{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Farveladefredag (ikke heste) {{forumTopicSubject}}

Ja, så er det blevet fredag... farveladefredag! smiley

Nu er det jo blevet en eller anden form for sommer (i hvert fald ifølge kalenderen) og dermed også højsæson for hittekillinger, og i aftes hentede jeg årets - for mit vedkommende - første plejekillinger; 4 smukke og dejlige farveladehitter (trefarvede piger), som mere eller mindre vadede direkte ud af transportkassen og indtog hele huset indenfor 15 minutter! *gg* Efter en halv time skulle man tro, at de altid havde boet der. smiley

Småpigerne har jeg døbt Frida (den frækkeste), Marie (den mest forsigtige - efter Marie fra Aristocats) og Fie... og så har lille Astrid fået lov til at beholde det navn, hun fik hos plejefamilien, for hun er den, som er nemmest at kende fra de andre. De er selvspisende, men skal dog stadig have flaske 2-3 gange i døgnet; dels for hyggens skyld, men også for at sikre, at de små får væske nok. smiley

Så inden sengetid i går skulle mislingerne selvfølgelig have deres "godnatbajer", og det endte med, at klokken blev 00:30, før jeg fandt min seng, for da jeg var færdig med at flaske, kravlede alle 4 småpiger op på mit skød, hvor de mosede lidt rundt, rullede sig sammen og faldt i søvn. Og så nænner man jo altså ikke lige at smide dem ned igen med det samme, bare fordi klokken er mange... *rødmer*

Her til morgen blev jeg så vækket af en fæl lyd i mit højre øre... biiiiiip... biiiiiip.... biiiiiiip.... fumle... fumle... og HVAD F***** ER MENINGEN???? KLOKKEN ER KUN 05:00?????? Min finger fandt snooze-knappen og trykkede ned... AAAAHHH!!! Dejligt!! Men 9 minutter senere begyndte det forbistrede vækkeur at kime igen, og så måtte jeg jo vippe mit morgensløve kadaver ud over sengekanten, hive en trøje ud over natkjolen og sjokke ud på reposen.
Der sad 1.... 2.... 3... 4 små friske og lysvågne farvelader og kiggede op på mig med det der bebrejdende blik, der sagde: "Morgenmaden var altså for 10 minutter siden, mor!" *gg*

Nå, alle 4 tøser blev skovlet op i favnen og så vakle ned ad trappen... ét trin ad gangen, for man var jo stadig ikke helt vågen, vel??

Farveladerne ned på gulvet igen... og så igang med at lave flaske... Pille 3 sæt killingeklør ud af mine bare lægge og mumle "aaaaav"... Fortsætte med at lave flaske... Pille 2 sæt killingeklør ud af mine bare lægge... Fortsætte med at lave flaske... Lirke Fridas klør ud af min natkjole og pille hende ned fra hoften... Beundre fine røde klomærker hele vejen op ad mine bare ben... Gøre flasken helt klar og SÅ fat på farveladerne igen! smiley

Marie og Fie, den næstmindste, er rigtig dygtige til at tage flasken. Det kører bare derud af, og de kanøfler gerne op mod 2 flasker (de der små RC flasker af 20 ml) hver. Astrid og Frida, derimod, startede ud med at klemme munden sammen i går aftes og kigge på mig med et forurettet blik, der sagde: "NEJ, du er IKKE mor!!!" Og her til morgen var de lige så afvisende over for flasken. Så de 2 unge damer er "på sprøjten" indtil videre, men vil fortsat få tilbudt flasken i håb om, de skulle skifte mening. smiley

Det er bare de sødeste småpiger, som terroriserer og underholder både tobenede og firbenede til UG+, og som spinder som et tordenvejr, blot man kigger på dem og kommer styrtende, så snart de hører fodtrin, for at blive nusset. smiley Om jeg nogensinde formår at fatte, at nogen kan få sig selv til bare at smide sådan nogle små dejligheder ud.... smiley

Der skal nok komme billeder... men har ikke lige fået taget nogen endnu. smiley Havde bare lige lyst til at dele min "farveladefredag" med jer. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farveladefredag (ikke heste)
Kommentér på:
Farveladefredag (ikke heste)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce