{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

hvordan får min hest mere selvtillid.. {{forumTopicSubject}}

jeg har en rigtig skøn araber, som er godheden selv... men han har et problem... på grund af at han kun har gået med sin mor de første 5 år af sit liv. Har han aldrig lært at forsvare sig selv. Og det resultere i nu, at uanset hvilket heste han bliver sat sammen med, er han nederst i hiarkiet... Og han får nogle unødvendige høvl en gang imellem...

Lige nu er det min welsh mountain der tryner ham... ikke hele tiden, men sådan omkring madtid... og araberen lader ham bare gøre det, uden at svare igen...

Nogen der ved hvordan man kan lærer ham at svare igen. Det skære i mit hjerte, når jeg ser det... Det er blevet bedre i legen på folden, og han kan da svare lidt igen.... men der er ingen tvivl om, at det er den bette som bestemmer i sidste ende...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan får min hest mere selvtillid..
  • #1   13. maj 2010 Jeg følger lige med her.. Har nemlig samme problem med min.

  • #2   14. maj 2010 Der vil altid være en der er nederst i hiarkiet... Det er aldrig sjovt at se på men sådan er realiteterne i en hesteflok... Min hoppe Amanda er også lavest i hiarkiet,,,

  • #3   14. maj 2010 Har selv haft en hest der fik tæsk af andre heste i flokken så hun nærmest kravlede hen af jorden men ikke mere.
    Hun kom på mark m.en stodhingst og gik sammen med hingsten og de andre hopper der tæskede hende hele sommeren.
    Nu har hun fået så meget selvtillid at hun tør at forsvarre sig.
    Prøv evt.hvis du kan lad ham gå sammen med heste der er 2 år yngere end ham.


  • #4   14. maj 2010 det kommer med tiden. han skal jo lære hvordan man begår sig i en hesteflok.
    Jeg har også oplevet at de heste der jævnlig bliver trænet og generelt får en masse positiv opmærksomhed fra sine mennesker har større selvtillid end dem der bliver "glemt" på marken.


  • #5   14. maj 2010 Jeg har også sådan én som din, der har gået sammen med sin mor i de første leveår. Har så aldrig tænkt over at det kunne være derfor at hun er nederst i hiarkiet.
    Som en anden nævner, så skal én af dem jo være nederst i rangordenen. Min forsøger at kæmpe sig op i rang lige når der kommer nye i flokken, men efter en uges tid overgiver hun sig og tager til takke med "den nederste plads" smiley

    Jeg har dog ikke oplevet at hun har fået tæsk, netop fordi hun bare går sin vej. Tilgengæld har min plag fået sig nogle knups - hun er meget anmasende og hun har stadig ikke forstået at når "dronningen af folden" siger 'Flyt dig', så skal du altså flytte dig smiley


  • #6   14. maj 2010 Min lod tiden tale, ofte ser de lige tingene an, og er de nervøst anlagt kan der gå år inden de bevæger sig op af rangstien.
    Kan også være uheldig, at de andre heste den går med, bare ikke er særligt venlige af natur. ikke alle heste som er lige gode til hestesprog. især hvis de ikke har været ude blandt andre heste før.

    Men ja man kan i en stor flok, fjerne bøllen der styrer, og så går det hele igen. har vi før måtte gøre. problemerne er altid størst, når der mad involveret. Må man tænke på, hvordan man laver foder bunkerne at der er til alle, med godt mellemrum.


  • #7   14. maj 2010 Kalle er altid nederst i hiarkiet. han svare faktisk næsten aldrig igen, kun når de leger, men når det bliver alvor gerne omkring madtid, så viger han med det samme... De går kun to på folden. Ham (ox'er på knap syv) og min pony (en WM på knap 5) så han burde bestemme mere... men vil bare gerne lege, og være gode venner med alle...

    Når det er spisetide, bliver den lille bundet, og irettesat når han er efter den store...

    jeg tvilver på at det kommer med tiden, men jeg gør i hvert fald hvad jeg kan...


Kommentér på:
hvordan får min hest mere selvtillid..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce