{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flækkede hove
  • #1   13. jul 2010 Altså hvis det er knas tørt og ikke regner så plejer jeg at gøre sådan her:

    Først renser jeg hoven også vasker jeg den grundigt med vand, så smørre jeg sådan noget hovolie med laurbær i både udvendig og indvendig.. Det virker rigtig godt.. smiley ´
    Pretty har før haft revner i hoven, men det her virker,. smiley


  • #2   13. jul 2010 Vi plejer at gøre sådan:

    Vi vasker først alle fire hove grundigt og lader dem tørre:)4
    Så tager vi noget helt alm. torske levertran og smører hovene grundigt med det;)
    Det hjælper godt og det koster ikke alverdens ;D


  • #3   13. jul 2010 Jeg plejer at sætte hovene i blød - eller eftersom Chanelli (som det er værst med) ikke kan lide at have hovene i en spand vand, så sørger jeg for at lade vandet fra vandslangen løbe ned over udvendige side et par minutter og så indvendige side et par minutter. Derefter smører jeg dem med et tyndt lag at noget sort tjære-ish ting til pleje af hovene. Kan ikke helt huske hvad det hedder, men det er rigtig godt og efter 2-3 behandlinger går der typisk to ugers tid før det er nødvendigt at gentage det (:

  • #4   13. jul 2010 tjære er udtørrende på hove, man skal vælge noget uden tjære... Fx. kevin Bacon =)

  • #5   13. jul 2010 Har du tjekket om din hest får alle de nødvendige vitaminer, og ikke lider af fx. biotin mangel?

  • #6   13. jul 2010 Jeg ville ligesom Simone undersøge om hesten får de mineraler, som den skal have..
    Hesten som jeg har i træning, har skrækkelige hove, han får tilskud af biotin, hvilket så småt er begyndt at virke. - Alternativet er specielsko.


  • #7   13. jul 2010 min har også tørre hove og smeden siger at det ikke er pga manglende vitaminer/mineraler. men den mega tørre sommer... men kom kun olie eller hovfedt på en fugtig hov ellers holder man fugten ude....det kan også være godt at købe water boots og lad hesten stå med dem understriglingen hvis den ikke kan lide at stå med hovene i spand med vand...

  • #8   13. jul 2010 Assi: tager du bare en ganske alm. pensel og smøre det på?
    Simone og vinnie: ja hun får vitiminer i sin kost, og ekstra b vitamin, men vil lige kigge efter noget tilskud med biotin.

    tak for alle jeres råd.


  • #9   13. jul 2010 Først og fremmest, sørg for hesten er dækket ind med vitaminer og mineraler, biotin er super godt for dårlige hove. Cody fik det i en periode før vi skiftede til foder der i forvejen havde det i, og det hjalp super godt :o)

    Men nu hvor det er sommer, der sørger jeg for at vaske hoven udenpå og indeni, og imens hoven er våd smører jeg noget olie på som holder vandet inde i hoven (:


  • #10   13. jul 2010 Min hest har aldrig haft problemer med det vi har brugt. Det ligner tjærer en smule, men ved ikke om det er smiley

  • #11   13. jul 2010 Når det er så tørt som nu plejer jeg at lade badekaret løbe over så der er mudder omkring det. Det gør at de aldrig har sprækkede hove da de er nød til at stå i det når de drikker.. Det kræve næsten intet arbejde og glæder dem alle på folden. Jeg er ikke til at smøre med alt muligt for starter man først så hænger man på det..

  • #12   13. jul 2010 Jeg har min hest til at stå på rideskole, så det med vandet kan jeg ikke selv bestemme.

  • #13   15. jul 2010 torskelevertran-torskelevertran-torskelevertran
    billigt, ingen tilsætningsstoffer, og det virker.......kan det være nemmere!!


Kommentér på:
Flækkede hove

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce