{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
491 visninger | Oprettet:

Hvordan får jeg min hest til... {{forumTopicSubject}}

at synes om at blive longeret?

Hun er altid død tvær, når jeg beder hende om at gå ud på volten. Egentligt er jeg lidt ligeglad med longeringen, men jeg forsøger at lave lidt horsemanship øvelser, altså dem med at få hesten til at gå i en cirkel omkring én og på sigt ville jeg gerne lave noget, hvor man kan sende hesten ud på volte omkring én uden snor og derefter bede den lave en piruette, samtidigt med at man selv drejer rundt, så det ligner en dans. Det er så smukt at se på, men hun rynker mule og lægger ører og bevæger sig trægt, når jeg beder hende om at gå ud på volten. Nogle gode råd til, hvordan jeg kan ændre det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan får jeg min hest til...
  • #1   25. jun 2010 Hvad med at ignorere det? smiley
    Aætså sende hende ud, n¨r hun gør som ønsket så ros med en glad stemme:)
    Så bliver det lidt sjovere og hyggeligere:) og sørg for at varriere det! ellers blvier det lynhurtigt kedleigt;)

    Men opmuntring, altså at vise at det er tigtigt og sjovt, kan hjælpe rigtig meget.)


  • #2   25. jun 2010 Sådan var min også i starten, det endte barE med at han begyndte at true mig - altså han var knap kommet halvanden meter ud, før han vendte rundt og galoperede mod mig med blottede tænder og ørene helt nede. På dét punkt blev jeg for alvor bange for ham, for han var en stor og stærk hest for mig på det tidspunkt, så jeg var sikker på det ville gå galt.

    Det jeg gjorde var at jeg blev ved med at sende ham ud på
    Volten, og så snart jeg så han gjorde tegn til at true mig, tog jeg et HÅRDT skridt frem
    Mod hans skulder, for lissom at presse ham ud igen. Forstærkede det ved at smækkede longepisken i sandet, og efter... 3-4 gange holdt han op. Han gør det stadig en smule, men kan nu njes med at træde let mod hans skulder.

    Ps. Stavefejl er gratis på iPhone smiley


  • #3   26. jun 2010 På længere sigt er det egentligt vigtigt at hesten kan longeres, selvom man måske ikke lige gør så meget i det. Feks. HVIS nu hesten skal sælges o ny ejer gør meget i at holde hesten i form men ikke har tid - så gør 10 minutter i longen også en del. Det er også en god øvelse til at få hesten ned og strække sig + få ryggen op. Det har jeg personæigt haft meget gavn af smiley

  • #4   27. jun 2010 min er også meget tvær at få ud på volten, han bliver bare ved med at stå inde og dreje rundt, men jeg bliver bare ved med at gå ved siden af hans bagpart, have hånden med longen op af røven på ham (ikke så den røre ham, men lige som ''truer'' ham) også bliver jeg bare ved og ved og ved, med at gå rundt 'efter' ham (: til sidst overgir' han sig og går ud på volte, det har jeg så gjort et par gange nu og nu kan jeg bare pege ud på volten og han smutter der ud.

    håber du forstod det? d:


Kommentér på:
Hvordan får jeg min hest til...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce