{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.605 visninger | Oprettet:

undervisning af børn... gode ideér...? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal muligvis til at undervise et par hold med mindre børn, og mangler gode idéer til selve undervisningen udover den alm ridning...

hvad laver i af lærerige, sjove, og inspirenden til som de små mennersker ville synes godt om...

Tager imod alle idéer...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  undervisning af børn... gode ideér...?
  • #1   2. jun 2010 Da jeg var barn, der lavede vi ting som ridning uden bøjler, senere uden sadel. Vi læret at vende rundt på hestens ryg, prøvede at stå op på dem, ligge ned på dem, legede tagfat til hest, red med ting i hænderne, krydsede tøjlerne osv osv..

    Meget af det, har jeg selv brugt i undervisningen, fordi jeg husker det som sjovt...


  • #2   2. jun 2010 Staffet, ride omkring kegler. mønstring.

    Det er vigtigt at du gør det gennem leg, og lære de små hvordan man opføre sig omkring hesten.

    Man kan også bruge tid en gang imellem på hvordan, man sadler op og strigler rigtigt.
    Det er der rigtig mange der ikke ved hvordan man gør.

    Bare du gør det gennem leg, plejer de fleste unge at tage godt imod det.

    Held og lykke med det.


  • #3   2. jun 2010 Lær dem hvad alle de forskellige dele/steder på hesten/sadlen/trensen osv. hedder.

    Lad dem skridte over bomme, ride slalom mellem kegler. Ride baglæns, med lukket øjne, armene ud til siden, røre højre fod med venstre hånd mens de ride og omvendt osv.

    De små børn elsker det. Har selv undervist børn i 4-12 års alderen :O9


  • #4   2. jun 2010 Da jeg underviste børn havde vi gang i alle de ting der er beskrevet. gymnastik til hest, kvadrillie, voltigering,ridning til musik, heste fordbold osv kun fantasien sætter grænser.
    vi var også jævnligt på tur (alt efter alder og erfaring kan det være nødvendigt at have forældre med til at gå ved siden af hestene).

    Held og lykke med det


  • #5   2. jun 2010 Det er ikke nødvendigvis så sundt for ponyen at have børnene til at "hoppe" meget rundt oppe på ryggen af dem.

    Lær dem at ride uden bøjler = bedre balance
    Lær dem at dreje overkroppen, svinge med armene osv.


  • #6   3. jun 2010 Da jeg i sin tid startede havde vi meget med balance. Hænder ud til siden, svinge armene modsat hinanden, Røre foden med modsatte hånd, øve let sæde i trav.
    Travbomme, som også styrker balnce for hest, og dens overlinie.


  • #7   3. jun 2010 jeg har før undervist børn... og her placeret jeg 4 spande med jord i hjørnerne og gav dem flad som de så skulle sæte oeller tage fra hjørnerne... du kan tro der aldrig var nogle der sprang over de hjørner... og de lærte også at holde ordenligt på tøjlerne netop fordi de slap og samlet op så mange gange hvergang de red...
    og de lærte ligeledes at side af og på fordi de så ofte tabte flaget... de ELSKEDE det...

    de ander ting som er nævnt har jeg også brugt meget af... men det VIGTIGE er LEG LEG LEG og atter LEG... der må ikke gå 5 minutter uden de smiler... hvis der gør det så er det blevet for "kedeligt"...


  • #8   3. jun 2010 jeg gør det med mine hold at jeg en gang i mdr laver noget sjovt med dem, ellers er det bare meget motiverende ridning, ros ros og ros, er du glad og i hopla så smitter det af på børende. men Voltigering og ride med lukkede øjne er et stort hit her..

  • #9   3. jun 2010 og for de mere krævende børn(som feks har sygdom, eller lettere handicappet) har brug for ekstra hjælp.. hjælp dem med og koncetrer sig. ved de skal tie stille nogle rundter, eller lav gymnastik med dem, det har de spichelt rigtigt godt a

  • #11   6. jun 2010 børn fra hvilken alder? der jo stor forskel om de 4-6 eller 10-14 år

Kommentér på:
undervisning af børn... gode ideér...?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce