{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

når i melder til stævne - OPFORDRING {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne komme med en opfordring til alle som deltager i udvidet klubstævner smiley


i ville hjælpe stævne arrangørene meget, hvis i skriver jeres licens nummer på anmeldelsen (hvis i har licens)

i ville hjælpe stævne arrangørene meget, hvis i skriver hestens ID nr. på anmeldelsen (hvis hesten har ID nr)

I ville hjælpe stævne arrangørene MEGET hvis i lod være med at melde til stævnet den aller sidste dag for tilmelding.....!

Jeg er i år selv med til at planlægge stævne for første gang, og jeg er blevet overrasket over hvor meget arbejde der ligger i det.... og det tænker man ikke på, med mindre man selv er med til at planlægge stævner....

Som mange måske ved, er der en del stævner i distriktet som er blevet aflyst i år, pga for få tilmeldinger... Hvis folk istedet for at vente, bare gad og få meldt til, så kan stævne arrangørene hurtigere tage stilling til om der skal gøres noget...

I sådanne tilfælde hvor stævnerne bliver aflyst, der er der en masse ekstra arbejde for arrangørenes side... man skal have meldt afbud til dommere, sponsore som har været søde at give gaver, de skal enten have deres gaver returneret, eller have afvide at de bliver gemt til året efter osv osv osv...

JEG har selv været slem til førhen at melde til i sidste sekund... og jeg har heller aldrig rigtig brugt mit licens nummer når jeg skulle melde til D stævner, for jeg tænkte det ikke skulle bruges til noget på D plan??

men et licensnummer på rytteren og/eller ID nr på hesten gør det hele meget hurtigere, når der skal laves program og startlister....!


Så hvis i alle vil hjælpe stævne arrangørene rundt omkring, så gør dem den tjeneste at melde til FØR sidste anmeldelses dag, og skriv diverse numre på anmeldelsen...

er sikker på andre stævne arrangøre er enige med mig???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når i melder til stævne - OPFORDRING
  • #1   12. aug 2010 Fuldstændig enig!

    Jeg har siden sidste år stået for planlægningen af stævner i vores klub, og største delen af anmeldelser kommer faktisk dagen efter sidste tilmelding! så afsted med tilmeldingen ligeså snart i ved at i vil til stævne.

    Og brug jeres licensnr., hestens id (hvis den har konkurrencepas), og få betalt inden stævnet!

    Det vil hjælpe os utrolig meget smiley


  • #2   12. aug 2010 ja man kan jo som regel ALTID melde om, hvis man får meldt til en klasse man ikke vil alligevel, så kan man som oftest altid få lov til at melde om til en anden klasse, for omkring 10 kr....!

  • #3   12. aug 2010 jeg er HELT enig smiley

    Prøv så at tænke på, når der holdes dobbelt stævne som f.eks i fm Nibe Cup, hvor mange timer der skal bruges på tastearbejde mv.

    Jeg håber inderligt, det bliver en realitet i løbet af efteråret, at der bliver online tilmelding til D stævner også for dem der ikke har C licens. Det har jeg hørt, at der arbejdes på.

    Så ryttere - meld til så snart I ved, I gerne vil med til et stævne. Overbevis jeres forældre om, det er en god idé, hvis det er dem, der skal overføre pengene - og sørg for de får sat jeres navn på betalingen, så den kan genkendes og kodes sammen med jeres anmeldelse...


  • #4   12. aug 2010 jeg er helt enig.. dog er det (desværre) ikke mig der tilmelder mig, men min far og han siger altid "jamen der er først sidste dato på torsdag" og så er mit svar ofte "og? derfor kan du da godt tilmelkde os nu eller hvad?" dog bruger han altid ID nr og licens nr. ;D

  • #5   12. aug 2010 Er også enig, men du er det jo ikke KUN pga. alle os ryttere som ønsker at ride stævner, sagen er nemlig den at der aldrig nogensinde har været så mange D-stævner udskrevet på et år før 2010, det er helt vanvittigt så mange stævner der smiley

    Ligeledes er det næste problem jo, at man som alle andre år udklasseres efter 3 første pladser og det er foruroligende let at få det i spring, derfor er det bare at jeg aldrig har forstået hvorfor man som stævne arranger ikke kan finde ud af at udskrive LD/LC/LB i U-klasser? Det er altid kun de helt små, på 60-70-80 cm. der er U-klasser '-.-

    Problemet er nemlig at man ALT for hurtigt og for let bliver udklasseret på klubplan, da der ikke er ret meget konkurrence, fordi det bare er unge og urutinerede ryttere/heste som stiller op også er der en ''erfaren'' imellem mængden som går hen og vinder selv med 12 fejl :O, netop fordi at de ''erfarne'' ryttere bliver uklasseret, så der kun er de unge - nye tilbage, hvilket ikke er ret mange.

    ^ nu rider jeg selv en hel del stævner og det er hvad jeg hører rundt omkring og selv oplever.

    Men må lige høre Sandie, hvad skal I bruge hestens ID-nummer til, når I alligevel ikke skal registrere placeringer eller starter på D-plan?


  • #6   12. aug 2010 - desuden er det ofte tidligt at melde til tidligere end de 3-4 uger før et stævne går af stablen, da man ikke 3-4 uger før og endda endnu før VED om man skal starte dit og dat, hvis man har andre stævner og hvis man pludselig skal arbejde og bla bla xb .

    Jeg melder til når jeg er sikker på jeg kan tage med, så det ikke er spild af penge, da 105-210 kr. er mange penge lige at smide væk når man er studerende, fordi man ikke kunne tage med til stævnet alligevel, herved også sagt at jeg ALDRIG efteranmelder til stævner, det er ikke nødvendigt, for der er jo efterhånden stævner hver ENESTE weekend i distrikt 14. smiley


  • #7   12. aug 2010 jeg vil også lige sige hvis jeg ved jeg kan komme med til stævnet melder jeg til i god tid, men hvis jeg ikke er sikker melder jeg til i sidste øje blik smiley har selv lige stået og skulle melde til et stævne hvor min chef kom om jeg ikke kunne arbejde den weekende, for det er en af hvores nye rytter som ikke aner en skid om noget i nu, og de andre kunne ikke, der er jeg så glad for jeg ikke sendte den af sted inu smiley

  • #9   12. aug 2010 Id og licens bruger vi til at taste jer ind i det program hvor vi laver start lister osv. og de af jer der ikke skriver det på skal vi så manuelt oprette, hvor dem der har id og licens allerede er i programmet.

    Det går derfor meget hurtigere med taste arbejdet når der er licens og id.


  • #10   12. aug 2010 Går det så meget hurtigere at skrive et laaaaaangt tal, fremfor et navn på hesten på fx. 5 bokstaver? xb .
    - arrrrh, den er jeg sku ikke enig i smiley

    Min hest's ID-nummer er på 12 tal /bokstaver eller deromkring, og hendes navn på sølle 4 bokstaver, det kan i hvert fald ikke være nemmere at skrive ID'et fremfor navnet smiley


  • #11   12. aug 2010 stutteri rannerupgaard - det er ikke bare hestens navn man skal skrive...

    i programmet, hvis hesten ikke har ID, eller Id nr ikke er oplyst, så skal man ind og oprette et "fiktivt" Id nr... og det nr skal ligge inden for en hvis grænse... man skal skrive hvornår hesten er født, farve osv osv osv....

    man behøver nødvendigvis ikke taste hele ID nummeret... kan man hestens navn, kan man søge på navnet, og så sammenligne med Id nr...

    og det samme gælder hvis man skal oprette en fiktiv rytter uden licens...


  • #12   12. aug 2010 Dvs. at I jo alligevel, ved alle de ryttere som ikke har C-lincens, men starter D-stævner skal oprette falsk id nummer?

  • #13   12. aug 2010 stutteri rannerupgaard - yep alle ryttere der ikke har licens skal oprettes fiktivt

  • #14   12. aug 2010 Hvor er det dog dumt? smiley

  • #15   12. aug 2010 tjah men det er nu engang sådan programmet er, det er ikke os der laver programmet....



  • #17   13. aug 2010 det program vi bruger et vi betaler for ved rideforbundet smiley

  • #18   13. aug 2010 lotte - det program vi bruger er et specielt udviklet program til stævne planlægning, hvor der også er økonomi planlægning inde over osv osv

  • #19   13. aug 2010 Nu er det jo heller ikke alle ryttere der har C licens og derved licens nr eller har en hest der har et hestepas med id nr i....
    men når min egen hest skal starte (og han er har konkurencepas) så skriver jeg hans id nr...


  • #20   13. aug 2010 kewi - nej jeg skrev jo også HVIS man har licens eller ID

Kommentér på:
når i melder til stævne - OPFORDRING

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce