anderledes.
    Ved godt det er sikkerhedsmæssigt bedre med støvler men jeg hader simpelthen mine støvler og føler mig låst i dem efter jeg har redet med kondi sko, så anskaffer mig nok nogle leggins og propper ud over og jomphurs når jeg har råd.

    3 - Selvfølgelig spænder hun og selvfølgelig strækker hun sig ikke frem!
    Forklaringen på dette er at alle billeder er taget på vej hen imod bommene som hun trak utroligt meget imod, hvilket gjorde at jeg måtte tage nogle kraftige anholdninger i hackamoren for at få hende til at bremse lidt op, hvilket hun også gjorde til et 13tal.
    At jeg så ikke har fået givet helt efter, det er min fejl - også derfor sidestykket sidder ved øjet, fordi jeg har fat.

    At søge frem med næsen som sagt, det er lidt svært når man laver halve parader og er på vej hen imod et "spring" - tuller vi bare rundt uden nogle spring så kan hun skam sagtens strække halsen frem og ned, er hun ekspert i.

    Signe *spider-pig* Nu som Jesus L - Overvægtig, se 1 ved øverste indlæg. Og ja, har for meget fat kan du også læse i det oven over.
    Det sjove er at hun kun var fremmadsøgende hen imod springet, rundt på banen snørklede hun afsted og hun stoppede op lige bagefter, var fuldstændigt afslappet og på kanten til det alt for rolige, inden hun blev sat i galop imod springet ;). Men havde noget af gøre med hun var træt.


  • #7   13. maj 2010 Jeg ser en overvægtig ældre pony, der dog har en vældig passiv rytter og derfor er hesten ikke særlig engageret eller koncentreret. Derudover en for stram tøjle, hvilket tyder på en stiv hals og tung hovedholdning.
    Derudover ser det virkelig hyggeligt ud, gode billeder! smiley


  • #8   13. maj 2010
    Var eksremt passiv i springenen ja, da jeg er ret uerfaren så udover at give halve parader lod jeg hende gøre som hun havde lyst for at "forstyrre" mindst.
    Den stramme tøjle er som nævnt pga. an holdninger, dog var hun ikke tung og billederne er taget hen imod et spring - var de ikke så var snuden nede i sandet eller i brinde højde og strukket "ud" fra kroppen.

    Engageret føltes hun, hun livede nærmest op som om " GUD, skal vi endelig lave noget sjovt?! " koncenteret, det ved jeg ikke.

    Og overvægten, kig i de andre indlæg smiley


  • #9   13. maj 2010
    Det ved jeg smiley Men lader ejer tage vare på det tidspunkt, da hun også er godt opmærksom på det og Maja har været på slankekur før når ejer mener hun kommer for meget op i vægt.
    Så lader ejer tage hånd om det, hun mangler intet - hun er simpelthen blommen i ægget så tro ikke der ikke bliver holdt øje med det.


  • #10   14. maj 2010 Jeg ser et mismatch mellem fremdrift og bremsning, i form af hæle i siden og alt for stramme tøjler smiley

  • #11   14. maj 2010 Hvis hesten ikke kan lide banen synes jeg næsten der skal billeder fra i dag ind smiley

  • #12   14. maj 2010
    Præcis... Hun ligner en juleglad gris på dem.


  • #14   15. maj 2010
    Alle spørgsmålene har jeg sådan set svaret på længere oppe ;D


  • #16   18. maj 2010 Bliver så glad hver gang jeg ser billeder med Maja - især dem der (; Utroligt at ådan en gammel krikke kan være så frisk ;D

    Men udover det ser jeg ikke noget som der ikke er blevet sagt (:


Kommentér på:
Hvad ser du?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce