{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

Mail fra DRF! Tilladelser! VIGTIGT {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg lovet at lægge mailen ind for Camilla, da jeg syntes det er fantastastisk hun har taget sig tid til det! smiley


Hendes mail :

Hej DRF!



Jeg har igennem en længere periode nu været bidløs på de heste jeg har haft mulighed for at kunne være.

Og jeg ved selv at mange bidløse rigtig gerne vil ride stævne, men de vil altså ikke have et stykke metal inde i en hests mund, når det kan være helt unødvendigt.



(Ja, og undskyldningerne skal vi vist ikke komme ind på så mange undskyldninger der er kaldes for idiotundskyldninger!)



Også mange bidryttere vil RIGTIG gerne ride bidløst til stævner.



Jeg og en del venner har spurgt os selv flere gange, hvorfor er det man må ride bidløst i spring, hvor mange heste faktisk bliver rigtig "agressive", hvor så ejeren er nød til at putte det kolde metal ind i hestens mund for at hesten skal få noget smerte.



Og endnu mere mærkeligt at små ponyer ikke må rides bidløst, men det må store heste godt?



Så her kommer et spørgsmål eller 2.



1. Hvorfor må man ride bidløst på hest og ikke ponyer i spring?

2. Hvorfor må man ikke ride bidløst til dressur, hvor alt egentlig foregår mere roligt, når man må i spring, hvor mange heste kan blive ivrige?



Og det sidste spørgsmål.



3. Vil disse 2 regler kunne laves om, og især den sidste? For selv jeg og mange andre vil blive 100% bidløse hvis det var okay i dressur.



Selv nu rider jeg ikke stævner, og har overhovedet ikke tænkt mig at gøre det før det skulle være lavet om!





Mvh Camilla.


Rikkes/DRF'S Mail:

Hej Camilla



1) Ift. ponyer følger DRF FEI’s reglement. I øvrigt er det fejlagtigt opfattet, at ponyer ikke må gå med hackamore. Det må kategori 1 ponyer pr. 1. juni 2010, hvilket fremgår af en tilføjelse til pkt. 318.2 (link fjernet)

2) DRF følger FEI’s reglement på området. Det er muligt at ride bidløs dressur, hvor stævnearrangører udskriver showklasser, som det også er tilfældet ift. bareback.

3) Regler kan i princippet ændres, hvis underbygget argumentation herfor forelægger. I relation til debatten om bidløs ridning oprettede Dansk Ride Forbund en projektgruppe, men da der desværre kun var 1 person, der meldte sig, er projektet p.t. stand by men ikke afblæst.



Med venlig hilsen

DANSK RIDE FORBUND



Rikke Højgaard

Pressechef



Hvis det er må du gerne oprette det i emnet om at til showklasser må du godt smiley

Og er vi nok med underskrifter og det hele, så kan vi måske gøre sådan at man må i alle slags stævner.

Men dog så bliver det sidepull/bidløs trense.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det vil sige der er tilladelse til at ride Kat. 1 ponyer bidløst, i spring!:DDD


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mail fra DRF! Tilladelser! VIGTIGT
Kommentér på:
Mail fra DRF! Tilladelser! VIGTIGT

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce